Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nan1 kan brukes så lenge barnet får flaske, mens Nan2 ikke kan brukes de 6 første månedene fordi det ikke er fullverdig kost. Jeg går ut fra at det samme gjelder Hipp.

Det spiller altså fint liten rolle hva du velger å gi når barnet spiser en del fast føde, men så lenge hoveddelen av kosten kommer fra flaska må man gi 1 for å sikre nok næring.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nan1 kan brukes så lenge barnet får flaske, mens Nan2 ikke kan brukes de 6 første månedene fordi det ikke er fullverdig kost. Jeg går ut fra at det samme gjelder Hipp.

Det spiller altså fint liten rolle hva du velger å gi når barnet spiser en del fast føde, men så lenge hoveddelen av kosten kommer fra flaska må man gi 1 for å sikre nok næring.

Men hvorfor er det da mer næring i Hipp 2? Den har høyere andel fett og flere kcal.

Da heller jeg mer mot at Hipp 2 kalles tilskuddsblanding fordi det ikke skal være hovednæring etter 6 mnd.

Anonym poster: 48cdf1ee428aad13340c8c2b7b710708

Skrevet

Nettopp. Men enkelte barn vil ikke ha noe særlig med fast føde selv om de er passert 6 mnd, og man bør derfor gå ut fra total kost og ikke aldersanbefalingen på pakken.

AnonymBruker
Skrevet

Dette vat svaret jeg fikk fra helsestasjonen når jeg ringte dit i går. Min på 7 mnd får mye fast føde og da fikk jeg beskjed at det betyde lite om jeg gav 1 eller 2 men som du sier, om flaske er det meste av all næring burde man gi 1.

Anonym poster: 68f460a91de90201d01c13ebe9d95f32

Skrevet

Ja, det jeg fant ut var at hipp 1 er morsmelkerstatning og skal brukes ihvertfall frem til de er 12 mnd (som erstatning for morsmelk). hipp 2 KAN brukes fra 6 mnd, men er IKKE en morsmelkerstatning og barna trenger hipp 1 hvis de ikke får morsmelk... Det er slik jeg har forstått det ihvertfall!

Vi ga hipp 2 helt frem til jeg fant ut dette.. Hun får morsmelk i tillegg altså.. men vi gir kun hipp 1 nå.

Det var slik jeg jeg tolket det også, og var det jeg fikk som svar fra Hipp når jeg spurte de i fjor. Endringen skjedde fordi det kom en lovendring som sa at all MME skal kunne gis fra fødsel av.

Nei, hun er normalvektig.. Er hipp 2 for undervektige?

Forstod det slik fra Hipp når jeg spurte i fjor.

Ser ut som at du tar feil. Hipp 1 er opp til 6 mnd, etter fylte 6 mnd skal man gi Hipp 2. http://nutrition.hipp.no/index.php?id=514

Tror det er best å høre med Hipp Norge igjen. Som sagt så var det dette svaret jeg fikk fra de i fjor.

Skrevet

Fått noe svar enda?

Skrevet

Jepp, fikk nettopp mail ;)

Her er hva hun svarte, kopiert rett fra mailen:

Takk for mail!

Ja, bruk Combiotik 2. Hvis barnet ditt har begynnt å spise annen mat, anbefales det å gå over til Combiotik 2. Den er tilpasset ditt barn ernæringsmessig fra 6 måneders alder.

Det er små forskjeller mellom morsmelkerstatning og tilskuddsblandinger, men fra 6 måneders alder får man ikke kalle produktet morsmelkerstatning, men man må kalle det en tilskuddsblanding. Dessuten skal det i forhold til lovgivning gis som et tilegg til mat. Det er derfor vi skriver slik på pakningen.

Alle barnematprodusenter som produserer morsmelkerstatning er pålagt å følge denne lovgivningen.

Combiotik 2 er et fullverdig ernæringsmesssig produkt som du godt kan gi som et eget flaskemåltid.

Takk for at du bruker HiPPs produkter.Ta gjerne kontakt om det skal være noe mer.

Med vennlig hilsen

Anne Kathrine Akselsen/Helsesøster

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leste i dag på Småfolk sin 2'er pakke, og der stod dette enda tydeligere beskrevet og hos dem var det samme svar som det som nå er mottatt av Hipp. 2'er skulle hos dem gis etter 6 mnd når barnet fikk fade også. På deres pakke mener jeg det også stod fra 0-6 mnd på 1'er pakken mens det på Nan og Hipp ikke står aldersangivning på 1'er pakken noe som gjør det litt mer uklart.

Anonym poster: 68f460a91de90201d01c13ebe9d95f32

Skrevet

Tusen takk for svar! :) da vet jeg at det er hipp 2 min lille skal få :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...