Gå til innhold

overvekt...

Gjest ¤bella¤

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det varierer veldig etter hvilket flyselskap du flyr med og hvor du skal fly (har du mellomlandinger må du betale dobbelt). Gjennomsnittlig er det ca 50 kr. Selv har jeg aldri måtte betale uansett flyselskap eller strekning (selv ikke når flyet er stappfullt), selv om jeg bestandig har overvekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baby-E

oki....

Skal fly ganske langt...(rwanda, Afrika) Med mellomlanding...

Har selv heller aldri betalt, selv om jeg alltid har hatt for mye, men siden det er såpas langt dit....så tenkte jeg at kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det internasjonale flygninger kan det fort bli svært dyrt. Innenfor Europa rundt 100 kr pr kg overvekt, mens overvekt til f.eks. Afrika og Australia fort kan koste 3-400 pr kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baby-E
Afrika og Australia fort kan koste 3-400 pr kg.

Ooops!!! :o ...får nok pakke om litt tror jeg... Og veie kofferten før jeg drar.....(har ikke vekt, men det er jo billigere å investere i det, enn å ha fem kg for mye...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, svindyrt er det! Skal ikke mange kiloene til før det koster like mye som selve billetten. Er det et langvarig oppholdt du skal ha er det faktisk billigere å sende tingene i posten enn å betale overvekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Billigselskapene som Ryanair har helt ville priser på overvekt! Men dere skal vel ikke fly med ett slikt selskap til Rwanda... Uansett tror jeg nok at en baderomsvekt kan være verdt pengene, men hvordan går det på vei hjem da tro, hvis du har for tung bagasje allerede når du reiser??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes egne koffertvekter som man kan pakke med seg. Fåes på jernvarehandler og enkelte koffertbutikker, og de er rimelige.

Jeg har aldri behøvd å betale overvekt på SAS-flyvninger selv om jeg har hatt med dobbel vekt av tillat.

Men, med Ryan Air har jeg måttet betale overvekt til de grader!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal være der lenge, kan du få ta med deg omtrent dobbel vekt.

Har en veninne som var der i 3 måneder for noen år siden og hun fikk ta med seg langt over vekta fordi hun skulle være borte så lenge. Vet ikke om hun måtte søke eller hvordan det ble gjort.

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal være der lenge, kan du få ta med deg omtrent dobbel vekt.

Har en veninne som var der i 3 måneder for noen år siden og hun fikk ta med seg langt over vekta fordi hun skulle være borte så lenge. Vet ikke om hun måtte søke eller hvordan det ble gjort.

:-) :-)

Det må i så fall variere fra flyselskap til flyselskap, og sikkert også på type billett. Den gangen jeg måtte betale for 25 kilo overvekt hadde jeg vært borte nesten et år, men de var nådeløse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Vær opps på at det tyngste en koffert kan veie, er 32kg, ellers kan de nekte å ta den med. Det fikk jeg opplyst hos KLM da jeg dro til Nederland i vinter.

Så nå har jeg sendt bøker og stuff med sambo, som heldigvis kommer på besøk igjen om fem uker, to uker før jeg forlater igjen.

Det lureste er nok å være veldig streng på hva du virkelig trenger; du kan sannsynligvis få vasket klær dit du skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...