Gå til innhold

Kjole til brudens søster

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eneste personen som skal ha hvit kjole i bryllupet er bruden.

Anonym poster: 475430a96e811092c8937882583f4220

• Liker 3
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal gifte meg snart og hadde min søster ønsket å gå i den kjolen og følt seg vel i den, da hadde jeg syns det var helt topp! Den er ikke lang og "brudete" og jeg hadde ikke følt at den hadde vært noe forsøk på å overskygge meg som brud.. Men det faktum at du legger ut spm om det er greit på et forum betyr at du syns det er litt ukomfortabelt å gå imot normen mtp farge. Så hadde jeg vært deg, ville jeg ikke kjøpt den i hvit. Du risikerer å være usikker på valget og det kan ødelegge dagen for deg..

Anonym poster: 9e09d51ad03be3f80de46540e62384e3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke det er noe problem. Da min bror giftet seg hadde jeg en kort lyse, lyse rosa kjole, som nesten ser hvit ut. Vår søster hadde en kort hvit kjole med stor belte og bolero og noen rosa detaljer, som f.eks. skoene.

Husker ikke en gang om vi spurte bruden hva hun syntes om det, men ingen som har snakket om det hverken før eller etter, som jeg har fått med meg :)

Så lenge kjolen ikke er lang og hvit synes jeg at man som gjest kan bruke den :) Overskygge bruden klarer man jo ikke da! (Men om bruden skal ha kort kjole ville jeg nok hold meg unna denne kjolen i hvit og heller valgt en annen farge.)

Anonym poster: e3cd9f89bdda8cc87c0ac758f1f7fb68

AnonymBruker
Skrevet

Rettelse av innlegg ovenfor: det skal være sort og ikke stor :)

Anonym poster: e3cd9f89bdda8cc87c0ac758f1f7fb68

Skrevet

Jeg ville holdt meg unna hvitt og rødt (som tar oppmerksomhet fra bruden) og sort (som er mer for begravelser). Det er det jeg har lest meg til på nettet.

Farger jeg tenker kan passe i et bryllup:

Rosa (bare ikke en sterk rosa), grønn, blå, gul, lilla, korall, oransje. Blomstrett har jo flere farger i seg, så det går jo bra.

Jeg kjøpte en kjole gjennom ebay, som jeg likte http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=121090972843 170 kr pris og frakt:) elsker utvalget og prisene på ebay. Hvis du vet hvilke snitt og farger du liker, samt ser hvilke mål hver strl har, og velger en top rated seller, kan ebay være bra:)

Skrevet

Jeg ville holdt meg unna hvitt og rødt (som tar oppmerksomhet fra bruden) og sort (som er mer for begravelser). Det er det jeg har lest meg til på nettet.

Farger jeg tenker kan passe i et bryllup:

Rosa (bare ikke en sterk rosa), grønn, blå, gul, lilla, korall, oransje. Blomstrett har jo flere farger i seg, så det går jo bra.

Jeg kjøpte en kjole gjennom ebay, som jeg likte http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=121090972843 170 kr pris og frakt:) elsker utvalget og prisene på ebay. Hvis du vet hvilke snitt og farger du liker, samt ser hvilke mål hver strl har, og velger en top rated seller, kan ebay være bra:)

Har inntrykk av at dette med sort og rødt ikke er noe folk rynker på nesen av lenger, med noen få unntak selvfølgelig, Virker dom lårkort og dyp utringning er den nye sort ogrødt, om du skjønner?

Om noen kommer i vårt bryllup i hvit kjole, eller brudekjole for den saks skyld så blir ikke jeg opprørt av det på noen som helst måte, men ganske sikker på at det ikke er noe gøy for vedkomne da ganske mange folk vil synes det er feil og muligens også gi uttrykk for det. Så for egen del bør man også unngå det.

Skrevet

Nå vet ikke jeg noe om ditt forhold til søsteren din, men jeg tenker spør spør spør!

Som nevnt over her er den jo ikke veldig brudete, og så kommer det veldig an på tilbehøret. Sjal i annen farge foreksempel.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Det er altså meg :)

Jeg har funnet en fin kjole som jeg tror kan passe meg.

http://no.dressfirst...007001083-g1083

Den er så vakker i hvit.

Men.. stille i hvit kjole i et bryllup?

Blir det feil?

Hva synes dere som er fremtidige bruder?

Poster som anonym, vet ikke om hun holder til her inne.

Anonym poster: 0d7b92883816e151a5502e5034eceb15

vedder på at den er like fin i blå.
  • Liker 2
Skrevet

Selv om søsteren din sier ja vil du sannsynligvis bli diskutert av noen av gjestene.

Og når dere sitter ved bordet vil det ikke synes så lett at kjolen er enkel. Jeg har aldri sett noen sitte med sjal på seg under hele middagen hvis det ikke var kaldt i rommet, så et sjal hjelper ikke nødvendigvis så godt. Da vil du være hun med den hvite kjolen.

Så jeg ville uansett gått for en farget kjole.

• Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet (endret)

Vil bare påpeke at søstra til kronprinsessa i england hadde hvit kjole i bryllupet hennes

Endret av BettyBoop
Gjest Kiara!
Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor noen så åpenbart har et behov for å tråkke midt i salaten i et bryllup?!?!

Hvis dere er så giftesyke at dere må leke brud i en annen sitt bryllup så skaff dere deres eget bryllup å være brud i.

• Liker 7
Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor noen så åpenbart har et behov for å tråkke midt i salaten i et bryllup?!?!

Hvis dere er så giftesyke at dere må leke brud i en annen sitt bryllup så skaff dere deres eget bryllup å være brud i.

heeeeeeelt enig !!!

Gjest Kiara!
Skrevet (endret)

Jeg ser ikke det store problemet; ønsker man ikke et negativt fokus rundt seg selv eller ønsker å bli en snakkis i ettertid av gjester med flere stiller man ikke opp i hvit kjole. Men det finnes oppmerksomhetssøkere overalt også i bryllup så det kommer vel ikke som noen stor overraskelse av noen også gjøre sitt for oppmerksomheten selv om man ikke er brud.

Jeg synes nesten det er litt billig og sært uavhengig om bruden sier ja eller ikke fordi det er så åpenbart skrik om se-på-meg-jeg-er-her-også at jeg blir matt.

Gjør hva dere vil, men en snakkis blir dere...

Setning helt på slutten fjernet pga svar til tidligere avsporinger i tråden.

Daenerys, mod.

Endret av Daenerys
  • Liker 3
Gjest BettyBoop
Skrevet (endret)

Jeg ser ikke det store problemet; ønsker man ikke et negativt fokus rundt seg selv eller ønsker å bli en snakkis i ettertid av gjester med flere stiller man ikke opp i hvit kjole. Men det finnes oppmerksomhetssøkere overalt også i bryllup så det kommer vel ikke som noen stor overraskelse av noen også gjøre sitt for oppmerksomheten selv om man ikke er brud.

Jeg synes nesten det er litt billig og sært uavhengig om bruden sier ja eller ikke fordi det er så åpenbart skrik om se-på-meg-jeg-er-her-også at jeg blir matt.

Gjør hva dere vil, men en snakkis blir dere...

den kjolen var alt for kjedelig til at ts kommer til å få noe oppmerksomhet for den tror jeg.

Setning i sitat fjernet, Daenerys mod.

Endret av Daenerys
Gjest Kiara!
Skrevet

den kjolen var alt for kjedelig til at ts kommer til å få noe oppmerksomhet for den tror jeg.

Den er hvit. Det kreves ikke mer enn det for å tråkke i salaten.

Jeg ville vært flau over en slik "tabbe"... svart er lov, rødt er lov, men hvit der er ikke folk flest enda.

• Liker 2
Gjest Kiara!
Skrevet

Bruden kan helt fint leve fint i sin egen boble å si at alt er helt greit... Men nå er det flere enn bruden som skal i aktuelle bryllupet å man kan ikke hindre folk fra å tenke sitt eller si sitt. Folk flest klarer å bevare bakkekontakten i et bryllup da kler man seg ikke i hvit uansett hvor greit det er for bruden...

• Liker 2
Gjest Roxanna
Skrevet

Jeg hadde nok reagert hvis noen stilte i hvit kjole i et bryllup. Denne kjolen finnes i xx antall fine varianter, hva med for eksempel lavendel, lys rosa eller himmelblå? Da får du en lys farge som ikke er hvit.

Gjest Daenerys
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.

Daenerys, mod.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Den er hvit. Det kreves ikke mer enn det for å tråkke i salaten.

Jeg ville vært flau over en slik "tabbe"... svart er lov, rødt er lov, men hvit der er ikke folk flest enda.

da kan hun ha en blazer eller noe over i en annen farge eller noe ?
Gjest Kiara!
Skrevet

da kan hun ha en blazer eller noe over i en annen farge eller noe ?

Jeg skjønner ikke hvorfor det er så viktig at kvinnelige gjester skal bære hvit kjole i et bryllup? Finnes det ikke andre farger der ute?

Du kan vri og vende på det så mye du vil, svaret mitt fortsetter å være det samme at ønsker du å bære hvitt i en annen kvinne sitt bryllup får du pent vente til ditt eget. Det er ingen uting å vise respekt for skikk og tradisjon.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...