Gå til innhold

Seroquel og vektøking

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Har begynt på disse for ca 2 uker siden.

Går på liten dose, kun 25 mg om kvelden for søvn og tankekjør. Føler jeg allerede har lagt på meg nå.

Vet at det er en vanlig bivirkning av de. Men tenker siden det er så liten dose...

Erfaringer med seroquel og vektøking?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt seruquel i to år snart. Står på 225 mg. Har vært oppi 300mg. Jeg har ikke lagt på meg. Tror neppe du går opp i vekt på så liten dose. Slik jeg har forstått det, så er det ikke selve medisinen som fører til vektøkning, men det at appetitten kan øke. Viktig å være obs på hva man spiser om vektøkning blir ett problem.

Anonym poster: 7b8743e1cbb56218ff301a007294b789

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg bruker 400 mg seroquel og fikk spesielt i starten veldig ulvehunger! Man går nok opp i vekt pga det man spiser, men når man er sulten non stop er det VELDIG vanskelig! Jeg gikk opp noen kg i starten men har fått de bort igjen nå.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble feit.

Anonym poster: d70c1783aaedeaa99733050012caeed8

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Takk for svar.

Seroquel setter ned stoffskiftet...så selv om en ikke spiser mer, så får en dårligere forbrenning. Står i pakningsvedlegget.

Men jeg lurte liksom på det at jeg bare går på så liten dose...

Finner vel ut av det etterhvert :-)

Gjest gjest
Skrevet

Ifht stoffskiftet så vil dette påvirke vektøkning i veldig liten grad. Har fått det bekreftet av flere overleger. Så det er hva man spiser som i hovedsak fører til vektøkning.

Vil nok tro at du får mindre ulvehunger av liten dose. Jeg fikk ikke det når jeg brukte seroquel bare på kveld. Når jeg derimot begynte med en dose på morgenen kom ulvehungern fort.

Gjest Blomst83
Skrevet

Jeg har brukt seruquel i to år snart. Står på 225 mg. Har vært oppi 300mg. Jeg har ikke lagt på meg. Tror neppe du går opp i vekt på så liten dose. Slik jeg har forstått det, så er det ikke selve medisinen som fører til vektøkning, men det at appetitten kan øke. Viktig å være obs på hva man spiser om vektøkning blir ett problem.

Anonym poster: 7b8743e1cbb56218ff301a007294b789

Helt riktig! Er alt for mange som tror at det er selve pilla i seg selv som gir økning i vekt,men det er det ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke hør på leger som sier man ikke legger på seg av den. Noen legger ikke på seg, men mange blir feite. Jeg raste ned i vekt da jeg sluttet, uten at jeg gjorde noe med kosten eller aktivitet. Du får bare prøve den ut og se om det går bra.

Anonym poster: d70c1783aaedeaa99733050012caeed8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...