Gå til innhold

Arbeidsledig alenemor får 42000 igjen på skatten. Mulig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

bedre det enn å være med en mor som ikke evner ta vare på barnet sitt.

Hvor hen slåes det fast at alle unge mødre ikke evner å ta vare på sine barn?

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvem har nevnt noe om evner? Og hvem er det som ikke har evner?

alenemødre som må ha økonomisk støtte fra stat og far for å ta vare på barnet sitt. kvinner er jammen meg "uavhengige" i dag...

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

alenemødre som må ha økonomisk støtte fra stat og far for å ta vare på barnet sitt. kvinner er jammen meg "uavhengige" i dag...

Hva gjør du på et kvinneforum når du hater oss så mye?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Og hva med deg selv da? Hva er problemet ditt? Jobben/mangle på jobb? Eller mangel på å få damer? (er vel helst det siste tipper jeg)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva med deg selv da? Hva er problemet ditt? Jobben/mangle på jobb? Eller mangel på å få damer? (er vel helst det siste tipper jeg)

Skjønner at jeg traff spikeren på hodet der.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er veldig glad i og vri saken og vende det til at det er oss selv det er snakk om, når vi er kritisk til alenemødre av det kaliberet som blir nevnt i OP.. Du så hun ble usakelig i stad med meg også.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Overhodet ikke, de fleste som oppsøker nav for sosialstønad er unge menn som ikke klarer å fullføre videregående skole en gang. Så å snakke om "uavhengige" kvinner blir feil.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overhodet ikke, de fleste som oppsøker nav for sosialstønad er unge menn som ikke klarer å fullføre videregående skole en gang. Så å snakke om "uavhengige" kvinner blir feil.

kvinner er i langt større grad enn menn nettobrukere av velferdsordninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

kvinner er i langt større grad enn menn nettobrukere av velferdsordninger.

Argumenter for påstanden er du snill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja å hun betaler skatt også, alle som tjener over 30.000 i året betaler skatt.

40 000 ;)

Anonym poster: b7db3dc6da33a2953eaed98d20ab4d3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argumenter for påstanden er du snill.

høyere yrkesdeltagelse, lavere sykefravær og lavere gj.snittsalder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EryMax

40 000 ;)

Anonym poster: b7db3dc6da33a2953eaed98d20ab4d3a

Om det er 30 eller 40 000 så tjener navere mer enn det i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

høyere yrkesdeltagelse, lavere sykefravær og lavere gj.snittsalder.

Høyere yrkesdeltakelse: Tall, takk.

Lavere sykefravær: Kvinners sykefravær har mye med graviditet og fødsel og barseltid å gjøre, så det blir uærlig å bringe frem det.

Lavere gj.snittsalder.. På hva da?

Ellers: flere kvinner enn menn fullfører videregående, så vi beguynner å få en høy andel unge menn som naver. ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt enig med den såre mannen her som sier vi ikke er så likestilt. Det er jo litt sannhet i at så fort et forhold er over, så løper moren til nærmeste nav og krever masse penger og stønader. Dette kunne vi aldri ha gjort om dette ikke fantes og kvinner hadde prøvd ut forholdet lengre enn de gjør i dag. Nå går mange nettopp pga pengene. Det er sannheten. Uten NAV og deres gullgryte med penger så kommer ikke kvinner langt. Jeg skjønner menn blir misunnelige og bitre da. Her må noe gjøres. Ikke belønne par som splitter opp med mye penger, heller støtte de som holder sammen og gir barnet en trygg og stabil oppvekst. Siden 50% skiller seg ved ekteskap, og mørketallene er større ved samboere så lever veldig mange barn i en koffert for tiden. De pendler mellom 2 hus, de sliter med å føle tilhørighet, og da kan psykiske problemer komme fortere. Jeg hadde håpet regjeringen kunne støtte en arbeidsledig mor eller far med noen tusen ekstra i mnd, fremfor at de må skille lag når pengene ikke strekker til. Er ikke dette bedre da? At barn faktisk får bo i ett og samme hjem til de er 18-20 årene, til de flytter ut.

Anonym poster: e1d7b2540a7d3034f9d161dd4bc8db44

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Spikeren på hodet??? Hmm.. ja, jeg er alenemamma og jobber fullt. Men jeg mottar da så visst ikke noen ekstra stønader. Og damer er ikke mitt "område" hehe... Og når jeg hører sånne sutrete menn som deg, så begynner jeg faktisk å tvile mye på det sterke kjønn ja... Hahaha, så rar du er..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er 30 eller 40 000 så tjener navere mer enn det i året.

Navere TJENER ikke, de mottar ytelser som dem ikke er berettiget!!

Så har vi dem som kan motta BERETTIGEDE ytelser fra NAV, dersom de er i en livssituasjon som gjør at dem ikke kan delta i arbeidslivet.

Anonym poster: 98ff3515cf0ce14189519c77b5f055dc

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Høyere yrkesdeltakelse: Tall, takk.

Lavere sykefravær: Kvinners sykefravær har mye med graviditet og fødsel og barseltid å gjøre, så det blir uærlig å bringe frem det.

Lavere gj.snittsalder.. På hva da?

http://www.regjeringen.no/nb/dep/bld/dok/nouer/2008/nou-2008-6/4.html?id=501098

menn tjener også mer og har mer produktive yrker vis-a-vis bnp.

kvinner har høyere levealder, som betyr at de bruker uføretrygd lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spikeren på hodet??? Hmm.. ja, jeg er alenemamma og jobber fullt. Men jeg mottar da så visst ikke noen ekstra stønader. Og damer er ikke mitt "område" hehe... Og når jeg hører sånne sutrete menn som deg, så begynner jeg faktisk å tvile mye på det sterke kjønn ja... Hahaha, så rar du er..

du mottar ingen støtte fra stat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du mottar ingen støtte fra stat?

Man kan godt være alenemamma og motta kun det samme som par som har barn. Gjesten du siterer skrev "ekstra stønader".

Jeg er aleneforsørger, jobber fulltid og mottar kun barnetrygd fra staten, på lik linje med andre foreldre. Så det går faktisk an selv om det virker som du har litt tungt for å forstå det.

Endret av hjärterdam
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan godt være alenemamma og motta kun det samme som par som har barn. Gjesten du siterer skrev "ekstra stønader".

Jeg er aleneforsørger, jobber fulltid og mottar kun barnetrygd fra staten, på lik linje med andre foreldre. Så det går faktisk an selv om det virker som du har litt tungt for å forstå det.

du har altså ikke redusert skatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...