Gå til innhold

Noen som har vært på CRUISE


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

The legend of the seas skal jeg ta....

Med Royal caribbean...

Noen som har tatt det??

Jeg skal reise fra civitavecchia....

Anonym poster: 7013c76fc556f1cddb1d0db02bf9bd4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Reiste med Norwegian Epic fra Barcelona via Napoli, Civitavecchia, Livorno, Nice og Marseille. Vil anta at ruten din ikke er så voldsomt ulik.

Nå er det jo forskjellige selskap, så kjenner ikke til hvilket konsept Royal Caribbean har. Men cruise i seg selv var en kjempeopplevelse synes jeg. Greit å planlegge utfluktene litt hvis man ikke bare skal "rett av båten". Når man begynner å bevege seg litt innover i landet så går tiden fort, og man skal som regel være tilbake til båten rundt klokken 17 igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir bra. Gled deg. Les forøvrig tråden beste feriemål for par. Har skrevet endel om cruise med Rccl der.

Endret av caroprins
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiste med Royal Caribbeans skip Oasis of the Seas i sommer (cruise i Karibien). Helt fantastisk, rett og slett. Mulighet for utflukter når man kommer i land, god mat og drikke, mye å gjøre og se. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GLED DEG!!!

Jeg har ikke prøvd den båten. men har vært på 5 cruise med RCCL og ett par med andre selskaper...

RCCL er best! Utrolig god mat og drikke. Drinkene er magiske:)

Selv om båten er full, virker det ikke slik, masse plasser og masse aktiviteter.

Det er utrolig god service av alle som jobber der, og god informasjon om alt som skjer, samt fine utflukter!

Skal skipet innom Napoli?? I så fall vil jeg på det varmeste anbefale deg å bestille en utflukt til Amalfi kysten, en virkelig perle:)

God tur:)

Anonym poster: 8965513af519490e77c2d5bb43dd0682

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir bra. Gled deg. Les forøvrig tråden beste feriemål for par. Har skrevet endel om cruise med Rccl der.

Tusen takk, det skal jeg!

Anonym poster: 7013c76fc556f1cddb1d0db02bf9bd4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal skipet innom Napoli?? I så fall vil jeg på det varmeste anbefale deg å bestille en utflukt til Amalfi kysten, en virkelig perle:)

God tur:)

Anonym poster: 8965513af519490e77c2d5bb43dd0682

Ja denne støtter jeg.

Napoli i seg selv er ikke så utrolig spennende imho, men Amalfikysten er virkelig verdt turen.

Her et bilde fra byen Positano

Amalfi_Coast_Campania_Italy.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow nydelig. Vi stopper desverre ikke innom Napoli.

Anonym poster: 7013c76fc556f1cddb1d0db02bf9bd4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slik at det som er inkludert i reisen kun er den buffet-restauranten?

Er det der man spiser alle måltid? Så det var et par andre plasser å spise, men det kostet penger. Tror ikke legend of the seas er så stort skip.

Anonym poster: 7013c76fc556f1cddb1d0db02bf9bd4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, eller, på Oasis of the Seas var det flere restauranter du kunne velge mellom å spise på. Det var ikke bare buffetrestauranten, det var en fin hovedrestaurant, buffetrestaurant som stengte noe tidligere, snackbar og andre steder å spise som jeg ikke husker.

I tillegg til disse var det restauranter man kunne velge å spise på mot betaling. RCCL har ofte flere alternativer, eller, det er min opplevelse.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå husker jeg ikke i farta hvilken klasse legend of the seas er i, men alle skipene har en flott hovedresturant hvor man får en 3 retters middag hver kveld. Her byttes også menyen hver dag. Utsøkt mat og godt utvalg.

Det serveres også middag i bufeen hvis man foretrekker det, eller er der snacbar med burger/polser/pizza tilgjengelig døgnet rundt.

Så kort oppsumert kan du velge ala carte eller buffet som begge er inkludert i prisen, eller velge noen av spesial resturantene og betale litt ekstra,

Personlig er jeg så begeistret for maten i hovedresturanten, at jeg holder meg til det:)

Anonym poster: 8965513af519490e77c2d5bb43dd0682

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå husker jeg ikke i farta hvilken klasse legend of the seas er i, men alle skipene har en flott hovedresturant hvor man får en 3 retters middag hver kveld. Her byttes også menyen hver dag. Utsøkt mat og godt utvalg.

Det serveres også middag i bufeen hvis man foretrekker det, eller er der snacbar med burger/polser/pizza tilgjengelig døgnet rundt.

Så kort oppsumert kan du velge ala carte eller buffet som begge er inkludert i prisen, eller velge noen av spesial resturantene og betale litt ekstra,

Personlig er jeg så begeistret for maten i hovedresturanten, at jeg holder meg til det:)

Anonym poster: 8965513af519490e77c2d5bb43dd0682

Tror ikke man får 3-retters på legend og the seas. Den er i klassen "vision".

Så en film på youtube, og der filmet de bare en buffetresturant...

Anonym poster: 7013c76fc556f1cddb1d0db02bf9bd4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, det skal jeg!

Anonym poster: 7013c76fc556f1cddb1d0db02bf9bd4b

Det er jo min tråd dette! Hehe! Jeg er samme person som spurte om feriemål, og kom frem til Cruise!! Fortsetter her med egen tråd om cruise! :)

TS

Anonym poster: 7013c76fc556f1cddb1d0db02bf9bd4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke man får 3-retters på legend og the seas. Den er i klassen "vision".

Så en film på youtube, og der filmet de bare en buffetresturant...

Anonym poster: 7013c76fc556f1cddb1d0db02bf9bd4b

En fordel å vite litt før man svarer, kanskje?

Legend of the Seas har en hovedrestaurant (hvor de serverer 3-retters), buffet og et par kafeer som er gratis. I tillegg kan man betale for å spise på en asiatisk restaurant eller en steakhouse.

Anonym poster: be2f8c0874d4d23fdbe4973de7cac4a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har vært på cruise! Elsket det :)

Var riktignok i Karibien med Celebrity (men det er samme selskap som Royal Caribbean).

Syntes det var fantatisk behagelig måte å reise på. Var redd det var lilla hår og brautende amerikanere, men det var kjempegod atmosfære og lekker båt. Har lyst å teste ut disse megaskipene til Royal Caribbean bare for å ha gjort det.

Hadde egentlig planer om cruise i Middelhavet i sommer også!

Tror cruise i Middelhavet er litt annerledes enn i Karibien. Karibien var veldig avslappende, men Europa blir nok mer tempo. Havnene ligger gjerne et stykke fra severdighetene og ekskursjonene er nok mer omstendige enn på øyer i Karibien. Man får kanskje ikke like mye tid til å nyte båtens fasiliteter når man også skal få med seg stedene man besøker, men for all del - det blir sikkert topp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det slik at det som er inkludert i reisen kun er den buffet-restauranten?

Er det der man spiser alle måltid? Så det var et par andre plasser å spise, men det kostet penger. Tror ikke legend of the seas er så stort skip.

Anonym poster: 7013c76fc556f1cddb1d0db02bf9bd4b

http://www.royalcaribbean.no/royal-caribbeans-cruiseskip/vision-klasse/skip-i-vision-klassen/legend-of-the-seas.htm

På båten er også bl.a. den store hovedrestauranten inkludert. Det er der man spiser middag hver dag og der får man 3 retters. Det er forskjellig meny hver kveld og forskjellige retter på menyen.

Så både windjammer bufferestaurant, hovedrestauranten og en liten døgnåpen kafe er inkludert i prisen.

Du trenger egentlig ikke mer enn dette men om du blir sulten utenom så har du roomservice også.

Så da går det slik: frokost fra du står opp og fram til rundt 11. ( tror jeg). Ikke lenge etter begynner lunsjen og den varer til rundt 15. Begge disse er i buffetrestauranten og det mangler det ingenting. Massevis av god mat.

Ofte på ettermiddagen så serverer de ettermiddags te og kaker i samme restaurant, også inkludert.

Om du da er sulten før den sene middagen så tar du ett pizzastykke eller en muffins o.l som du får gratis i den døgnåpne kaffeen og så spiser du en stor trerettes om kvelden.

Det er så masse mat inkludert . Jeg har faktisk ikke rukket å prøve spesialrestauranten for maten som er inkludert er så bra og det har vært mer enn nok.

Man kan også om man vil spise frokost i middagsrestauranten. Litt midre utvalg i frokost der men kanskje roligere enn i buffeten.

Endret av caroprins
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.royalcari...of-the-seas.htm

På båten er også bl.a. den store hovedrestauranten inkludert. Det er der man spiser middag hver dag og der får man 3 retters. Det er forskjellig meny hver kveld og forskjellige retter på menyen.

Så både windjammer bufferestaurant, hovedrestauranten og en liten døgnåpen kafe er inkludert i prisen.

Du trenger egentlig ikke mer enn dette men om du blir sulten utenom så har du roomservice også.

Så da går det slik: frokost fra du står opp og fram til rundt 11. ( tror jeg). Ikke lenge etter begynner lunsjen og den varer til rundt 15. Begge disse er i buffetrestauranten og det mangler det ingenting. Massevis av god mat.

Ofte på ettermiddagen så serverer de ettermiddags te og kaker i samme restaurant, også inkludert.

Om du da er sulten før den sene middagen så tar du ett pizzastykke eller en muffins o.l som du får gratis i den døgnåpne kaffeen og så spiser du en stor trerettes om kvelden.

Det er så masse mat inkludert . Jeg har faktisk ikke rukket å prøve spesialrestauranten for maten som er inkludert er så bra og det har vært mer enn nok.

Man kan også om man vil spise frokost i middagsrestauranten. Litt midre utvalg i frokost der men kanskje roligere enn i buffeten.

Tusen takk for svar :) Det er du som har vært så informativ på "reise for par" - tråden min også ser jeg! Snillt :)

Vi skal bo på hotell i roma første natten, i.o.m flyet vårt kommer så sent. Men får ikke tid til å oppdage særlig mye, da flyet lander kl 23. Dagen etter har vi jo litt tid i.o.m at skipene ikke går før kl 19.00, men vi må jo være der en stund før? Og å komme seg fra Roma sentrum til Cicitavecchia tar vel en time eller mer avhengi av transport. Vi tenkte å ta toget fra termini. Termini ligger bare 10 min fra hotellet vi bor på..Tenker du det er lurt? Taxi er sikkert dyrt. Men fra flyplassen, tenkte vi bare å ta taxi til hotellet siden vi kommer så sent. Leste at det var "fixed" prices og at det ble ca 400 kr for taxi. Vet du hvor man kan bestille det? Flyplassen når vi kommer kanskje?

Anonym poster: 7013c76fc556f1cddb1d0db02bf9bd4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://romareiser.no/reisen-til-roma/fra-flyplassen-til-roma-sentrum

Se her er info om taxi fra flyplassen og inn til byen.

Og her en info om tog fra Roma til havnen

http://www.cruise.no/Middelhavet-og-Kanarioeyene/Civitavecchia-Roma-#.UV2IsWthiSM

Ser ut til å være greie løsninger det.

Når dere er i Roma så bare vær veldig oppmerksom på lommetyver. Vi fikk beskjed av guidene om å være ekstra påpasselig her.

Ellers så har jo byen mye å se og med begrenset til så kan det være lurt å lage en plan på forhånd over hva dere vil se og hvordan dere kommer dit og om dere står opp tidlig så får dere litt med dere på formiddagen.

Jeg hadde satset på å være på kaiterminalen senest klokka 15 når skipet går kl.19. Vi har møtt opp kl 12 når skipet går kl 17 og det har allerede vært full aktivitet i innsjekkingsavdelingen og de slipper folk ombord mange timer før båten går.

Endret av caroprins
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://romareiser.no...il-roma-sentrum

Se her er info om taxi fra flyplassen og inn til byen.

Og her en info om tog fra Roma til havnen

http://www.cruise.no...a-#.UV2IsWthiSM

Ser ut til å være greie løsninger det.

Når dere er i Roma så bare vær veldig oppmerksom på lommetyver. Vi fikk beskjed av guidene om å være ekstra påpasselig her.

Ellers så har jo byen mye å se og med begrenset til så kan det være lurt å lage en plan på forhånd over hva dere vil se og hvordan dere kommer dit og om dere står opp tidlig så får dere litt med dere på formiddagen.

Jeg hadde satset på å være på kaiterminalen senest klokka 15 når skipet går kl.19. Vi har møtt opp kl 12 når skipet går kl 17 og det har allerede vært full aktivitet i innsjekkingsavdelingen og de slipper folk ombord mange timer før båten går.

Ok. Men vi kan vel komme senere? Leste at om du sjekket inn på forhånd (som de anbefaler via internett) At det er mer enn nok med 2 timer før...?

Anonym poster: 7013c76fc556f1cddb1d0db02bf9bd4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...