Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

synes det er flott. vi lever i en altfor kjedelig verden og trenger variasjoner!

Anonym poster: 0f1349e845014a18924f34339b28ec6c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker i grunnen ingenting. Når noen er homofile, så er de det. Seksuelle preferanser betrakter jeg som en privatsak (så lenge det ikke går utover uskyldige). Det er rett og slett ikke noe jeg har noe med.

• Liker 2
Skrevet

Klapp,klapp,klapp! Genialt :)

Skrevet (endret)

Det er ikke absurd siden ekteskapet handler om å stifte familie, og bare to av motsatt kjønn kan få barn sammen, noe som viser at homofili er feil.

Hva med å joine resten av oss i det 21. århundre? Ekteskapet handler om kjærlighet og rettigheter. Folk gifter seg uten å få barn, og de får barn uten å gifte seg. Å gifte seg kommer imidlertid med en hel del vesentlige rettigheter, som retten til å regnes som din ektemakes nærmeste familie (viktig i forbindelse med sykdom, skade og død, for eksempel). Det følger også økonomiske fordeler med å være gift. Dine barnslige pseudo-argumenter om at det er "feil" gir ingen mening. Hvorvidt folk er i stand til å få barn på "gamlemåten" eller ikke er fullstendig irrelevant for hvorvidt man skal ha lov til å gifte seg eller ikke.

Innlegget er ryddet

Sophie-Ann, mod

Endret av Sophie-Ann
  • Liker 2
Skrevet

Hva med å joine resten av oss i det 21. århundre? Ekteskapet handler om kjærlighet og rettigheter.

Ja, men det handler også om å stifte familie. Det vi si å få barn sammen, noe man bare kan få med en av motsatt kjønn. Det er ikke, som du påstår, et "barnslig pseudo-argument", men et ubestridelig faktum.

Skrevet

Ja, men det handler også om å stifte familie. Det vi si å få barn sammen, noe man bare kan få med en av motsatt kjønn. Det er ikke, som du påstår, et "barnslig pseudo-argument", men et ubestridelig faktum.

Det er et barnslig pseudo-argument når du bruker det som argument mot at homofile skal få gifte seg, eller som argument for at homofili er galt. Ja, det er et faktum at man trenger begge kjønn for å lage et barn, men det betyr ikke at ikke homofile skal ha den selvsagte retten til å gifte seg med den de elsker. Jeg fastholder at koblingen mellom barn og ekteskap ikke lenger er nødvendig i våre dager.

• Liker 3
Skrevet

Det er et barnslig pseudo-argument når du bruker det som argument mot at homofile skal få gifte seg, eller som argument for at homofili er galt. Ja, det er et faktum at man trenger begge kjønn for å lage et barn, men det betyr ikke at ikke homofile skal ha den selvsagte retten til å gifte seg med den de elsker. Jeg fastholder at koblingen mellom barn og ekteskap ikke lenger er nødvendig i våre dager.

Bør man kunne gifte seg med hvem som helst bare man elsker vedkommende? Personer i ens egen familie? Er det greit? Eller hva med kjæledyr? Eller bør man legge begrensninger i antall? Bør polygami tillates?

Skrevet

Da er vi enige om at det ikke er normalt. Perversjon er naturlig for de perverse. Hvorvidt perversjon er et valg er ikke relevant ved vurderingen av om det er perverst eller ikke.

Men hva er egentlig poenget ditt? Det er ingenting farlig eller "galt" med parafilier som ikke har ofre (altså ikke overgrep).

Hva ekteskap gjelder er det et menneskeskapt konsept som har hatt forskjellig form, betydning og mål opp gjennom tidene og fra kultur til kultur, og hvorvidt noe er normalt er irrelevant der. Ekteskap er hva vi velger det skal være.

• Liker 3
Skrevet

Om man har valgt det eller ikke har heller ikke noe med saken å gjøre, etter min mening.

Det var nettopp det som var poenget mitt. Det var ikke jeg som anførte at homofili er okey fordi de homofile ikke har valgt legningen sin selv. Tvert imot påpekte jeg at hvis homofili er okey fordi de ikke har valgt det selv, så er også alle andre seksuelle orienteringer okey, for man velger ikke dette selv.

Skrevet

Jeg ser ikke noe feil med det, det er jo naturlig for de. Blir helt feil om vi skulle leve i et samfunn som tvinger folk til å late som de er normale på bekostning av seg selv. Jeg har vokst opp i en sterkt troende katolsk familie (er mer agnostiker) og har blitt lært at homofili er galt, men dette føles ikke riktig for meg å ha denne holdningen her. Jeg har sett at den strenge katolske troen til familien min har skapt mye splittelse pga diskriminering av andres handlinger som ikke var forenelige med katolske verdier. Jeg mener at mennesker er viktigere enn en tro på noe som folk skapte for flere tusen år siden. Hvis man ikke vil bli diskriminert selv, bør man ikke diskriminere andre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror at poenget med å få frem at det er ikke er valgfritt er hovedsakelig for dem som tror på gud. Hvorfor skulle gud skape de homofile, men så brenne de i helvete fordi de ønsker å leve "et homofilt livsstil"(dvs ha ordentlig kjæreste de elsker).

Makes no sense.

Så lenge det er nok hetrofile til å forme seg,ser jeg virkelig ikke problemet med at noen ikke velger å gjøe det.Spesielt når hetrofile gjerne angrer det ofte og gir barna fra seg.

Anonym poster: 1f43e438bcc1af99246d561403315a03

Skrevet

At jeg har bedre ting å bry meg om en hva voksne frivillige mennesker foretar seg på soverommet.

Easy peasy.

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.

Sophie-Ann, mod

Skrevet

Bør man kunne gifte seg med hvem som helst bare man elsker vedkommende? Personer i ens egen familie? Er det greit? Eller hva med kjæledyr? Eller bør man legge begrensninger i antall? Bør polygami tillates?

Personer i egen familie? Bare dersom det er en av samme kjønn. Innavl er skadelig.

Polygami er ekstremt kompliserende for arveregler, og de eneste stedene polygami fungerer, er der hvor menn kan gifte seg med flere kvinner. Hvis man skulle tillate alle å gifte seg med flere personer, så ville man etter hvert få enorme problemer med å bestemme hvem som var arving og barn til hvem. Så av likestillingsgrunner og av hensyn til kommende generasjoners arverett og faren for innavl, så tror jeg at polygami må være forbudt.

Å gifte seg med et dyr er meningsløst, ettersom dyr ikke har samtykkekompetanse, og derfor ikke kan inngå avtaler. Et ekteskap er en samlivskontrakt, og kan bare inngåes mellom likeverdige partnere.

Du stiller mange rare spørsmål.

• Liker 4
Skrevet

Ekteskap er mye mer enn å få barn sammen. Det er også en samlivskontrakt som i vårt samfunn blant annet definerer et menneske inn i et annet menneskes arverekke. Så når homofile kan inngå ekteskap, så innrømmes de også retten til å velge sine arvinger. I motsetning til hvordan det var for bare noen år siden, da man kunne leve i livslangt samboerskap, dele alt og plutselig befinne seg på bar bakke når partnerens kjødelige slektninger gjorde sin rett gjeldende som arvinger.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg velger å være AB i denne sammenhengen.

Jeg syns ekteskapet mellom mann og kvinne er noe spesielt, og burde forbli det. Det skurrer i hodet mitt når jeg ser 2 menn eller 2 damer som gifter seg. Det er noe naturstridig i det hele. Mann og kvinne skal ha barn sammen. Mann og mann eller kvinne og kvinne skal ikke adoptere.

Kommer aldri til å likestille homofilt/lesbisk ekteskap med heterofilt i mitt hode. Selv om jeg har en homofil og gift bror.

Dere får kalle meg hva dere vil, fordi jeg har kontroversielle meninger, men jeg nekter at folk skal påprakke meg meninger de sier jeg BURDE ha, men som jeg absolutt ikke har. Det er veldig få som tør å komme med meninger som ikke er politiske korrekte lenger.

Anonym poster: 33d3bdc7b2bf1b2ac8d89668138348d2

• Liker 2
Skrevet

Dette er min reaksjon:

Person A: Jeg er homofil/lesbisk/bifil ect.

Jeg: åja :) ... hva hadde du til middag igår da?

Med andre ord - så lite spesielt at jeg ikke gidder å bry meg, verken den ene eller den andre veien.

• Liker 2
Skrevet

Jeg velger å være AB i denne sammenhengen.

Jeg syns ekteskapet mellom mann og kvinne er noe spesielt, og burde forbli det. Det skurrer i hodet mitt når jeg ser 2 menn eller 2 damer som gifter seg. Det er noe naturstridig i det hele. Mann og kvinne skal ha barn sammen. Mann og mann eller kvinne og kvinne skal ikke adoptere.

Kommer aldri til å likestille homofilt/lesbisk ekteskap med heterofilt i mitt hode. Selv om jeg har en homofil og gift bror.

Dere får kalle meg hva dere vil, fordi jeg har kontroversielle meninger, men jeg nekter at folk skal påprakke meg meninger de sier jeg BURDE ha, men som jeg absolutt ikke har. Det er veldig få som tør å komme med meninger som ikke er politiske korrekte lenger.

Anonym poster: 33d3bdc7b2bf1b2ac8d89668138348d2

Så trist for broren din at du ikke ser på hans ekteskap som like mye verdt som heteroekteskap. Det er to mennesker som elsker hverandre, og om det er to av samme kjønn eller ulike kjønn er det like vakkert uansett. Jeg syns ekteskapet til broren min er like mye verdt som alle andres, selv om han var en skilt mann da han giftet seg på nytt. Mange syns jo det også er galt.

Jeg forstår ikke hvorfor folk henger seg så mye opp i kjønn. Det gjør vel ingen noen ting at jeg elsker samboeren min? Jeg hadde jo uansett ikke kunnet elske en mann som jeg elsker henne. Det er klart vi en dag skal gifte oss. Ikke i kirka, for jeg vil ikke stå på nåde et sted der dobbeltmoralske folk står og dømmer oss, selv om de mener at kun gud skal dømme.

Det hadde vært enklere å være hetero. Da hadde man sluppet å bli spurt om sexlivet sitt på fest, for eksempel. Og man hadde sluppet å være redd for å bli dømt av voksne mennesker. Man hadde kanskje fått beholde noen illusjoner om menneskers godhet. Men det går ikke an å prøve å være noe man ikke er. Jeg er veldig lei av at folk skal mene så jævla mye om mitt privatliv. At det skal diskuteres om det er et "livsstilsvalg" eller "motegreie" eller alt de nå finner på. At naboen brukte et halvt år fra jeg flyttet inn til han begynte å hilse på meg og slutte å kalle meg og samboeren for "venninner". Før hadde det kanskje vært sånn hvis jeg hadde vært nordlending som flyttet til en by sørpå. Heldigvis blir ikke nordlendinger diskriminert sånn lenger. Men homofile, derimot. Vi kan for pokker ikke reise på ferie uten å sjekke hva lokalbefolkningen syns om homofile. Jamaica på bryllupsreise? Nei, da kan vi bli drept, da. Jaha.

Jeg får vel si som Kim Friele: Dere må gjerne synes vi er sprø på nøtta, men det er ikke ulovlig å være sprø på nøtta. Så da kan vi vel få være i fred.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...