amonyn Skrevet 28. mars 2013 #101 Skrevet 28. mars 2013 Innlegget er ryddet for hets. Daenerys, mod. For det første så er det sjeldent voksne mennesker har 41 i feber, for det andre så hadde du ikke klart å gå i butikken med 2-åringen din med så høy feber. Kjøp deg et nytt febermål er mitt tips. Jeg har vært på skolen med 40,7 i feber. Riktignok målte jeg ikke feberen PÅ skolen. Den ble målt rett etter jeg ble sendt hjem (noe som innebar å ta bussen alene og gå fra busstoppet og hjem). Følte meg egentlig ikke så verst heller, når feberen herjet som verst. Kunne sikkert klart å handle et par ting også, selv om jeg var ganske langt borte.
Gjest Erja Skrevet 28. mars 2013 #102 Skrevet 28. mars 2013 Og det utsagnet var virkelig relevant for resten av tråden? Hvordan i allverden kan det ha noen relevans for om man skal vise seg utendørs i en sykemeldingsperiode eller ei? De fleste offentlig ansatte stemmer sosialistisk, og i motsetning til det private hvor sykefraværet er gått ned så har det økt i det offentlige. 1
Cata Skrevet 28. mars 2013 #103 Skrevet 28. mars 2013 Cata - les første innlegget til Erja på den første siden Anonym poster: b4bffeebe536029cf266d52d912ed180 Det gjorde jeg da jeg leste side en, og jeg er fullt klar over hva hun skriver der. 1
Cata Skrevet 28. mars 2013 #104 Skrevet 28. mars 2013 De fleste offentlig ansatte stemmer sosialistisk, og i motsetning til det private hvor sykefraværet er gått ned så har det økt i det offentlige. Ser fremdeles ikke sammenhengen. I denne tråden så diskuteres det ved hvilke tilfeller man kan gå ut om man er sykemeldt, ikke hvor ofte man er sykemeldt. 1
Gjest Erja Skrevet 28. mars 2013 #105 Skrevet 28. mars 2013 Jeg skrev innlegget mitt om operasjonen og siterte loffens innlegg, ikke ditt/dine. Så les innlegget en gang til. Det har nr 89 og var et innlegg hvor loffen refererte til meg og mine innlegg.
juliane Skrevet 28. mars 2013 #106 Skrevet 28. mars 2013 Man må jo skjønne at når man så tydelig taper en diskusjon som erja her gjør er det kjempesmart å slenge ut universalargumentet "dere er sosialister hele gjengen", for da vinner man jo en hver diskusjon. 8
Cata Skrevet 28. mars 2013 #107 Skrevet 28. mars 2013 Så les innlegget en gang til. Det har nr 89 og var et innlegg hvor loffen refererte til meg og mine innlegg. Ja, og jeg kommenterer sitatet med "Image is everything", hvilket i klartekst betyr at jeg støtter loffens utsagn om at det for enkelte nok er bedre å bli funnet ihjelsultet enn å bli observert utendørs i sykemeldt tilstand. *finner fram teskje* Så fortsetter jeg med å kommentere tilstanden ved rehab etter en operasjon. 3
Gjest Erja Skrevet 28. mars 2013 #108 Skrevet 28. mars 2013 Ser fremdeles ikke sammenhengen. I denne tråden så diskuteres det ved hvilke tilfeller man kan gå ut om man er sykemeldt, ikke hvor ofte man er sykemeldt. Vi diskuterer både å gå ut ved sykemelding og egenmelding. Litt bedre å diskutere med folk som tar seg tid til å lese litt før de svarer.
Cata Skrevet 28. mars 2013 #109 Skrevet 28. mars 2013 Vi diskuterer både å gå ut ved sykemelding og egenmelding. Litt bedre å diskutere med folk som tar seg tid til å lese litt før de svarer. Ja, det synes jeg også, så jeg foreslår at du stopper diskusjonen med meg der. 1
Gjest Erja Skrevet 28. mars 2013 #110 Skrevet 28. mars 2013 Ja, det synes jeg også, så jeg foreslår at du stopper diskusjonen med meg der. Nå var det du som begynte å svare meg og ikke omvendt ...
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2013 #111 Skrevet 28. mars 2013 De fleste offentlig ansatte stemmer sosialistisk, og i motsetning til det private hvor sykefraværet er gått ned så har det økt i det offentlige. Er det i så fall fordi offentlig ansatte har så mye dårligere arbeidsmoral enn i det private? Eller er det fordi man i det offentlige faktisk har forståelse for, og mulighet for å ta hensyn til, at det finnes ting som er viktigere enn profitt? HIlsen offentlig ansatt med borgerlige tilbøyeligheter. Anonym poster: e222212914069564f3cb2e0639d87b8c 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2013 #112 Skrevet 28. mars 2013 Som prinsipp ville jeg ikke vært hjemme fra jobb pga fysisk sykdom, hvis det ikke var nærmest uutholdelig å gå i butikken. Jeg skjønner med andre ord hva Erja mener. Jeg blir i hvert fall ikke hjemme fra jobb fordi jeg føler meg litt uvel, eller snufser litt med vondt i halsen. Jeg har nesten aldri hatt sykefravær fra jobb. Det har med arbeidsmoral å gjøre, men det har også helt klart med at jeg har veldig sterkt immunforsvar. Kan gå år mellom hver gang jeg har feber. Det er ikke jo fordi jeg er så moralsk god. Men det er lett å bli litt selvrettferdig når man sjelden blir syk. For meg er det helt fjernt at folk blir syke flere ganger i året, men det gjør jo mange. Uten at de nødvendigvis har dårligere arbeidsmoral enn meg. Synes egentlig diskusjonen virker litt oppkonstruert. Det er klart man kan krøke seg ut selv om man er alvorlig syk. Og det er klart man gjør det hvis man må. Dermed blir hele diskusjonen her fylt av hellig vrede, og lange avhandlinger om hvor mange ganger man holdt på å svime av mens man krabbet til butikken. Oppsummert: 1. Jeg blir ikke hjemme fra jobb med mindre jeg er skikkelig, skikkelig syk. 2. Jeg går ikke i butikken hvis jeg er skikkelig, skikkelig syk. Med mindre jeg hadde måttet selvsagt. Man gjør det man må. 2. Jeg hadde synes det hadde vært skikkelig flaut å møte sjefen min i butikken hvis jeg nettopp hadde sendt melding om at jeg var for syk til å gå på jobb. Det tror jeg de fleste andre hadde synes også, selv om de skriver noe annet på kvinneguiden. Anonym poster: e68baf9fe3661792952a75a5e3163be5 3
Anglofil Skrevet 28. mars 2013 #113 Skrevet 28. mars 2013 (endret) Men er det noen her da som har skrevet at de er mye syk? Selv om vi skriver om egne erfaringer så betyr ikke det at man har høyt sykefravær eller dårlig arbeidsmoral. Jeg har ingen problemer med å leve meg inn i en problemstilling hvor man er dårlig og må på butikken selv om det ikke skjer daglig - eller årlig for den saks skyld. Mvh Yvonne Endret 28. mars 2013 av Yvonne 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2013 #114 Skrevet 28. mars 2013 1. Jeg blir ikke hjemme fra jobb med mindre jeg er skikkelig, skikkelig syk. 2. Jeg går ikke i butikken hvis jeg er skikkelig, skikkelig syk. Med mindre jeg hadde måttet selvsagt. Man gjør det man må. 2. Jeg hadde synes det hadde vært skikkelig flaut å møte sjefen min i butikken hvis jeg nettopp hadde sendt melding om at jeg var for syk til å gå på jobb. Det tror jeg de fleste andre hadde synes også, selv om de skriver noe annet på kvinneguiden. Anonym poster: e68baf9fe3661792952a75a5e3163be5 Du oppsummerer egentlig det de fleste sier i tråden, at de bare er hjemme hvis de er ordentlig syke. Og at de går i butikken hvis de må, og det må man som regel hvis fraværet varer mer enn et par dager. Når jeg er influensasyk ville jeg ikke vært flau over å møte sjefen, for han ville lett sett på meg at jeg var syk. Jeg ville dog stusset på hva sjefen min gjør på min nærbutikk i arbeidstiden. Anonym poster: 88b48652233d73c08502caaeed7b8d49 4
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2013 #115 Skrevet 28. mars 2013 Men er det noen her da som har skrevet at de er mye syk? Selv om vi skriver om egne erfaringer så betyr ikke det at man har høyt sykefravær eller dårlig arbeidsmoral. Mvh Yvonne De færreste skriver at de er mye syke. Men det er helt vanlig at en vanlig arbeidstager har noe sykefravær i løpet av et år. Poenget mitt var at for de heldige som ikke blir det, er det lett å tro at det har med arbeidsmoral å gjøre, når det egentlig er snakk om immunforsvar. AB over. Anonym poster: e68baf9fe3661792952a75a5e3163be5
Anglofil Skrevet 28. mars 2013 #116 Skrevet 28. mars 2013 De færreste skriver at de er mye syke. Men det er helt vanlig at en vanlig arbeidstager har noe sykefravær i løpet av et år. Poenget mitt var at for de heldige som ikke blir det, er det lett å tro at det har med arbeidsmoral å gjøre, når det egentlig er snakk om immunforsvar. AB over. Anonym poster: e68baf9fe3661792952a75a5e3163be5 Sant nok, da misforsto jeg deg nok litt. Mvh Yvonne
Gjest Erja Skrevet 28. mars 2013 #117 Skrevet 28. mars 2013 Er det i så fall fordi offentlig ansatte har så mye dårligere arbeidsmoral enn i det private? Eller er det fordi man i det offentlige faktisk har forståelse for, og mulighet for å ta hensyn til, at det finnes ting som er viktigere enn profitt? HIlsen offentlig ansatt med borgerlige tilbøyeligheter. Anonym poster: e222212914069564f3cb2e0639d87b8c Jeg vet ikke hvorfor, har bare registrert fakta. Men jeg ser ikke bort ifra at man i private bedrifter har store krav til inntjening .. Og tjener man ikke penger så har man ingen arbeidsplass lenger. I selskapet hvor jeg jobber er det stor fokus på sykefravær, grunn til sykefravær, hvordan minske sykefraværet osv. Man legger til rette for at folk skal kunne jobbe litt istedet for å gå langtidssykemeldt. Sykefraværet koster samfunnet store summer og nettopp det fokuseres det nok mer på i det private enn i det offentlige.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2013 #118 Skrevet 28. mars 2013 AB skrev: "Du oppsummerer egentlig det de fleste sier i tråden, at de bare er hjemme hvis de er ordentlig syke. Og at de går i butikken hvis de må, og det må man som regel hvis fraværet varer mer enn et par dager." Nettopp. Derfor skrev jeg at diskusjonen virker oppkonstruert. Det hadde dog ikke vært noe problem for meg å være hjemme noen dager uten å måtte gå ut. Men folk er sikkert i andre livssituasjoner/miljøer enn meg her. AB over. Anonym poster: e68baf9fe3661792952a75a5e3163be5
Gjest Blondie65 Skrevet 28. mars 2013 #119 Skrevet 28. mars 2013 Jeg begynner på jobb kl åtte om morgenen - hvis jeg er for syk til å gå på jobb den dagen blir meldingen gitt på telefon da samt at jeg sender en e-post til sjefen. Det er ofte slik at både feber og form svinger i løpet av dagen og at formen ut på ettermiddagen er sånn at en kan kreke seg til butikken - jeg pleier ikke gå dit kl åtte om morgenen. Siden min sjef vet hva slags sykdom det er snakk om samt at jeg bor alene med ingen til å handle og at jeg ei heller har bil og dessuten ville sett på meg at jeg var syk ville det ikke vært flaut å treffe vedkommende på butikken.
Gjest Blondie65 Skrevet 28. mars 2013 #120 Skrevet 28. mars 2013 Jeg vet ikke hvorfor, har bare registrert fakta. Men jeg ser ikke bort ifra at man i private bedrifter har store krav til inntjening .. Og tjener man ikke penger så har man ingen arbeidsplass lenger. I selskapet hvor jeg jobber er det stor fokus på sykefravær, grunn til sykefravær, hvordan minske sykefraværet osv. Man legger til rette for at folk skal kunne jobbe litt istedet for å gå langtidssykemeldt. Sykefraværet koster samfunnet store summer og nettopp det fokuseres det nok mer på i det private enn i det offentlige. Det fokuseres på sykefravær i alle bedrifter siden det stilles helt andre krav i dag til både bedrift og ansatt når det gjelder sykdom, restarbeidsevne og det å sørge for at arbeidet blir tilrettelagt. Det står stadig i avisen om bedrifter - både private og offentlige som gjør gode tiltak mot sykefravær og får det til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå