Madison_00 Skrevet 3. april 2013 #21 Del Skrevet 3. april 2013 Dette er nok ganske vanlig for mennesker som plutselig har masse penger, spesiellt hvis de ikke har jobbet særlig for dem. Her jeg bor ser vi en del "nyrike" som sløser på en måte jeg ikke har sett maken til. Pengene tar slutt en dag, og da er ikke minnene om champagne til 50.000 kr mye verdt. Det er trist å se på, men det er desverre ikke mye du kan gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvetanten Skrevet 3. april 2013 #22 Del Skrevet 3. april 2013 Til deg, TS, har jeg bare én ting å si. Du har absolutt ingenting med å blande deg borti hva denne venninnen din bruker pengene sine til. Er du redd for at hun skal bli en belastning for deg, kanskje? Det er dumt å si, for venner bryr seg om hverandre. De ordentlige vennene er de som tør si ifra til deg når de ser du er i ferd med å gå på en smell. Hva om alle bare skulle gå rundt og holde kjeft og late som ingenting? Ville ikke du selv sette pris på en ærlig tilbakemelding fra en venn? Det er ikke alltid man vet best selv, og det er jo denne posten et godt eksempel på. Jeg måtte enten ha sagt noe til henne eller bare fjernet meg, for jeg hadde ikke klart å være nære venner med et menneske som hadde tatt et så grunnleggende dårlig valg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xinnia Skrevet 3. april 2013 #23 Del Skrevet 3. april 2013 Aner ikke å mye man får i renter på 5 mill.. men man kan vel klare å leve godt bare på de i en periode? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pengebingen Skrevet 3. april 2013 #24 Del Skrevet 3. april 2013 Aner ikke å mye man får i renter på 5 mill.. men man kan vel klare å leve godt bare på de i en periode? 5 mill på dagens høyrentekonto med 3,55% (siden TS skriver at de ikke er investert) gir 177 500 i året i renter. Leve godt kan man kanskje ikke, men det vil jo dekke mye klær/kos/ferier hvis hun ellers klarer seg på andre måter (NAV?). Men sannsynligvis er det ikke det hun gjør, og hun ventet garantert ikke et år før hun begynte å tappe av de. Ofte er veien fort fra millionær til luksusfellen når man har vunnet eller evt arvet penger. Må være mye lettere å bruke opp penger man ikke har jobbet for. Kan forstå hvordan det skjer. Men det går jo an å være en god venninne og ta en hyggelig prat om alternativene. Hun vet kanskje ikke hvor mye renter pengene faktisk kan generere, og ei heller hvor lurt det ville være å passe litt på de. Oftest skyldes det jo bare mangel på kunnskap. Jeg ville satt pris på at min venninne brydde seg nok til å ta det opp en gang. Men bare en. Som en slags invitasjon til å ta opp temaet igjen hvis hun ønsker mer input. Det er hennes penger, hennes liv. Så lenge hun er opplyst og kan ta valg deretter så må hun jo få gjøre akkurat hva hun vil med de Men ja, jeg ville tatt sjansen på å sjekke om det skyldes at hun rett og slett ikke vet bedre, heller enn at hun ikke vil bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2013 #25 Del Skrevet 3. april 2013 Jeg har lært på den smertelige måten at det går ikke an å endre voksne mennesker. Vil noen sløse bort 5 millioner, så fører det ikke noe godt med seg å prøve å få et voksent menneske til å innse at det er idiotisk. Anonym poster: 552c86d9f5050d635b5b81f3776a245d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå