Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Se dnb er ute med samme spareformen nå.

Jeg har i nordea, og har hatt det siden det kom på markedet.

Jeg var inne å leste i kveld,og der står det at du bestemmer sparebeløpet selvb,men når en ser så er det max 20 kr for hver gang du drar kort.

Kunne tenkt meg 50 kr hver gang jeg dro kort.

Vil bruke nindre kort enn før fremover, derfor vil jeg øke summen.

Anbefaler alle microspar, uansett bank dere har.

På min sparekonto har det samlet seg opp 5-6 000 hvert år. Dette bare pga 20 kr hver gang jkeg har brukt kort.

satser på å ha det slik i ti år

Anonym poster: 08da84a334dc8421051950bf8109fa7a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor setter du ikke bare inn 500 kroner hver gang du får lønn/trygd eller hva du nå lever av?

• Liker 5
Skrevet

Hvorfor setter du ikke bare inn 500 kroner hver gang du får lønn/trygd eller hva du nå lever av?

Det er utrolig hvor enkelt det er å lure folk til å tro at de har tjent penger når det bare er snakk om sine egne penger. Når folk "får igjen" penger på skatten er jo et godt eksempel på det :laugh:

• Liker 5
Skrevet

Det er utrolig hvor enkelt det er å lure folk til å tro at de har tjent penger når det bare er snakk om sine egne penger. Når folk "får igjen" penger på skatten er jo et godt eksempel på det :laugh:

Jeg bruker penger når jeg har penger, så for meg er det å få penger igjen på skatten faktisk sparte penger.

Jeg vet jeg kunne satt de på konto, fått renter og tjent mer.. men det hadde ikke skjedd, jeg hadde brukt de opp på tull. Så jeg blir "lurt" til å "tro" jeg har tjent penger når jeg får igjen på skatten :)

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Se dnb er ute med samme spareformen nå.

Jeg har i nordea, og har hatt det siden det kom på markedet.

Jeg var inne å leste i kveld,og der står det at du bestemmer sparebeløpet selvb,men når en ser så er det max 20 kr for hver gang du drar kort.

Kunne tenkt meg 50 kr hver gang jeg dro kort.

Vil bruke nindre kort enn før fremover, derfor vil jeg øke summen.

Anbefaler alle microspar, uansett bank dere har.

På min sparekonto har det samlet seg opp 5-6 000 hvert år. Dette bare pga 20 kr hver gang jkeg har brukt kort.

satser på å ha det slik i ti år

Jeg har startet med denne springen hos DNB nå. I min nettbank kan jeg velge at det trekkes kr 5, 10, 15, 20 eller 50.

Anonym poster: 90e1e4a6da406a40fe6796f4a5ed268e

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor spare hos DNB, og ikke en bank med bedre renter?

Anonym poster: 9cbdca9a41a48d62a61684abc5818e08

Skrevet (endret)

Mikrospar er sparing for lettlurte folk uten kontroll over egen økonomi.

Hvis du har valgt DNB eller Nordea til å ta vare på sparepengene dine, er det stor sannsynlighet for at du befinner deg i målgruppen...

OK, du skal riktignok ha noen titusen på konto før det har noen hensikt å bekymre seg om tiendeler i renter....

Bare det at Nordea vil ha 250 kroner for hvert uttak over 12 i året forteller sitt om hva slags bank vi har med å gjøre og hvem som er målgruppen.

Endret av nojac
  • Liker 1
Skrevet

Jeg bruker ikke mikrospar som hovedsparing, har egen konto til det, men bruker det som ekstrasparing til datteren min (hun har også egen konto utenom).

AnonymBruker
Skrevet

Kan man koble Microspar fra DnB til en høyrente konto i feks Norwegian? DnB har jo elendige vilkår for sparing a.....

Anonym poster: f8d77f38b68806516e2553a121f37d06

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har valgt DNB eller Nordea til å ta vare på sparepengene dine, er det stor sannsynlighet for at du befinner deg i målgruppen...

OK, du skal riktignok ha noen titusen på konto før det har noen hensikt å bekymre seg om tiendeler i renter....

Bare det at Nordea vil ha 250 kroner for hvert uttak over 12 i året forteller sitt om hva slags bank vi har med å gjøre og hvem som er målgruppen.

Det var da voldsomt. Uten kontroll over egne økonomi? For meg er en sparekonto noe jeg ikke tar uttak av. Jeg sparer ikke for å ta ut penger. Jeg har x antall uttak jeg kan ta,men har ikke benyttet meg av det de årene jeg har brukt dette. Dessuten syns jeg det er litt gøy å se på slutten av året hvor mye som har gått inn på kontoen. Jeg legger ikke merke til om de trekker kr 20 for hver gang jeg bruker kort.

Og jeg har en annen spsrekonto der vi legger opp større summer.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

om du har behov for å ta ut over 12 uttak på en sparekonto, så vil jeg si du har misforstått ordet sparing. Da har ikke DU kontroll på din økonomi

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Dette var en tråd om microspar. Jeg har annen konto for større sparing. Enda en som ikke evner å forstå noe her inne....

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Kan man koble Microspar fra DnB til en høyrente konto i feks Norwegian? DnB har jo elendige vilkår for sparing a.....

Anonym poster: f8d77f38b68806516e2553a121f37d06

Den plussen du fikk kan du se bort i fra. Jeg som trykket ved et uhell.

Elendige vilkår for sparing? Synes ikke 3 % er så ille når det er en stor- og fullservicebank. Det er klart at Norwegian, som kun er en nettbank, kan tilby en enda bedre innskuddsrente.

Anonym poster: e8cd774b2c58bb855f057e652011a495

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nå må du virkelig forklare nærmere? Lettlurt og uten kontroll over egen økonomi fordi man velger et trekk til sparekonto hver gang man betaler med kortet/en regning? Du evner ikke å forstå at folk mest sannsynlig sparer utenom dette også? Dessuten er det mange som ikke har rom for særlig sparing, og da er mikrospar lurt siden man ikke merker 50-60 kroner i uka like godt som en tusenlapp i en og samme transaksjon.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Den plussen du fikk kan du se bort i fra. Jeg som trykket ved et uhell.

Elendige vilkår for sparing? Synes ikke 3 % er så ille når det er en stor- og fullservicebank. Det er klart at Norwegian, som kun er en nettbank, kan tilby en enda bedre innskuddsrente.

Når jeg har over 400.000 på konto så har det noe å si om det er nærmere 3% eller nærmere 4% rente.

Anonym poster: 4663bd558bb838cb7fffd292703a54c5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette var en tråd om microspar. Jeg har annen konto for større sparing. Enda en som ikke evner å forstå noe her inne....

I en tråd om microspar er det da helt relevant å spørre hvorfor man ikke heller benytter gunstigere spareordninger? På samme måte ville jeg spurt en som ba om råd til fine glass å spare kronestykkene sine på, hvorfor han ikke heller setter dem i banken?

Anonym poster: 9cbdca9a41a48d62a61684abc5818e08

Skrevet

Jeg hadde MIKROspar før, men sluttet da jeg var i en periode med ca. ingenting på konto. Er jo greit nok; man merker ikke at det forsvinner 20 kroner hver gang man bruker kortet, men man kan også bare slenge over en tusenlapp eller to hver gang man får lønn... Om man "må ha" mikrospar for å klare å spare synes jeg ikke man har helt kontroll på sparingen, men som sagt er det helt greit.

Eneste er vel at jeg ikke bruker kortet til Nordea lenger, men norwegian sitt kredittkort hvor man får 1% tilbake i cashpoints som man kan bruke på flyreiser. Er bedre enn ingenting, skulle helst ha TrumftVisa, men deeeeet tjener jeg visstnok for lite til å få...

Skrevet (endret)

Dette er en tråd der ALLE ANBEFALS Å HA MICROSPAR. Da må det være høyst relevant å komme med motforestillinger, uten å bli uthengt for å "ikke evne å forstå noe"..

Dessuten er det mange som ikke har rom for særlig sparing, og da er mikrospar lurt siden man ikke merker 50-60 kroner i uka like godt som en tusenlapp i en og samme transaksjon.

Alle merker en tusenlapp bedre enn 50-60 kr i uka. Men hvordan merker du 200 kr på lønningsdagen bedre enn 50 kr uka?

om du har behov for å ta ut over 12 uttak på en sparekonto, så vil jeg si du har misforstått ordet sparing. Da har ikke DU kontroll på din økonomi

Helt riktig. Grunnen til at jeg i det hele tatt har sjekket vilkårene på denne spareformen er et innslag på Luksusfellen om en som hadde brukt denne spareformen "fordi hun ikke merket den", for så å ta ut fra kontoen når hun hun trengte noen småpenger.

Det er nok ikke så mange som driver slikt, men gebyret på 250 kr for uttak over 12 (Nordea) står ikke i noe rimelig forhold til transakjsonen og rammer bare de aller svakeste. Og banken blir enda fetere. (DNB er med 1 % iangt mer beskjeden....)

Endret av nojac
  • Liker 1
Gjest Fleecejakke
Skrevet

Håper banken min får micro-spar snart, jeg savner det. Kjekt å spare litt ekstra på den måten.

Skrevet

Når jeg har over 400.000 på konto så har det noe å si om det er nærmere 3% eller nærmere 4% rente.

Anonym poster: 4663bd558bb838cb7fffd292703a54c5

Klart det har noe og si.

Med 1% forskjell så kaster du 4000kr i dass hvert år om du velger nærmere 3% over nærmere 4% :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...