Gå til innhold

Soving på dagstur


Spent brud

Anbefalte innlegg

Hvordan bruker dere å gjøre det ifht soving for barnet når dere er på dagstur/fottur i ulendt terreng? Hittil har vi lagt opp til turer før/etter han skal sove, eller gått turer hvor det er mulig å ta med vogna, men jeg tenker at det må jo være mulig å få han til å sove andre steder enn i vogna. Mannen, som ikke alltid takler å ta ting på sparket og vil ha ting som de alltid har vært, har ingen tro på at det vil gå bra å ta med sovepose/jervenduk, og la han sove i den. Jeg skjønner at de første gangene vil det blir en overgang for lillegutt, men han blir jo vant til det også.... Eller hur?? Hvordan har dere andre som er aktive friluftsmennesker løst dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Marmot

Jeg har gjort som du sier; tatt med sovepose. Eller, jeg brukte vognposen da, den ene vi hadde får fint plass nederst i meisen. Har aldri vært noe problem, og en stund nå har han lagt seg klokken 12, og det er jo et upraktisk tidspunkt mtp. å få til ting før eller etter, så da har det vært veldig praktisk å kunne gjøre det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes sånt er vanskelig nå som hun kun sover én dupp (hun er snart 2 år). Hun blir veldig grinete om duppen blir kort... Hvis vi skal trille eller gå tur så sover hun rett og slett ikke like godt som i stillestående vogn, heller ikke hvis vi har med vogna og setter den f.eks. utenfor en kafé.

Det hender vi bare blåser i det og lar henne slumre litt i bæreselen, men da blir det som regel bare en halvtimes lur. Det var lettere da hun var yngre og kunne sove litt ekstra ved neste dupp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips :) Vi skal teste ut litt mer soving i bæremeis, selv om han har vært ilsint der i sovetider, og dermed har vi unngått det, men øvelse gjør mester ikke sant :) I tillegg skal vi teste ut hengekøye (i lav høyde :laugh: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen erfaring med meis, men fungerer det så bra å sove i dem, egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Marmot

Jeg orker ikke å ha barn sovende i meis, det blir for tungt å bære når de ikke "holder seg oppe" selv. Å ha ham sovende i bæresele er ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi ikke vært på tur uten vogn siden i høst, da han var rundt åtte mnd på det eldste. Men da sov han i bæresele. Ser for meg at han vil sove fint der eller i meis til sommeren. Eller prøvd vognpose, som du selv foreslår. Barn er jo forskjellige, men her sovner han greit i ulike situasjoner bare han er trøtt nok og blir skjermet fra inntrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...