Gjest Vampen Skrevet 31. mars 2013 #1 Skrevet 31. mars 2013 Et av temaene som virkelig fenger her inne ser ut til å være brukere. Det er stort sett alltid mulig å finne minst en brukerfiksert tråd. Noen av det hyggelige slaget og noen av det mindre hyggelige slaget. I disse dager er det både en tråd om det finnes brukere man virkelig misliker og en om brukere som gjør forumet bedre. Det er vel ingen bombe hvilken av de to det er mest aktivitet i? For om brukere er spennende, så er det en ting som er enda mer spennende, brukere man ikke liker. På et så stort forum hadde det vært veldig rart om alle likte hverandre. Man liker sjelden alle irl, så hvorfor skulle det være annerledes her? Det er ikke et problem. Det som derimot er et problem, er at enkelte ser ut til å tro at om en bruker provoserer deg, skriver "dumme ting", oppfører seg på en måte du ikke liker eller hva det måtte være, så har man rett til å gjøre hva som helst for å ta vedkommende. Det har man faktisk ikke. Uansett hvor provosert og "wronged" du måtte føle deg, så er ikke det en blankofullmakt til å gå bananas. Det er faktisk ikke greit å starte anonyme tråder om brukere, publisere innhold i pm'er, henge ut navngitte brukere i ymse tråder, hinte om brukere eller bedrive regelrett stalking og personangrep. Da er du nemlig ikke noe bedre enn den eller du de irriterer deg over, i tillegg til at du faktisk bryter forumets regler og gjør forumet til et generelt lite hyggelig sted. Har du et problem med noen, så svar vedkommende direkte, meld fra til modder om det er regelbrudd eller hold kjeft og ignorer. Verre er det ikke. Og nei, dette er ikke myntet på verken noen eller noe spesielt. Det er en generell observasjon, ikke bare av det faktum at enkelte brukere utsettes for mye dritt, men at noen også ser ut til å tro at det faktum at de er sure eller provosert rettferdiggjør bedriten oppførsel. Det gjør det altså ikke. Så til de av dere som holder på sånn, skjerpings! Det er unødvendig og latterlig. Og de av dere som er lei dårlig stemning og personangrep, rapporter innlegg og la være å støtte opp under slike innlegg. 7
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2013 #2 Skrevet 31. mars 2013 Herregud, det er drama og action her så mye at Hollywood må bli misunnelig! Og jeg får ikke med meg noe som helst, drit. Anonym poster: c7b362120a6422426f66b9345e7a1ede 4
Gjest Vampen Skrevet 31. mars 2013 #3 Skrevet 31. mars 2013 Herregud, det er drama og action her så mye at Hollywood må bli misunnelig! Og jeg får ikke med meg noe som helst, drit. Anonym poster: c7b362120a6422426f66b9345e7a1ede Dette "dramaet" er heller vanskelig å ikke få med seg, da både drittslenging, brukertråder og diverse forekommer relativt ofte.
myrrasarru Skrevet 31. mars 2013 #4 Skrevet 31. mars 2013 Et av temaene som virkelig fenger her inne ser ut til å være brukere. Det er stort sett alltid mulig å finne minst en brukerfiksert tråd. Noen av det hyggelige slaget og noen av det mindre hyggelige slaget. I disse dager er det både en tråd om det finnes brukere man virkelig misliker og en om brukere som gjør forumet bedre. Det er vel ingen bombe hvilken av de to det er mest aktivitet i? For om brukere er spennende, så er det en ting som er enda mer spennende, brukere man ikke liker. På et så stort forum hadde det vært veldig rart om alle likte hverandre. Man liker sjelden alle irl, så hvorfor skulle det være annerledes her? Det er ikke et problem. Det som derimot er et problem, er at enkelte ser ut til å tro at om en bruker provoserer deg, skriver "dumme ting", oppfører seg på en måte du ikke liker eller hva det måtte være, så har man rett til å gjøre hva som helst for å ta vedkommende. Det har man faktisk ikke. Uansett hvor provosert og "wronged" du måtte føle deg, så er ikke det en blankofullmakt til å gå bananas. Det er faktisk ikke greit å starte anonyme tråder om brukere, publisere innhold i pm'er, henge ut navngitte brukere i ymse tråder, hinte om brukere eller bedrive regelrett stalking og personangrep. Da er du nemlig ikke noe bedre enn den eller du de irriterer deg over, i tillegg til at du faktisk bryter forumets regler og gjør forumet til et generelt lite hyggelig sted. Har du et problem med noen, så svar vedkommende direkte, meld fra til modder om det er regelbrudd eller hold kjeft og ignorer. Verre er det ikke. Og nei, dette er ikke myntet på verken noen eller noe spesielt. Det er en generell observasjon, ikke bare av det faktum at enkelte brukere utsettes for mye dritt, men at noen også ser ut til å tro at det faktum at de er sure eller provosert rettferdiggjør bedriten oppførsel. Det gjør det altså ikke. Så til de av dere som holder på sånn, skjerpings! Det er unødvendig og latterlig. Og de av dere som er lei dårlig stemning og personangrep, rapporter innlegg og la være å støtte opp under slike innlegg. enig. dessuten, vi er alle forskjellige men noen innehar verken IQ eller EQ til å forstå dette. derfor må de henge ut, mobbe og psyke vedkommende. de vet ikke bedre og ikke klarer de å få til bedre heller.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2013 #5 Skrevet 1. april 2013 Jeg tror det er noen som er litt paranoide her. Jeg har vært her inne i hele påsken og det eneste jeg har sett av det du nevner her er trådene om brukere man liker/ikke liker, men det nevnes jo ikke navn, ihvertfall ikke i ikke liker-tråden. Jeg har heller ikke sett uthenging av brukereTråder som dette er jo bare med på å fyre opp under "dramaet". Jeg skjønner ikke hvorfor folk gidder å være medlem i et forum som de misliker. Anonym poster: 1b4a06a8c9758d6aae0c43fa1654fbbe 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2013 #6 Skrevet 1. april 2013 Som jeg nevnte i en annen tråd: Tror nok at folk blir mer "tiltrukket" av tråder der målet er å drite ut andre, eller med overskrift som tilsier at her er det en potensielt krangletråd, eller enda "bedre": Drama! Folk liker drama. Eller så kan det skyldes gammelt grums som har ligget under jorden en stund, og bruker(e) finner det for godt å "endelig" skulle hevne seg, dra opp noe, og samtidig passe på å hinte såpass mye at det ikke er vanskelig å forstå hvilke bruker(e) det dreier seg om og slike tråder blir gjerne lange. Jeg prøvde å bidra til positive brukertråden ved å skrive noe positivt, men den tråden døde ut rimelig fort. Synd. Anonym poster: 0518641fd46a3b85509bf45ebba6729e
Gjest Crazycatlady Skrevet 1. april 2013 #7 Skrevet 1. april 2013 Folk tror jo at når de er på nett så kan de oppføre seg så jævlig som de bare vil. Da gjemmer de seg bak anonymiteten sin, og rettferdiggjør oppførselen sin med at de er på nett og her trenger man tydeligvis ikke å oppføre seg som folk. Så at folk holder på sånn her overrasker meg ikke. Får folk sjansen til å si noe om noen anonymt, så er det ikke måte på hvor stygg man er i kjeften. Hadde det vært i virkeligheten så ville veldig få oppført seg sånn, men på nett blir jo alle tøffe. Ser egentlig ikke behovet for å henge seg opp i at man er uenig med brukere og at man derfor misliker dem sterkt. Dette forumet er jo bygget opp av forskjellige folk og da blir det jo sånn at det er flere som man er uenig i, men jeg forstår ikke helt hvorfor man skal mislike noen bare fordi man er uenig med dem. Greit nok hvis det er brukere som slenger mye drit og generelt oppfører seg som idioter, men sånn ellers syns jeg det er litt tåpelig å mislike noen bare fordi du er uenig med dem.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2013 #8 Skrevet 1. april 2013 Jeg tror det er noen som er litt paranoide her. Jeg har vært her inne i hele påsken og det eneste jeg har sett av det du nevner her er trådene om brukere man liker/ikke liker, men det nevnes jo ikke navn, ihvertfall ikke i ikke liker-tråden. Jeg har heller ikke sett uthenging av brukereTråder som dette er jo bare med på å fyre opp under "dramaet". Jeg skjønner ikke hvorfor folk gidder å være medlem i et forum som de misliker. Anonym poster: 1b4a06a8c9758d6aae0c43fa1654fbbe Da har du gått glipp av flere tråder. Anonym poster: 99a36c7a72a2755710244184d3730b55
AnonymBruker Skrevet 1. april 2013 #9 Skrevet 1. april 2013 Folk velger om de skal henge seg opp i alt såkalt drama, eller gi blaffen. Alt for mange velger drama og syter over at dette er som en amerikansk såpeopera. Det er faktisk dere som lager drama. Selv velger jeg å overse drama og slipper derfor alt dette tullet. Anonym poster: a7206ea2e465b0a4096e903d6c3fb138
Gjest Vampen Skrevet 1. april 2013 #10 Skrevet 1. april 2013 Folk velger om de skal henge seg opp i alt såkalt drama, eller gi blaffen. Alt for mange velger drama og syter over at dette er som en amerikansk såpeopera. Det er faktisk dere som lager drama. Selv velger jeg å overse drama og slipper derfor alt dette tullet. Anonym poster: a7206ea2e465b0a4096e903d6c3fb138 Det må du for all del velge. For min del handler ikke dette om å "henge seg opp i såkalt drama", men om å si ifra at det ikke er greit å gå på brukere på den måten. Jeg har også hatt en rapporteringsraptus i påsken, og moddene har vært raske og flinke til å rydde. Men den holdningen enkelte ser ut til å ha, de har "rett" eller "lov" til å gå på brukere de misliker, fascinerer meg så mye at jeg også velger å lage en tråd om det. For det ser ut til å være en vrangforestilling flere lider av. Og "slipper dette tullet"? Det er snakk om ting som foregår på åpent forum. Jeg har også sluppet det, i den forstand at jeg ikke har blitt angrepet. Men jeg synes ikke det er mer greit at andre blir det av den grunn.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2013 #11 Skrevet 1. april 2013 Da har du gått glipp av flere tråder. Anonym poster: 99a36c7a72a2755710244184d3730b55 Ja, tydeligvis. Hvor er disse trådene, da? Anonym poster: 1b4a06a8c9758d6aae0c43fa1654fbbe
Gjest Vampen Skrevet 1. april 2013 #12 Skrevet 1. april 2013 Ja, tydeligvis. Hvor er disse trådene, da? Anonym poster: 1b4a06a8c9758d6aae0c43fa1654fbbe Flere av de som inspirerte denne tråden er ryddet/slettet.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2013 #13 Skrevet 1. april 2013 Flere av de som inspirerte denne tråden er ryddet/slettet. Jammen så fint da. Hva klager du på da? Anonym poster: 1b4a06a8c9758d6aae0c43fa1654fbbe
Gjest Vampen Skrevet 1. april 2013 #14 Skrevet 1. april 2013 Jammen så fint da. Hva klager du på da? Anonym poster: 1b4a06a8c9758d6aae0c43fa1654fbbe Holdningen. Det er flott at moddene rydder, men noen av disse tingene er så opplagt ikke grei oppførsel at det ikke burde forekomme i utgangspunktet. 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2013 #15 Skrevet 1. april 2013 Holdningen. Det er flott at moddene rydder, men noen av disse tingene er så opplagt ikke grei oppførsel at det ikke burde forekomme i utgangspunktet. Hvis man skal få bukt med drittslenging så må de som slenger dritt rett og slett utstenges. "Holdningskampanjer" har jeg veldig liten tro på ift oppførsel på et forum. Anonym poster: 1b4a06a8c9758d6aae0c43fa1654fbbe
Gjest Vampen Skrevet 1. april 2013 #16 Skrevet 1. april 2013 Hvis man skal få bukt med drittslenging så må de som slenger dritt rett og slett utstenges. "Holdningskampanjer" har jeg veldig liten tro på ift oppførsel på et forum. Anonym poster: 1b4a06a8c9758d6aae0c43fa1654fbbe Og for at de som slenger dritt skal bli "tatt", så må de som ser slike ting rapportere. Moddene er ikke i alle tråder døgnet rundt. Og da kommer holdninger inn i bildet igjen. I tillegg har også sosial kontroll en viss effekt. Så lenge dårlig oppførsel premieres med plusser, støtte og trampeklapp, så fortsetter det. 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2013 #17 Skrevet 1. april 2013 Og for at de som slenger dritt skal bli "tatt", så må de som ser slike ting rapportere. Moddene er ikke i alle tråder døgnet rundt. Jeg har inntrykk av at folk er veldig flinke til å rapportere her. Anonym poster: 1b4a06a8c9758d6aae0c43fa1654fbbe 1
Gjest Vampen Skrevet 1. april 2013 #18 Skrevet 1. april 2013 Jeg har inntrykk av at folk er veldig flinke til å rapportere her. Anonym poster: 1b4a06a8c9758d6aae0c43fa1654fbbe Det er også mye som ikke rapporteres. Mitt inntrykk er at det er et lite snev av trynefaktor inne i bildet når det gjelder rapportering. Enkelte brukere er det mer "lov" å angripe enn andre.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2013 #19 Skrevet 1. april 2013 Og for at de som slenger dritt skal bli "tatt", så må de som ser slike ting rapportere. Moddene er ikke i alle tråder døgnet rundt. Og da kommer holdninger inn i bildet igjen. I tillegg har også sosial kontroll en viss effekt. Så lenge dårlig oppførsel premieres med plusser, støtte og trampeklapp, så fortsetter det. Jeg er enig, men så avhenger det også av hvem det er som utfører denne "sosiale kontrollen" som du kaller det. Anonym poster: 0518641fd46a3b85509bf45ebba6729e
AnonymBruker Skrevet 1. april 2013 #20 Skrevet 1. april 2013 Kan moderatorene se hvem som skriver som Ab? Jeg har nemlig en Ab som jeg mistenker er etter meg i alle tråder jeg skriver i eller oppretter, kommer med spydige kommentarer, spekulasjoner, forsøk på outing, drar frem ting fra andre tråder osv osv. Jeg mistenker sterkt hvilken bruker det er også. Har rapportert tidligere. Anonym poster: 0630f63cc61a19d370b3a5020cda9030
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå