Gå til innhold

Dere med uplanlagte barn...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har dere tenkt å være ærlige den dagen ungen blir stor nok til å spørre/lure på om det var planlagt? Eller kommer dere til å juge om det?

Vi har en sønn som ikke var planlagt og selv om han er liten enda så er jeg litt i tvil om jeg skal si sannheten eller pynte på den når dagen kommer.....

Hva gjorde dere?

Tror dere barna reagerer negativt på at de ikke var planlagt?

Anonym poster: 18f03fbb5575449359f98afe8de6cef7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvorfor skulle det være en negativ ting om man er planlagt eller ei? man er da like glad i sine barn allikevel?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er det med humor vi sier at en gang er nok og ser med kjærlighet på sønnen. Han vet at selv om han ikke var planlagt så ble han ønsket.

Anonym poster: fb2abe35d63d04a87134adec2538c2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke hvorfor man skulle lyve om det. Er jo bare å si at han var ikke planlagt nei, men var likevel det beste som kunne skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ærlig talt ikke hvorfor man i det hele tatt skal fortelle barna sine om de er planlagte eller ikke, ei heller hvorfor barna skulle ønske å spørre om det.

Jeg driter vel loddrett i om jeg er planlagt eller ei.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser ingen grunn til å lyve om det. Jeg var planlagt selv, men broren min var ikke det, han var hull i gummien som mamma sier. ;) En barndomsvenninne av meg visste også godt at hun ikke var planlagt (som moren hennes sa, "det er ingen som planlegger barn når man er 20" (det er det jo selvfølgelig, men det er ikke poenget her...). Spiller ingen rolle om barn er planlagt eller ikke, så lenge de er elsket når de kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner heller ikke poenget med å lyve om det.

Sønnen min er vokst opp i hjem fylt med kjærlighet . At vi ikke planla å få barn akkurat da er en irrelevant detalj, han er her og han er det mest fantastiske som har skjedd meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av mine (to) var planlagt. De kom begge som en overraskelse. Og det er det jeg kommer til å si, hvis spørsmål det en gang blir, at de var overraskelsene våres :)

Som flere påpeker så er det kjærligheten som er det viktige. Husker godt en barndomsvenninne som var uplanlagt, og egentlig uønsket... Det fikk hun høre om og om igjen av sin mor, at det å få barn så tidlig (17/18 år) var det dummeste hun hadde gjort og at hun hadde alltid angret på det. Slikt synes jeg er unødvendig, og rett og slett... Slemt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av mine (to) var planlagt. De kom begge som en overraskelse. Og det er det jeg kommer til å si, hvis spørsmål det en gang blir, at de var overraskelsene våres :)

Som flere påpeker så er det kjærligheten som er det viktige. Husker godt en barndomsvenninne som var uplanlagt, og egentlig uønsket... Det fikk hun høre om og om igjen av sin mor, at det å få barn så tidlig (17/18 år) var det dummeste hun hadde gjort og at hun hadde alltid angret på det. Slikt synes jeg er unødvendig, og rett og slett... Slemt?

For en motbydelig ting å si av en mor!

Jeg har også tenkt å være ærlig hvis min sønn spør, det er jo ikke sånn at han ikke var ønsket eller velkommen selv om han kom som en overraskelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ærlig talt ikke hvorfor man i det hele tatt skal fortelle barna sine om de er planlagte eller ikke, ei heller hvorfor barna skulle ønske å spørre om det.

Jeg driter vel loddrett i om jeg er planlagt eller ei.

Du har ikke barn? :P Barn spør om ALT, de er nyssgjerrige og liker aller best å spørre om ting som er kleint for foreldrene :P

Anonym poster: e18c388d6f833f8e2282a9cddc5e64fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sanne__

Har dere tenkt å være ærlige den dagen ungen blir stor nok til å spørre/lure på om det var planlagt? Eller kommer dere til å juge om det?

Vi har en sønn som ikke var planlagt og selv om han er liten enda så er jeg litt i tvil om jeg skal si sannheten eller pynte på den når dagen kommer.....

Hva gjorde dere?

Tror dere barna reagerer negativt på at de ikke var planlagt?

Anonym poster: 18f03fbb5575449359f98afe8de6cef7

Du høres svært usikker ut. Who cares, så lenge det skinner gjennom at de er elsket av SIN mor og far er det et langtstørre og overordnet budskap.

Å isolert sett klamre seg til hva man skal si. En god mor og far reflekterer ikke over denslags tanke fordi det skinner utav dem at de elsker sine barn ubetinget, åkke som. :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i gården har vi vært helt ærlige om saken og jeg skjønner ikke at det skulle være noen krise. Jeg var heller ikke planlagt og jeg har ikke lidd noen overlast over å vite om det.

Synes det virker noe dramatisk å legge opp til en alvorlig samtale om det , det er jo bare sånn dt er, så la det komme ut på en naturlig måte " ...og tenk så fikk vi deg, helt uten at vi hadde planlagt det - for en flott overraskelse! :) "

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er resultatet av en sprukket kondom! Aldri plaget meg da jeg har alltid følt meg ønsket/elsket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Takk for innspill :) Jeg vet at barn er veldig nysgjerrige og spør om det meste. Husker selv jeg var veldig opptatt av remaet.

Det å si at barnet/barna var en overraskelse var en fin måte å si det på da :)

Anonym poster: 18f03fbb5575449359f98afe8de6cef7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi planla å ha tre barn, begge barna var ikke helt planlagt når det gjelder tidspunkt! Det var overraskelse og vi elsker jo overralskelser! Det ville vært kjedelig om vi tippet på akkurat måned! vi får se om det kommer tredjemann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg var ikke planlagt, men fikk beskjed om at jeg var like ønsket forde :) Kan ikke si at jeg har følt noe negativt ovenfor det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er p-pillebarn og min bror er kondom-barn. Kun vår søster var planlagt. Vi har visst dette helt fra vi var små. Hvordan barna reagerer på det, kommer an på hvordan du sier det til dem. Bare svar ærlig på spørsmålet når de spør om det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke barn? :P Barn spør om ALT, de er nyssgjerrige og liker aller best å spørre om ting som er kleint for foreldrene :P

Anonym poster: e18c388d6f833f8e2282a9cddc5e64fc

Hvorfor skulle et barn spørre om noe som er kleint for foreldrene? Det kunne ikke falt meg inn å spørre foreldrene mine om jeg var planlagt, hverken nå eller da jeg var yngre (HVERTFALL ikke da jeg var yngre). Det ville blitt alt for kleint for MEG, for man snakker jo ikke med foreldrene sine om sånt? :S Jeg hadde dødd litt innvendig om mamma hadde brukt ordene "sprukket kondom" mens jeg var tilstede.

Anonym poster: c789a4424a85941cd98cdc1df95ea297

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke barn? :P Barn spør om ALT, de er nyssgjerrige og liker aller best å spørre om ting som er kleint for foreldrene :P

Anonym poster: e18c388d6f833f8e2282a9cddc5e64fc

Nei, men jeg har da vært et barn selv. Aldri i verden kunne jeg finne på å spørre om noe sånt, og jeg skjønner ikke hvor i alverden et slikt spørsmål skulle komme fra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...