Gå til innhold

Arbeidsledig alenemor får 42000 igjen på skatten. Mulig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Standard skatteprosent er 36% De fleste ender opp med noen-og-tredve, pga fradrag.

Anonym poster: 993112a4033c9d099aa567e62004949d

Det er ikke riktig. 36% er ikke uvanlig trekk, men da har du også 1,5mnd med 0

Garantert det som er tilfellet med mockingjay også. Trekker 32% av 10,5månedslønner, men overser at hun faktisk har 12.

Hvilket vil si at hun betaler omlag 27% skatt, og ikke 32%.

Endret av kråkefjas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke riktig. 36% er ikke uvanlig trekk, men da har du også 1,5mnd med 0

Garantert det som er tilfellet med mockingjay også. Trekker 32% av 10,5månedslønner, men overser at hun faktisk har 12.

Hvilket vil si at hun betaler omlag 27% skatt, og ikke 32%.

Nope du har feil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jeg kjenner (jeg så brevet) fikk 30.000 igjen på skatten. Han har aldri jobbet før men er funksjonshemmet. Dette er jo noe man ser på utsiden og derfor kan man forstå det. Kanskje hun sliter med noe andre ikke vet?

Som andre populære bloggere tjener vel hun en masse på slikt som reklame, og hun kan da fint leve av det i så fall, uavhengig av eventuelle plager. 42,000 igjen på skatten vil uansett være drøyt i tilfeller hvor en har psykiske eller fysiske plager som ikke krever særlig tilrettelegging, som hun helt åpenbart ikke har. I den norske velferdsstaten er det gjerne de som ikke trenger det som mottar mest, latterlig nok.

Endret av meh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får hun enda mer penger da du lager dette innlegget og alle kgere klikker seg inn på bloggen hennes :fnise: :fnise: :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nope du har feil :)

Ok, da betaler du ca 20 000 mer i skatt enn det du er pålagt. Hyggelig av deg, det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Puravida

Som andre populære bloggere tjener vel hun en masse på slikt som reklame, og hun kan da fint leve av det i så fall, uavhengig av eventuelle plager. 42,000 igjen på skatten vil uansett være drøyt i tilfeller hvor en har psykiske eller fysiske plager som ikke krever særlig tilrettelegging, som hun helt åpenbart ikke har. I den norske velferdsstaten er det gjerne de som ikke trenger det som mottar mest, latterlig nok.

Ja, det er jo sant. Kan man kunsten å skaffe lesere så er det mye penger å hente der. Penger som må skattes på. Det er du sikkert rett til, jeg har så lite peiling på dette med trygder. Men hvis hun får igjen på skatten betyr jo det at hun har betalt 42000 over, noe som gjør at hun skal ha de tilbake. Så hun mottar vel ikke mer enn andre?

For å være helt ærlig aner jeg ikke hvem dere snakker om engang, så skal ikke kverulere på ting som blir skrevet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men dette er bare tull og tøys. Du tar feil.

Du må tjene minst 600000 for å betale 32% skatt(minstefradrag). Og det gjør du ikke med 20000 utbetalt i mnd.

Du er så til de grader på bærtur. Hadde vært hyggelig om det var sant, da.

Anonym poster: 47ef58739711984948c7a4145572fe5e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ei som skatter av overgangsstønad (?) osv selv om det ikke er nødvendig. Hun får såklart alt dette igjen på skatten neste år. Så ja, det er mulig :) Spørs bare hvor mye hun har skattet det :)

Overgangsstønad skal skattes av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest celine

Blond, ung mor med silikonpupper eller ikke - pengene har staten Norge lånt av henne i form av for mye betalt skatt. Da er det ikke mer enn rett og rimelig at hun skal få dem tilbake!

Mange fordommer mot enslige forsørgere (mødre) her, gitt.. Gidder ikke la meg provosere idag - får bare glede meg over at jeg får mer igjen på skatten enn RH, at solen skinner, og pengene jeg får tilbake er skattepenger av egen inntekt, uten "innblanding" fra verken barnefar eller den norske stat :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da betaler du ca 20 000 mer i skatt enn det du er pålagt. Hyggelig av deg, det.

Nope, du tar feil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ciegus

Denne tråden gjør meg litt deprimert. Ikke pga de økonomiske tilstandene til alenemødre, men fordi det er tydelig at mange nordmenn ikke har snøring på skatteberegning og lignende.

Man kan ikke dømme en annens økonomiske situasjon utifra hva de får igjen på skatten. Det er så latterlig dumt at slike som TS burde skamme seg! Herlighet, ta dere en tur på Narvesen og kjøp dere noen blader om økonomi, eller ta dere en real omgang på Google.

Har man betalt for mye skatt så skal man SELVFØLGELIG få det tilbake, uavhengig av sivilstatus og trygdenivå!

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ciegus

Nope, du tar feil :)

Av nysgjerrighet, hvordan vet du at han tar feil? Har du snakket med skatteetaten? Jeg ville stolt mer på dem enn på økonomsøstera di, og selv om alt er ført riktig på selvangivelsen kan skatteberegninga bli feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herrefred, ta dere en bolle og drit i å diskutere MockingJay sin økonomi og skattetrekk!! Regner med hun har peiling på det selv, og ikke noen ukjente forståsegpåere på et forum!

Anonym poster: 2b99bde95a08b76822c5c8836a9cfe46

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om TS som blir så provosert av alenemødre som får igjen 42 K på skatten også lar seg provosere av rentefradrag på gjeld..? Selv om TS kanskje selv eier bolig ? Eller hva med pendlere i nordsjøen som har skattemessig latterlig gode ordninger sett i forhold til lønnsnivået?

Sorry, men alenemødre får penger slik at barna skal få en normal oppvekst og senere tørke deg i ræva når du er på gamlehjem og ikke stjele håndveska di istedet.

Ha gjerne meninger om skattesystemet, men det blir for dumt å "hate" de som får godene i stedet for systemet i seg selv. Men et tips hvis det irriterer deg så fælt er å slutte å stemme til venstre og stemme godt godt til høyre. ;)

Hilsen en som betalte nesten 200 000kr i skatt ifjor

Anonym poster: f3e39eb696eabf35aa8016d5c59518ee

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest abcdefgh

Lurer på om TS som blir så provosert av alenemødre som får igjen 42 K på skatten også lar seg provosere av rentefradrag på gjeld..? Selv om TS kanskje selv eier bolig ? Eller hva med pendlere i nordsjøen som har skattemessig latterlig gode ordninger sett i forhold til lønnsnivået?

Sorry, men alenemødre får penger slik at barna skal få en normal oppvekst og senere tørke deg i ræva når du er på gamlehjem og ikke stjele håndveska di istedet.

Ha gjerne meninger om skattesystemet, men det blir for dumt å "hate" de som får godene i stedet for systemet i seg selv. Men et tips hvis det irriterer deg så fælt er å slutte å stemme til venstre og stemme godt godt til høyre. ;)

Hilsen en som betalte nesten 200 000kr i skatt ifjor

Anonym poster: f3e39eb696eabf35aa8016d5c59518ee

Det er jo en vesentlig forskjell på at folk i jobb har gode skattefradrag i forhold til folk som ikke tjener penger.

Latterlig argumentasjon du kjører på at folk er avhengig av statlig finansiering for å ikke fostre opp kriminelle. Folk med dårlig råd klarer vel å oppdra barn med høyere moral syn enn som så. Hva med barn som vokser opp med litt fattige foreldre , som ikke vil bli som de og jobber knallhardt med studier for å få en god inntekt? Her går halve Europa til helvette økonomisk, så skal det sitte kjerringer i Norge og dra inn en god mnd's lønn i trygdepenger fordi de har fått barn og har blitt for lat til å jobbe. Ingenting som irriterer meg mer.

Endret av abcdefgh
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke jeg heller. Var nok fordi jeg jobbet mens jeg studerte og var alenemor. Slikt straffer seg vet du. Best å sitte på ræva, blir mer penger av sånt.

det er jo ikke sant. Etter noen år så får de ikke penger å så blir de minstepensjonister. å d blir sikkert ikke du

Anonym poster: 8f27591cc0a9522957bdd892c27f0170

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lincoln

Herregud så dumme mange folk i denne tråden her er.

OK - det er i og for seg riktig i teorien at hun har betalt "for mye skatt som hun får tilbake", men poenget er jo at skattesatsen og fradragene alenemødre får er helt hinsides!

I tillegg er det slik at pengene hun skatter for kommer fra staten.

Altså - hun har ikke bidratt med noe som helst!

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...