waco Skrevet 30. mars 2013 #21 Skrevet 30. mars 2013 Da jeg var rundt 12 år, sa min mor noe til meg som har fulgt meg til dags dato og formet min seksualmoral: Alice, menn vil at kvinner skal være tilgjengelige for dem og ligge med hvem som helst, hvordan som helst og når som helst. Men de vil gifte seg med en kvinne som er jomfru og aldri har tenkt seksuelle tanker før bryllupsnatta. Du velger selv om du vil spille dette spillet. Nå som du har blitt voksen kan du fortelle mammaen din som har møtt alle menn. Vet du mamma, det finnes menn som også liker tilbakeholdenhet og måtehold. Alt er ikke enten eller, man er ikke enten ei løs ludder som puler alt eller ei jomfru. Du skjønner det mamma, ingen menn vil gifte seg med en jomfru, og ingen menn vil ha en dame som vil ha sex overalt hele tiden. Det er ganske ekkelt skjønner du. Men som en datter så forstår jeg hvordan menn mamma har vært borte i! =)
waco Skrevet 30. mars 2013 #22 Skrevet 30. mars 2013 Pfft, "menn". Jeg kjenner mange menn som ikke tenker slik. Det har nok mye med miljø å gjøre, og ikke så usannsynlig også intellektuell kapital. De reflekterende, fornuftige mennene jeg kjenner passer ikke inn i din mors beskrivelse, og for min del er det ihvertfall disse som er aktuelle som romantiske interesser. De andre hadde jeg ikke rørt. Jeg måtte gi deg poeng jeg. Det er jo bare mødre fra gamle dager som tror på det enten er man hore eller jomfru. 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2013 #23 Skrevet 30. mars 2013 Finn deg en mann og elske, - da kan du ha uendelige med sex. Hvorfor bytte partner hele tiden? De mennene du har sex med merker sikkert at du er mer hypp på å finne en ny en å ha sex med enn å finne en mann å ha sex med. Siden du bytter sexpartnere så ofte er det andre ting du bytter like ofte,- sånn som vennegjenger og arbeidsplasser og bosteder? Finn deg en mann og elske, - da kan du ha uendelige med sex. Hvorfor bytte partner hele tiden? De mennene du har sex med merker sikkert at du er mer hypp på å finne en ny en å ha sex med enn å finne en mann å ha sex med. Siden du bytter sexpartnere så ofte er det andre ting du bytter like ofte,- sånn som vennegjenger og arbeidsplasser og bosteder? Jeg har lett helt siden jeg var 15 etter "en mann å elske". Problemet er at "menn" ikke vil ha meg. Jeg vet ikke om ca en partner i halvåret er mye, men jeg er ikke ute etter å ha sex med mange. Jeg vil ha en person å ha sex med. Jeg har aldri hatt sex med noen som jeg ikke har kjent i minst 3 mnd, og jeg har kun hatt sex med folk som jeg har datet en stund. Jeg kjenner meg altså ikke igjen i beskrivelsen din av å "være hypp på en ny hele tiden" eller at jeg "bytter sexpartner ofte". Er det galt å ha sex med en ny fyr som jeg dater når jeg har gått og holdt meg i et halvt år siden sist? Problemet er tydeligvis at de guttene som jeg liker (finner bare en som er bra nok 1-2 ganger i året) ikke vil ha meg (selv om de er svært interessert i starten) og forsvinner etter at vi har hatt sex et par ganger. En kjæreste er ikke lett å finne, det vet jeg (20 år og aldri kjæreste) alt om. Anonym poster: c032e7a364e709a9e2a414de12ee7d1c 1
Guybrush Skrevet 30. mars 2013 #24 Skrevet 30. mars 2013 (endret) Jeg får stadig høre at menn ikke respekterer jenter som har "ligget rundt" og at selv om gutter liksom behandles som helter for å ligge rundt, skal jenter med respekt for seg selv gjøre det motsatte. Anonym poster: c032e7a364e709a9e2a414de12ee7d1c Dette er en urban myte uten spesielt hold i virkeligheten. Det finnes sikkert små grupper med svært umodne gutter med et enormt behov for aksept fra kompiser som er likesinnede som kan finne på slikt. Jeg har aldri opplevd at slik oppførsel blir sett på som noe å skryte av blant gutter og mannfolk og har hatt denne diskusjonen med svært mange andre også. Jeg føler at jeg må knuge min egen sexualitet nede, og at jeg ikke fritt kan gjøre som jeg vil uten å bli stemplet som en hore som ingen respekterer. Jeg skammer meg hvær gang jeg har hatt sex med noen, og selv om jeg elsker sex prøver jeg å være flink og lar det gå minst ett halvt år mellom hvær person. Har hatt sex med 7 stykker siden jeg ble sexuelt aktiv, og er utrolig redd for å "få for mange på lista". Hvorfor får sex meg til å føle meg skitten og flau? Jeg blir ulykkelig av å måtte holde min egen sexualitet tilbake, men jeg blir også svært misfornøyd med meg selv av å ha sex( en gang brøt jeg ut i gråt under akten). Hva skal man velge? Jeg føler at jeg taper uansett hva jeg velger. Anonym poster: c032e7a364e709a9e2a414de12ee7d1c Folk er forskjellige, og de fleste tror jeg lever etter tankegangen om at sex med følelser > sex uten følelser. Og at kvalitet > kvantitet. Derfor er det lett å se på en person som har motsatte preferanser er inkompatibel og at dere har helt forskjellige verdier, mål og ønsker i livet. Ellers er det også frykten med kjønnssykdommer. Spesielt i din alder er det ekstremt stor sannsynlighet for å bli rammet ved å ha svært mange forskjellige partnere over kort tid. Dette vil mange oppfatte som negativt. En annen ting er at jeg tror man lettere tiltrekker seg useriøse gutter/menn som kun er ute etter noe der og da og annser deg som å være perfekt "tøm og røm" partner. Du blir da redusert til et objekt for nytelse uten noe som helst mer. Om du selv er ute etter akkurat det samme burde dette ikke være noe problem. Det siste du skriver får meg til å lure på om det ligger noe mer alvorlig bak behovet for stadig flere partnere. Det kunne vært et lærebokeksempel på å skaffe seg bekreftelse fra andre ved å bruke sin egen kropp for så å bryte sammen etterpå. Isåfall burde du iallefall tenkt mer over hva du gjør - for da kan det være at det ikke er lysten og behovet ditt seksuelt som står i fokus men noen helt annet. PS: jeg baserer dette på at innlegget ditt TS var skrevet som at du liker å ta godt for deg og gjerne bytter partnere ofte. Endret 30. mars 2013 av Guybrush 2
jabx Skrevet 30. mars 2013 #25 Skrevet 30. mars 2013 ingen menn vil gifte seg med en jomfru, og ingen menn vil ha en dame som vil ha sex overalt hele tiden Sier hvem? Han som troller?
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2013 #26 Skrevet 30. mars 2013 Dette er en urban myte uten spesielt hold i virkeligheten. Det finnes sikkert små grupper med svært umodne gutter med et enormt behov for aksept fra kompiser som er likesinnede som kan finne på slikt. Jeg har aldri opplevd at slik oppførsel blir sett på som noe å skryte av blant gutter og mannfolk og har hatt denne diskusjonen med svært mange andre også. Folk er forskjellige, og de fleste tror jeg lever etter tankegangen om at sex med følelser > sex uten følelser. Og at kvalitet > kvantitet. Derfor er det lett å se på en person som har motsatte preferanser er inkompatibel og at dere har helt forskjellige verdier, mål og ønsker i livet. Ellers er det også frykten med kjønnssykdommer. Spesielt i din alder er det ekstremt stor sannsynlighet for å bli rammet ved å ha svært mange forskjellige partnere over kort tid. Dette vil mange oppfatte som negativt. En annen ting er at jeg tror man lettere tiltrekker seg useriøse gutter/menn som kun er ute etter noe der og da og annser deg som å være perfekt "tøm og røm" partner. Du blir da redusert til et objekt for nytelse uten noe som helst mer. Om du selv er ute etter akkurat det samme burde dette ikke være noe problem. Det siste du skriver får meg til å lure på om det ligger noe mer alvorlig bak behovet for stadig flere partnere. Det kunne vært et lærebokeksempel på å skaffe seg bekreftelse fra andre ved å bruke sin egen kropp for så å bryte sammen etterpå. Isåfall burde du iallefall tenkt mer over hva du gjør - for da kan det være at det ikke er lysten og behovet ditt seksuelt som står i fokus men noen helt annet. PS: jeg baserer dette på at innlegget ditt TS var skrevet som at du liker å ta godt for deg og gjerne bytter partnere ofte. Hvis 1-2 partnere i året er mye, så kan jeg vel dømme meg selv som et verdiløst "nytelsesobjekt" først som sist. Anonym poster: c032e7a364e709a9e2a414de12ee7d1c
Version 2.0 Skrevet 30. mars 2013 #27 Skrevet 30. mars 2013 Do what you want, like what you like. Fuck everyone else! Og 7 er da slettes ikke mange. 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2013 #28 Skrevet 30. mars 2013 Du føler det slik fordi samfunnet fortsatt er ødelagt av mørkekristelige holdninger til sex. Ehm, nei. Ikke skyld på en religion for dette, det er overhodet ikke kristendommens skyld at mennesker i 2013 har sære holdninger. Her blander du transitivt og intransitivt verb, rettingen er feil. Anonym poster: 43f08277365688d0575ff5ee98322c49 Dette. Anonym poster: 139a068aedb0c9c128fca690b9633501
Guybrush Skrevet 30. mars 2013 #29 Skrevet 30. mars 2013 Hvis 1-2 partnere i året er mye, så kan jeg vel dømme meg selv som et verdiløst "nytelsesobjekt" først som sist. Anonym poster: c032e7a364e709a9e2a414de12ee7d1c I forhold til hva jeg har forstått er gjennomsnittlig hos personer utenfor forhold er dette vel helt "normalt"? Utifra hvordan du presenterte deg selv i første innlegget forsto jeg det som at vi snakket helt andre tall.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2013 #30 Skrevet 30. mars 2013 Finne deg en fast elsker da som du kan leve ut fantasier med og få sexbehovet ditt dekket med,hvis du ikke har lyst på så mange forskjellige partnere? Sexen blir ofte bedre også etterhvert om man har sex med den samme personen og lærer hverandre å kjenne litt. Anonym poster: 7c1aceb376abfb7d9662371edbc53977 2
jabx Skrevet 30. mars 2013 #31 Skrevet 30. mars 2013 Ehm, nei. Ikke skyld på en religion for dette, det er overhodet ikke kristendommens skyld at mennesker i 2013 har sære holdninger. Jo.
Gjest nobilian Skrevet 31. mars 2013 #32 Skrevet 31. mars 2013 Da jeg var rundt 12 år, sa min mor noe til meg som har fulgt meg til dags dato og formet min seksualmoral: Alice, menn vil at kvinner skal være tilgjengelige for dem og ligge med hvem som helst, hvordan som helst og når som helst. Men de vil gifte seg med en kvinne som er jomfru og aldri har tenkt seksuelle tanker før bryllupsnatta. Du velger selv om du vil spille dette spillet. Yo mama iz a sad mama. 1
Gjest Beano Skrevet 31. mars 2013 #33 Skrevet 31. mars 2013 Da jeg var rundt 12 år, sa min mor noe til meg som har fulgt meg til dags dato og formet min seksualmoral: Alice, menn vil at kvinner skal være tilgjengelige for dem og ligge med hvem som helst, hvordan som helst og når som helst. Men de vil gifte seg med en kvinne som er jomfru og aldri har tenkt seksuelle tanker før bryllupsnatta. Du velger selv om du vil spille dette spillet. Dette må ha vært for mange år siden. Tviler på at den gjennomsnittlig mannen i Norge ønsker en jomfru eller ihvertfall bryr seg om dama si er det eller ikke. 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2013 #34 Skrevet 31. mars 2013 Do what thou wilt. Anonym poster: f065fa8291e4dfa897500656f246917a
Jalp Skrevet 31. mars 2013 #36 Skrevet 31. mars 2013 Både kvinner og menn er underlagt seksuell kontroll og normer av ulike slag. Derfor er det behov for seksuell frigjøring for begge kjønn slik at man har frihet til å leve ut sin seksualitet sanksjonsfritt. Det handler til syvende og sist om å ha mot til å gi faen i de kreftene som forsøker å begrense ens seksuelle frihet.
-Artemis Skrevet 31. mars 2013 #37 Skrevet 31. mars 2013 Dette må ha vært for mange år siden. Tviler på at den gjennomsnittlig mannen i Norge ønsker en jomfru eller ihvertfall bryr seg om dama si er det eller ikke. Jeg tror egentlig ikke poenget var å forstå utsagnet til moren hennes svart på hvitt. Kanskje på en tid, men med dagens samfunn tatt i betraktning så tenker jeg at det handler mer om at menn ikke ønsker seg en kvinne som har ligger rundt med alt som kryper og går, men heller en kvinne som er litt mer tilbakeholden på sex-fronten. Så klart er noen tidligere partnere helt ok. Men det er stor forskjell på å ligge rundt med folk du så vidt har utvekslet noen ord med og å ta seg tid å bli kjent med en annen person før man har sex.
Obiola Skrevet 31. mars 2013 #38 Skrevet 31. mars 2013 Hvorfor skal andre vite hvor mange du har sex med? Det er jo en privatsak, som man ikke legger ut om til hvem som helst (Så lenge du passer på at du ikke har sex med flere gutter innenfor samme vennegjeng, da blir man fort stempla) Om man er singel i flere år er det helt naturlig å ha flere sexpartnere enn de som er i ett eller flere forhold. Ikke noe galt i det så lenge man beskytter seg! Skulle noen reagere så er det ikke noe å bry seg om, jeg respekterer mine venninner som kun vil ha sex i forhold, og jeg respekterer de som har sex med tilfeldige gutter nå og da! Skjønner ikke hvorfor man skal legge seg opp i andres sexliv. 1
Catnip Skrevet 31. mars 2013 #39 Skrevet 31. mars 2013 Siden du bytter sexpartnere så ofte er det andre ting du bytter like ofte,- sånn som vennegjenger og arbeidsplasser og bosteder? Haha, hva i all verden? Kan du vise meg noe troverdig empiri på at dette er tilfellet? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå