Gjest EryMax Skrevet 3. april 2013 #141 Del Skrevet 3. april 2013 Jeg sparer heller pengene mine hos Skatteetaten enn banken. Renta er bedre hos futen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snakkis Skrevet 3. april 2013 #142 Del Skrevet 3. april 2013 Ja det er mulig, mangen alenemødre som velger å skatte i klasse 1 fordi de vil ha penger igjen på skatten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EryMax Skrevet 3. april 2013 #143 Del Skrevet 3. april 2013 Moren min var alene mor til 2, å bare et år har hun fått baksmell i skatteklasse 2. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2013 #144 Del Skrevet 3. april 2013 Når man er alenemor, er man i en annen skatteklasse. I tillegg får man fradrag for å ha barn og utgifter dette medfører. Tror alenemødre for da 1,5 ganger mer i fradrag per barn hvis jeg ikke tar helt feil.. Hvilke fradrag er det? Jeg er mor og jeg er alene, ergo er jeg vel en alenemor. Jeg får overhode ikke noe fradrag for å ha barn. Rett nok hadde jeg skatteklasse 2 i fjor, men ut fra min erfaring er det svært lite mer utbetalt hver måned enn da jeg hadde skatteklasse 1. Jeg har lønn, jeg har barnetrygd for et barn mer enn jeg har og jeg har de "vanlige" fradragene som alle lønnsmottakere har (minstefradraget). Hvis det finnes noe fradrag for å ha barn som alenemødre får og som andre ikke får, ja så hadde det vært greit å få vite om det. Anonym poster: 81e480b0cd856b3599cdf7b9c2d7ad2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Britt Banditt Skrevet 3. april 2013 #145 Del Skrevet 3. april 2013 Hvilke fradrag er det? Jeg er mor og jeg er alene, ergo er jeg vel en alenemor. Jeg får overhode ikke noe fradrag for å ha barn. Rett nok hadde jeg skatteklasse 2 i fjor, men ut fra min erfaring er det svært lite mer utbetalt hver måned enn da jeg hadde skatteklasse 1. Jeg har lønn, jeg har barnetrygd for et barn mer enn jeg har og jeg har de "vanlige" fradragene som alle lønnsmottakere har (minstefradraget). Hvis det finnes noe fradrag for å ha barn som alenemødre får og som andre ikke får, ja så hadde det vært greit å få vite om det. Anonym poster: 81e480b0cd856b3599cdf7b9c2d7ad2f Du får foreldrefradrag (for utgifter til barnehage og SFO), som er på maks 25 000 (i hvert fall for et barn, vet ikke om det er mer om man har flere). Du får da igjen 28% av dette. I tillegg er jo skatteklasse 2 nå et fradrag i stedet, men det blir jo bare et definsjonsspørsmål. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2013 #146 Del Skrevet 3. april 2013 Du får foreldrefradrag (for utgifter til barnehage og SFO), som er på maks 25 000 (i hvert fall for et barn, vet ikke om det er mer om man har flere). Du får da igjen 28% av dette. I tillegg er jo skatteklasse 2 nå et fradrag i stedet, men det blir jo bare et definsjonsspørsmål. Alle som har barn får fradrag for utgifter til barntillsyn, ikke bare de som er aleneforeldre. Anonym poster: 2b99bde95a08b76822c5c8836a9cfe46 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest regine Skrevet 3. april 2013 #147 Del Skrevet 3. april 2013 Du får foreldrefradrag (for utgifter til barnehage og SFO), som er på maks 25 000 (i hvert fall for et barn, vet ikke om det er mer om man har flere). Du får da igjen 28% av dette. Dette får alle foreldre - her var spørsmålet hvilke fradrag som er spesifikke for aleneforeldre. Og det er faktisk ingen.......... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Britt Banditt Skrevet 3. april 2013 #148 Del Skrevet 3. april 2013 Dette får alle foreldre - her var spørsmålet hvilke fradrag som er spesifikke for aleneforeldre. Og det er faktisk ingen.......... Er klar over det, nevnte det fordi hun skrev hun ikke fikk noen fradrag for å ha barn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2013 #149 Del Skrevet 3. april 2013 For det første.. hvorfor følge disse bloggerene vis det de skriver er bare tull og fjas? Det er jo sånn de tjener penger.. jo flere lesere- jo mer attraktive er de for bedriftene - jo mer penger tjener de.. Trodde dette var noen alle lærte rimelig tidlig, betaler man for mye skatt- ja da får man de igjen... Grøsser av mentaliteten og sjalusien til folkene her på KG.. Fokuser mer på deres eget liv, før andres er en grei leveregel... Kryr av misunnelige gnagere her ja, og jeg koser meg regelrett over å se hvor mye det plager dem å se på de som sitter med mest penger Det kan nesten virke som at blogging er rene gullgruven, hvor en raskt kan risikere å tjene mer penger enn topputdannede. Mener å ha lest et intervju av en blogger, hvor hun nevnte at hun tjente 60.000 i mnd, og det i en alder av 18! Bravo! Anonym poster: 5a5cd05fbd77c5a24aae5fc8f1b5ff52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pearl2.0 Skrevet 3. april 2013 #150 Del Skrevet 3. april 2013 (endret) Den Wednesday, April 03, 2013 at 8.12, Britt Banditt skrev: Overgangsstønad skal skattes av. P Endret 5. februar 2016 av Perle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tom1986 Skrevet 3. april 2013 #151 Del Skrevet 3. april 2013 Nu er det på tide du slutter. Barnebidraget pr i dag er ikke rare greiene. Hvor hen slutter din kunnskap og hvor hen starter din uærlighet, lurer jeg på. jeg mener at barnebidraget kunne vært økt, slik at far fikk et større økonomisk ansvar for barnet, men at barnetrygd, overgangsstønad o.l. ble kuttet vesentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2013 #152 Del Skrevet 3. april 2013 jeg mener at barnebidraget kunne vært økt, slik at far fikk et større økonomisk ansvar for barnet, men at barnetrygd, overgangsstønad o.l. ble kuttet vesentlig. Barnetrygd er noe som tilfaller alle som har barn, ikke bare aleneforeldre. Den er på litt over 900kr i mnd pr barn, og har vært uendret i mange, mange år. Anonym poster: 2b99bde95a08b76822c5c8836a9cfe46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2013 #153 Del Skrevet 3. april 2013 (endret) Dette får alle foreldre - her var spørsmålet hvilke fradrag som er spesifikke for aleneforeldre. Og det er faktisk ingen.......... Like presis mitt poeng. jeg mener at barnebidraget kunne vært økt, slik at far fikk et større økonomisk ansvar for barnet, men at barnetrygd, overgangsstønad o.l. ble kuttet vesentlig. Vel, så du mener det er altså fars oppgave (uansett) å koste på hus, mat og alt det som skal til for mødrene til sine barn altså.. Den var interessant, den tror jeg ikke du har tenkt over. Ellers da, barnetrygden er universal, alle får den, alene eller ei. Tror du skal begynne å lete etter informasjon på nettet om saken, ikke sitte her og drite deg ut med sterke meninger. Endret 3. april 2013 av Gjest Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest celine Skrevet 3. april 2013 #154 Del Skrevet 3. april 2013 jeg mener at barnebidraget kunne vært økt, slik at far fikk et større økonomisk ansvar for barnet, men at barnetrygd, overgangsstønad o.l. ble kuttet vesentlig. Så barna til de fedrene som ikke gidder å betale barnebidrag, skal fullforsørges av mor, uten hjelp fra noen? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kråkefjas Skrevet 3. april 2013 #155 Del Skrevet 3. april 2013 Å herrefred, ta dere en bolle og drit i å diskutere MockingJay sin økonomi og skattetrekk!! Regner med hun har peiling på det selv, og ikke noen ukjente forståsegpåere på et forum! Anonym poster: 2b99bde95a08b76822c5c8836a9cfe46 Tja. Når noen hardnakket påstår at de betaler veldig mye mere skatt enn de egentlig skal, så bør det være lov å reagere. Jeg tror nok det koker ned til at visse her ikke er så stødige på prosentregning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kråkefjas Skrevet 3. april 2013 #156 Del Skrevet 3. april 2013 Du er så til de grader på bærtur. Hadde vært hyggelig om det var sant, da. Anonym poster: 47ef58739711984948c7a4145572fe5e Er jeg? 600 000inntekt, bare minstefradrag, skatteklasse 1 og 0 formue og 0 kapitalinntekter gir følgende skatt: 9900kr toppskatt 46800kr trygdeavgift 133420 fellesskatt tot 190120kr som er er 31,6% av 600 000. Og ei mer ca 400 000 betaler altså mer enn dette? Nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2013 #157 Del Skrevet 3. april 2013 Tja. Når noen hardnakket påstår at de betaler veldig mye mere skatt enn de egentlig skal, så bør det være lov å reagere. Jeg tror nok det koker ned til at visse her ikke er så stødige på prosentregning. Er det prosentregning denne tråden handler om?? Anonym poster: 2b99bde95a08b76822c5c8836a9cfe46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kråkefjas Skrevet 3. april 2013 #158 Del Skrevet 3. april 2013 Er det prosentregning denne tråden handler om?? Anonym poster: 2b99bde95a08b76822c5c8836a9cfe46 Skatt handler i stor grad om prosenter, ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2013 #159 Del Skrevet 3. april 2013 Skatt handler i stor grad om prosenter, ja... Denne tråden handler om ei alenemor som har fått igjen over 40 000 på skatten. Ikke hvor mye MockingJay tjener og skattetrekket hennes. Føler du for å lage en tråd om prosentregning og skattetrekk så foreslår jeg at du lager en ny tråd under Forbruker og Økonomi. Anonym poster: 2b99bde95a08b76822c5c8836a9cfe46 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tom1986 Skrevet 3. april 2013 #160 Del Skrevet 3. april 2013 Vel, så du mener det er altså fars oppgave (uansett) å koste på hus, mat og alt det som skal til for mødrene til sine barn altså.. Den var interessant, den tror jeg ikke du har tenkt over. Ellers da, barnetrygden er universal, alle får den, alene eller ei. Tror du skal begynne å lete etter informasjon på nettet om saken, ikke sitte her og drite deg ut med sterke meninger. nei, det er fars oppgave å bidra til barnets oppvekst. den som er hovedforsørger har ansvar for å dekke det du nevner. jeg vet at alle får barnebidrag og det mener jeg er direkte latterlig. det er ikke mitt ansvar å betale for dine barne. dersom en kvinne, eller et par, ikke har råd til å få barn, så bør de heller ikke få barn. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå