Gå til innhold

Hvor mye sløser dere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du sløser for 60.081 kroner i året

Jeg tenker livskvalitet jeg, ikke sløsing.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

26.000 kroner i året. 6000 (året) av dem er et medlemskap jeg skal si opp neste måned, og impulsshoppingen på 10.000 (året) kroner i matbutikken er kanskje ikke det beste..

Kaffen min ser jeg ikke på som sløsing, den liker jeg faktisk veldig godt selv om det er et par tusen kroner.

Anonym poster: 301d2842625d852f15dd3ef686e8c98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definer sløsing. Hvordan er god mat og snop/brus sløsing? det kalles å leve!!!! :danse:

Enig. Man skal jo kose seg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

139 817,-

Mest på snus, hurtige middagsløsninger/restaurantbesøk og impulsshopping.

Anonym poster: b71c318ee9327f1f1a6a482a7b11ec69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sløser på røyk (7000 i året)

Burde du slutte med av flere grunner.

En kvinnelig bekjent av meg gikk til legen med litt vondt i ryggen for noen måneder siden. Fikk konstatert lungekreft med spredning og døde to måneder etterpå.

Anonym poster: 29e334df7ce8643d76603b7d9a156bc6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymbruker

Burde du slutte med av flere grunner.

En kvinnelig bekjent av meg gikk til legen med litt vondt i ryggen for noen måneder siden. Fikk konstatert lungekreft med spredning og døde to måneder etterpå.

Anonym poster: 29e334df7ce8643d76603b7d9a156bc6

Herregud det ante jeg ikke. Jeg trodde alle advarslene på røykpakkene egentlig var haiku-dikt og at all annen informasjon om skadevirkningene av røyking vi har hørt hele livet egentlig bare var eventyr!

Nei tusen takk skal du ha for denne nye opplysningen, skal sporenstreks slutte.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er usikker på hvor mye jeg sløser, men jeg er flink til å sløse det vekk på unødvendige ting. Dette året har jeg begynt å bli flinkere på å kutte ned på sløsingen, mye takket være samboeren min.. Men jeg har fremdeles litt igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5320 :)

Anonym poster: 042df10de8c801d8c3e24b08cb71b4cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.dinside.n...slosekalkulator

Hvor mye sløser dere? Og hva sløser dere på? Hva kan dere gjøre for å ikke sløse like mye?

Jeg (min familie) sløser i overkant av 50.000 kr i året. Mesteparten på brus og sigaretter. Jeg kan nok kutte ned på brusen. Det er værre for mannen å kutte ned på sigarettene.

Anonym poster: bf5d5e14bccedb45888d21010c31c3ff

Det blir over 4000 i mnd. Det syns jeg er mye,og har ikke lyst til å sløse.

Kan ikke si jeg sløser bort penger. De går til det nødvendige,og så sparer jeg resten

Anonym poster: 93fe19c450a5249ee3ec973fd3352950

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lypcha

Må forresten si meg enig i de fleste her. Mye av det er sløsing ja, men det meste er å kose seg, leve livet, kall det hva du vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cwtch

11000 i året.. Mer enn jeg hadde trodd! Men de siste månedene har det vært skjerpings, da jeg må spare alt jeg kan for å kunne være arbeidsledig en stund mens jeg leter etter jobb på nytt bosted i august. Det merkes fort når man dropper alle de unødvendige tingene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt overrasket over at det ble 29 000,-!!

Alkohol: 15600,- (vi drikker ikke mye, men gjerne dyre viner/champagne)

Restaurant: 3000,- (ikke så fryktelig mye på et år akkurat, men tror det må være mer....)

365,- i godteri

10 000,- impuls shopping. (hvor går grensen mellom impuls og ting man behøver...?)

Hurtigmat 520,- per år (ikke så mye nei)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom man definerer båthobbyen vår som sløseri (siden båtlån må betales og båten taper i verdi samtidig, forskjell til hytte) er det godt over 200.000 i året. Båtplass, forsikring, ta den opp og ned, vedlikehold, you name it. Tør ikke tenke på de luksusferiene vi kunne hatt hvert år. Mannen er båtgal.

Anonym poster: 24eef2c57ec078a798822ddfc9e58eb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

59.800 kr/år sier den!

Jeg er dog absolutt ikke enig i at alt dette er sløsing! Er plutselig alt som ikke er nødvendig for å overleve sløsing? Hva skjedde med å kose og unne seg litt ekstra i hverdagen?

:fnise:

Endret av Medlem
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1000 kr/år. Som forventet.

Anonym poster: f6db9c6592b4b3958b8cb2c16aaaacf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 500,-/år for meg og mannen.

Men man kan jo ha et høyt forbruk selv om det ikke passer inn i sløsekalkulatorens rammer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest O___o

http://www.dinside.n...slosekalkulator

Hvor mye sløser dere? Og hva sløser dere på? Hva kan dere gjøre for å ikke sløse like mye?

Jeg (min familie) sløser i overkant av 50.000 kr i året. Mesteparten på brus og sigaretter. Jeg kan nok kutte ned på brusen. Det er værre for mannen å kutte ned på sigarettene.

Anonym poster: bf5d5e14bccedb45888d21010c31c3ff

Jeg bruker vel rundt 50-60 kroner på fredags- og lørdagsgodt. Av og til kjøper jeg brus.

Og da blir det fort 3 500,- i året.

Men jeg vil ikke kalle det sløsing.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...