Gå til innhold

pusse opp på badet


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest feather..

Hei!

Vi skal pusse opp på badet, og i den forbindelse trenger jeg litt inspirasjon! Etter utallige besøk hos diverse flisbutikker, blir jeg bare mer og mer forvirret. Det er jo så mye å velge i!

Vi ser for oss noe forholdsvis enkelt.. Hvitt og grått.. eventuelt creme og beige.. Men jeg skulle gjerne hatt litt bilder å se på. Noen som kjenner til nettsteder hvor det ligger fine bilder av baderom og fliser?

En annen ting som er vanskelig å ta stilling til, er hvilke størrelse flisene skal være. Vi hadde i utgangspunktet bestemt oss for 20x20-fliser både på vegg og gulv, men så er det ikke så lett å finne noe vi liker i akkurat den størrelsen. Gjør det noe om man f.eks har større fliser på gulv enn på vegg? Hvordan vil 30x30 fliser på gulvet ta seg ut på et forholdsvis lite bad? (ca 7 kvm)

Og hva med dekorborder? Blir det kjedelig uten?

Håper noen har noen gode råd å komme med! :)

Feather

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Myumi

For all del hold deg unna dekorborder *grøss*. Mitt råd er at du velger varmere farger enn grått/hvit. Vil du ha noe nøytralt så bruk beige og jordfarger. Har du råd så spander på deg noen lekre kraner fra Alessi etc. Liv opp med ulike baderomstekstiler som dusjforheng, badematter, håndklær etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Sunmin; grått blir fort en kald farge.

Min drømm er et italiensk-inspirert bad i fargetoner som er lyse, men samtidig varme. Tenk gjerne over flere utlike farger som passer sammen med fargen du velger på fliser ol, slik at du kan bytte ut "løse artiker" (håndkler ol) når du føler for litt forandring..

Jeg er så misunnelig på deg.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...