Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en nøytral holdning til homofile, men jeg kjenner bare én da.

Jeg har derimot oppdaget et problem: Garderober! Det virker veldig rart at homofile skal ha adgang til et sted der folk av samme kjønn skifter (det blir jo det samme som å sende inn en mann i damegarderoben), men man kan jo i hvert fall ikke sende dem i motsatt garderobe, og de kan jo heller ikke ha en egen homogarderobe fordi de homofile (kan jo)tenne® jo på hverandre. Det er et uløselig problem.

Vi kunne like gjerne hatt unisex-garderober. Hvorfor skal homser og lesber være de eneste som får skifte sammen med potensielle sexpartnere? Det er diskriminerende.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Vi kunne like gjerne hatt unisex-garderober. Hvorfor skal homser og lesber være de eneste som får skifte sammen med potensielle sexpartnere? Det er diskriminerende.

Det er den eneste rettferdige løsningen.

Skrevet

Hvis det er "feil" å være homofil fordi man ikke kan få barn så er vel de menneskene som ikke kan få barn av andre årsaker "feil" de også da, eller?

Jeg bryr meg ikke om andres legninger. Det er en privatsak.

Tilhører ingen religion, ergo jeg er ateist.

• Liker 2
Skrevet

Men ville du automatisk vært tiltrukket av enhver kvinne, eller for så vidt en hvilken som helst kvinne, dersom du skiftet i en damegarderobe? Det er bare et så usexy og naturlig miljø å kle av seg i at jeg personlig ikke plages av å dele garderobe med noen legning, man sjekker liksom ikke ut andre uansett. Jeg er en heterofil kvinne, forresten.

Anonym poster: f047b05b10040fb90e6a0a2e31ffc2b5

Nettopp, du er kvinne. Hvis jeg hadde vært i en garderobe full av nakne damer hadde jeg ikke blitt ferdig å kle av meg. Men meg om det.

Selv er jeg håpløs. Jeg synes ikke lesber er noe problem, men er av en eller annen grunn, som jeg ikke kan forklare, ikke spesielt glad i mann-mann forhold. Mest fordi jeg synes at mitt kjønn ikke er spesielt tiltrekkende, og vil helst slippe å se folk som kliner. Høres teit ut, men det er nå en gang slik hjernen min fungerer, slik som deres fungerer "motsatt".

Skrevet

Jeg er ateist. Jeg tenker ikke noe spesielt om homofile, for meg er de akkurat som alle andre, de bare lever med en av samme kjønn.

Skrevet

Hvis det er "feil" å være homofil fordi man ikke kan få barn så er vel de menneskene som ikke kan få barn av andre årsaker "feil" de også da, eller?

Nei, for handlingen er den samme.

Skrevet

Nei, for handlingen er den samme.

Nå ble du plutselig litt kryptisk igjen her.

Skrevet

Nå ble du plutselig litt kryptisk igjen her.

Barn kommer ikke med storken. :babyjente:

Skrevet

Hva har storken med saken å gjøre? Sykdommer helbredes ikke av storken heller. Betyr det at det er galt å behandle sykdommer med menneskelig teknologi?

• Liker 1
Skrevet

Barn kommer ikke med storken. :babyjente:

Og hvilken rolle spiller det for artens overlevelse om en liten andel av menneskeheta hengir seg til sex som ikke har til hensikt å skape barn? På hvilken måte er det et problem for noen?

• Liker 2
  • 4 uker senere...
Skrevet

Sykt vanskelig å vite hva mennesker mener om homofili. Hva mener du? Og hvilken religion har du?

Anonym poster: bcaa0232125aa425325a3355044e3dfd

Jeg syns alle mennesker skal få gjøre som de vil så lenge de ikke skader barn, eller andre mennesker. Eller dyr, med mindre dette er for matens skyld da. Så nei, jeg har ingenting imot homofile.

AnonymBruker
Skrevet

En av mine nærmeste kamerater er homofil. Han "kom ut av skapet" i begynnelsen av tjueåra. Min venninnegjeng har alltid følt at det skurret litt i mosen. For det første hang han nesten bare med jenter, han var ekstremt opptatt av mote og velvære (hadde mye mer peiling enn oss jentene). I tillegg hadde han litt femi stemme og til tider knekk i håndleddet. Vi sa ALDRI noe. I tillegg hadde han jentekjæreste i to år.

Da han stod fram som homofil fikk vi vite hvor tøff oppveksten hans egentlig hadde vært. Han sa at da han merket at det var noe "rart" med han, fordi han ikke ble tiltrukket av jenter, så prøvde han hardt å like jenter. Men det gikk ikke. Han ble litt redd da han forstod at han likte gutter. Hele hans ungdomstid løy han for seg selv, selv om han visste det var galt. Jentekjæresten hans holdt han på med fordi han følte det var det samfunnet forventet av han. Det var en enorm lettelse for han å innrømme at han ikke likte jenter.

I dag lever han livet som deg og meg. Eneste forskjellen er at han er sammen med en gutt. Han er den kuleste vennen jeg har. Synes ikke det er ekkelt i det hele tatt. Han og kjæresten har det så bra sammen, og det er ikke bare sex i bildet. De har en helt spesiell kjemi jeg aldri har sett hos et hetrofilt par.

Anonym poster: a3c687441b018385e456cd288ba18524

Skrevet

Jeg gjør, tatt i betraktning at de velger å leve ut legningen. Homofili kan som så mye annet være resultat av både arv og miljø, men som religiøs er man ansvarlig for å ikke la fristelser føre deg til synd. Det er de 'homofile handlingene' som er synd, ikke legningen i seg selv.

Men hva med oss som ikke er religiøse, da? Jeg velger å leve ut legningen min. Jeg syns ikke det er noe valg. Jeg kan ikke velge hvem jeg elsker. Jeg bare elsker. Men jeg tror ikke på hverken Gud eller synd. Jeg tror på evolusjonen og at de fleste mennesker er grunnleggende gode. Og jeg tror at folk er født homofile, heterofile eller noe et sted i mellom. Du skriver at du tenker negativt om homofile, men gjelder det alle, eller bare de religiøse?

• Liker 1
Skrevet

En av mine nærmeste kamerater er homofil. Han "kom ut av skapet" i begynnelsen av tjueåra. Min venninnegjeng har alltid følt at det skurret litt i mosen. For det første hang han nesten bare med jenter, han var ekstremt opptatt av mote og velvære (hadde mye mer peiling enn oss jentene). I tillegg hadde han litt femi stemme og til tider knekk i håndleddet. Vi sa ALDRI noe. I tillegg hadde han jentekjæreste i to år.

Da han stod fram som homofil fikk vi vite hvor tøff oppveksten hans egentlig hadde vært. Han sa at da han merket at det var noe "rart" med han, fordi han ikke ble tiltrukket av jenter, så prøvde han hardt å like jenter. Men det gikk ikke. Han ble litt redd da han forstod at han likte gutter. Hele hans ungdomstid løy han for seg selv, selv om han visste det var galt. Jentekjæresten hans holdt han på med fordi han følte det var det samfunnet forventet av han. Det var en enorm lettelse for han å innrømme at han ikke likte jenter.

I dag lever han livet som deg og meg. Eneste forskjellen er at han er sammen med en gutt. Han er den kuleste vennen jeg har. Synes ikke det er ekkelt i det hele tatt. Han og kjæresten har det så bra sammen, og det er ikke bare sex i bildet. De har en helt spesiell kjemi jeg aldri har sett hos et hetrofilt par.

WTF? "Skurret i mosen"? Det heter enten "det var noe som skurret" eller "det var ugler i mosen".

Forøvrig hyggelig at det ordnet seg for din venn.

• Liker 2
Gjest Skogkar
Skrevet

Jeg tenker at homofili er en "feil", en "glitch" i "skaperverket". Men ut over det vier jeg ingen tid på å bry meg om hvordan og med hvem andre mennesker har sex, kjærlighet og glede med. Jeg synes ingenting ved det er ekkelt heller. Kunne sikkert prøvd det selv etter alt for mange pils, dog med en dame i det samme rom for en viss balanse.

AnonymBruker
Skrevet

WTF? "Skurret i mosen"? Det heter enten "det var noe som skurret" eller "det var ugler i mosen".

Forøvrig hyggelig at det ordnet seg for din venn.

Haha! Ser man det, ja. Gikk litt fort i svingene ser jeg.

AnonymBruker
Skrevet

se fra minutt 3 :-)

veldig morsomt!!!!

Anonym poster: c374f094eed95d51cb83b56f3a0edef7

Skrevet

se fra minutt 3 :-)

veldig morsomt!!!!

Anonym poster: c374f094eed95d51cb83b56f3a0edef7

Snakk om tulling.

Skrevet

Jeg mener at homofile burde ha likestilte rettigheter som heterofile.

Har et par gamle tanter, kristne, som mener det kan kurreres... Gidder ikke ta opp diskusjonen, men jeg er ikke enig med henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...