Testosteron Skrevet 27. mars 2013 #81 Skrevet 27. mars 2013 Dette tåpelige tullet med forplantning og perversjoner, (og verden er en rund appelsin som snurrer rundt den gule osten, bla bla bla) henger jo ikke på greip heldigvis Ja. Heldigvis er det bare noe tull at ikke to personer av samme kjønn kan få barn sammen!
skreppamedleppa Skrevet 27. mars 2013 #82 Skrevet 27. mars 2013 Nei. Temaet er ikke hva du mener om homofile, men hva du mener om homofili. Du sliter litt med å lese en hel tekst du tydeligvis, jaja det kan skje med de beste og de mest fordomsfulle, ingen fare jeg kan klippe og lime igjen jeg så kan få med deg det du så tydelig sleit med å få med deg, se her: Hva jeg mener om legningen deres: det samme som jeg mener om hetrofile, at kjærligheten mellom to voksne samtykkende mennesker er flotte greier.. . er det fremdeles noe som er uklart? 3
Testosteron Skrevet 27. mars 2013 #83 Skrevet 27. mars 2013 Utifra slik jeg ser på saken ja, men jeg kan ta feil :-) Men det er jo den samme handlingen. Enten man er homo eller hetro, så er handlingen den samme, og den er likt motivert, nemlig av seksuell lyst. Det er jo ikke slik at homofile har sex pga kjærlighet mens heterofile har det pga kåthet. Du skriver at du mener det kan være skadelig for et menneske "å bryte med sin egen natur". Hvordan kan det være skadelig? Hvordan kan det være skadelig for heterofile å ha sex med en av samme kjønn?
skreppamedleppa Skrevet 27. mars 2013 #84 Skrevet 27. mars 2013 Ja. For homofili handler jo ikke om seksuell lyst rettet mot en av samme kjønn? Ja for hetrofili handler jo ikke om seksuell lyst rettet mot det motsatte kjønn? Hva var poenget ditt egentlig? Hadde du et? Mennesker er seksuelle skapninger, var det poenget ditt? 2
Testosteron Skrevet 27. mars 2013 #85 Skrevet 27. mars 2013 Ja for hetrofili handler jo ikke om seksuell lyst rettet mot det motsatte kjønn? Hva var poenget ditt egentlig? Hadde du et? Mennesker er seksuelle skapninger, var det poenget ditt? Jeg ønsket å imøtegå framstillingen din av homofili som noe ikke-seksuelt.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2013 #86 Skrevet 27. mars 2013 Men handlingen er den samme enten sexen fører til graviditet eller ikke, og det er det som er poenget her: handlingen - ikke graviditeten. Så jeg skal ikke få lov å kose med en annen jente etter din mening, fordi det er sjukt. Mener du det om du får se på også? Anonym poster: e386425df4ca510c62b5571fbfbb6862
a1b2c3 Skrevet 27. mars 2013 #87 Skrevet 27. mars 2013 Men det er jo den samme handlingen. Enten man er homo eller hetro, så er handlingen den samme, og den er likt motivert, nemlig av seksuell lyst. Det er jo ikke slik at homofile har sex pga kjærlighet mens heterofile har det pga kåthet. Du skriver at du mener det kan være skadelig for et menneske "å bryte med sin egen natur". Hvordan kan det være skadelig? Hvordan kan det være skadelig for heterofile å ha sex med en av samme kjønn? På samme måte som det kan være skadelig å bryte med sin moralske natur. Alle kjenner i seg selv at det å være utro f.eks. er galt. Mange gjør det likevel. Gjør man det mange nok ganger så klarer man kanskje også til slutt å forsvare sin umoral. Ergo har man skadet sin moralske dømmekraft ved å tråkke over litt for mange grenser. Derfor mener jeg det vil være skadelig å bare følge sine lysster og begjær når man føler for det, også uavhengig av om man ikke bryter med sin naturlige legning, men værst om man også bryter med den. Jeg tror mennesket vil ha det best ved å være trofast mot en partner. Det styrker kjærligheten, og svekker ting som kan være nedbrytende for den. Ikke enkelt i våre dager med fristelser i alle kanter, men klarer man å styre unna, har man alt å vinne etter min mening.
skreppamedleppa Skrevet 27. mars 2013 #88 Skrevet 27. mars 2013 Jeg ønsket å imøtegå framstillingen din av homofili som noe ikke-seksuelt. Hee hee, selv om du får traumatiske bilder opp i netthinnen din av homofile når de har sex og sitter og gynger frem og tilbake og skriker "nei nei nei, please la jorden fremdeles være rund"så sliter ikke jeg med det samme ser du. Jeg klarer fint å forholde meg til at når homofile og heterofile forelsker seg og deler kjærligheten sammen så har de også sex, med mindre man er aseksuell, men for meg så tar jeg det som en selvfølge at en homofil som elsker en annen homofil har sex. Da får jeg heller mer traumatiske bilder av mine heterofile forelde ha seg, selv om de er hetro, men det som er så fint med det er at jeg trenger ikke tenke på det fordi det er ikke min business uansett, og jolly så er alle glade. Du skjønner selv om du møter forskjellige mennesker så må du ikke nødvendigvis tenke hva de gjør i sengehalmen sammen 5
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2013 #89 Skrevet 27. mars 2013 Ja. Det er et argument, men det er ikke et holdbart argument, for forutsetningen om at det ikke skader noen som helst, stemmer ikke. Jaha, hvem er det skader? Anonym poster: bcaa0232125aa425325a3355044e3dfd
Ribbon Skrevet 27. mars 2013 #90 Skrevet 27. mars 2013 Bryr meg fint lite om folk er hetero, homo, pan, bi eller hva nå enn de er. Så lenge det er to voksne mennesker som elsker hverandre så er det hverken min eller noen andres sak hva de gjør av aktiviteter på soverommet. Skulle ønske det samme gjaldt ekteskap, men dessverre er det ikke slik i de fleste land. Noe jeg ikke liker, er "faghags" og diverse stereotyper. Jenter som sier "åå, skulle ønske jeg hadde en bestevenn som var homo så vi kunne shoppet og snakke om sminke sammen!" er irriterende og ikke minst skuffende når det gjelder voksne mennesker som tror det er sånn.
Gjest Vampen Skrevet 27. mars 2013 #92 Skrevet 27. mars 2013 Jeg tenker egentlig ikke noe spesielt, på samme måte som jeg heller ikke tenker noe spesielt om heterofili. Kjærlighet er kjærlighet, og hvilket kjønn noen noen foretrekker er meg revnende likegyldig.
jabx Skrevet 29. mars 2013 #93 Skrevet 29. mars 2013 Ja. Heldigvis er det bare noe tull at ikke to personer av samme kjønn kan få barn sammen! Vi lever i et moderne samfunn, og det er mange måter å hjelpe barnløse par på. Hvis du kun vil leve på naturens nåde og ikke aksepterer menneskelig hjelp, får du kaste PCen din og flytte ut i skogen. 1
jabx Skrevet 29. mars 2013 #94 Skrevet 29. mars 2013 Ja. For homofili handler jo ikke om seksuell lyst rettet mot en av samme kjønn? Korrekt. Homofili handler om hvem man er tiltrukket av. Det har i utgangspunktet ingenting med sexhandlinger å gjøre. 2
Quilliam Skrevet 29. mars 2013 #95 Skrevet 29. mars 2013 Jeg er en heterofil ateist og for meg er det ingen forskjell mellom heterofile og homofile/bifile. Jeg skjønner ikke hva folk har i mot homofile, hvem naboen din har sex med påvirker ikke ditt liv. Homofober går i samme bås som rasister i min hjerne.
Étaín Skrevet 31. mars 2013 #96 Skrevet 31. mars 2013 Om man er homofil eller heterofil vedgår ingen andre enn en selv, og derfor har jeg ingen tanker eller fordommer når det kommer til homofili. Når det kommer til homofile prester og homofile som vil gifte seg i kirken, ser jeg problemet med at det står eksplisitt i bibelen at gud fordømmer menn som har omgang med menn slik som de har omgang med kvinner. Jeg er ikke kristen selv, og har ingen personlig grunn til å følge bibelen, ,men jeg reagerer på at man ønsker å endre en bok man anser for å være guds ord fordi man ikke er enig i det som står der. Tror man boken er fra gud, så må man forholde seg til den som nettopp det og da hører det ingen steder hjemme at man velger bort ting man ikke liker Vil man endre innholdet, og sette seg over bokens forfatter, så kan man umulig tro at den faktisk kommer fra gud. 1
Quilliam Skrevet 31. mars 2013 #97 Skrevet 31. mars 2013 Om man er homofil eller heterofil vedgår ingen andre enn en selv, og derfor har jeg ingen tanker eller fordommer når det kommer til homofili. Når det kommer til homofile prester og homofile som vil gifte seg i kirken, ser jeg problemet med at det står eksplisitt i bibelen at gud fordømmer menn som har omgang med menn slik som de har omgang med kvinner. Jeg er ikke kristen selv, og har ingen personlig grunn til å følge bibelen, ,men jeg reagerer på at man ønsker å endre en bok man anser for å være guds ord fordi man ikke er enig i det som står der. Tror man boken er fra gud, så må man forholde seg til den som nettopp det og da hører det ingen steder hjemme at man velger bort ting man ikke liker Vil man endre innholdet, og sette seg over bokens forfatter, så kan man umulig tro at den faktisk kommer fra gud. Hvorfor skulle ikke homofile få gifte seg? Norge består av 72% ateister, bare 12% praktiserer kristendom i Norge, det vil si mesteparten som gifter seg i Norge ikke engang tror på Gud. Og de 12% som faktisk praktiserer kristendom ignorer jo 99% av bibelen uansett, skulle man fulgt bibelen til punkt og prikke hadde man blitt en massemorder. Hvorfor skulle de 12% få bestemme hvor den magiske grensen som bestemmer hvilke regler Gud synes er ok at vi ignorer? Hvorfor skal 12% bestemme for hele landet uansett, det er jo sikkert snart flere islamister i Norge enn det er kristne. Hvorfor er det slik at vi kan si at samfunnet vårt er for modent til å steine barn til døde fordi det ikke gjorde det mor/far sa, men samfunnet ikke er modent nok til å la homofile gifte seg? 2
skreppamedleppa Skrevet 1. april 2013 #98 Skrevet 1. april 2013 (endret) Om man er homofil eller heterofil vedgår ingen andre enn en selv, og derfor har jeg ingen tanker eller fordommer når det kommer til homofili. Når det kommer til homofile prester og homofile som vil gifte seg i kirken, ser jeg problemet med at det står eksplisitt i bibelen at gud fordømmer menn som har omgang med menn slik som de har omgang med kvinner. Jeg er ikke kristen selv, og har ingen personlig grunn til å følge bibelen, ,men jeg reagerer på at man ønsker å endre en bok man anser for å være guds ord fordi man ikke er enig i det som står der. Tror man boken er fra gud, så må man forholde seg til den som nettopp det og da hører det ingen steder hjemme at man velger bort ting man ikke liker Vil man endre innholdet, og sette seg over bokens forfatter, så kan man umulig tro at den faktisk kommer fra gud. Ingen kan følge bibelen til punkt å prikke, det står så mange motsetninger i bibelen at om man skulle levd under den boken hadde man vært skitzofren. Bibelen slik alle andre bøker her i verden blir tolket, en kan aldri få det til at en bok gir samme mening for alle mennesker, selv ikke bibelen, vel kanskje spesielt ikke bibelen. Fremdeles mener enkelte kristne at kortspill og dansemusikk er syndige handlinger, på samme måte som noen mener homofili er syndige handlinger, noen mener at det er synd med kvinnelige prester, og man kan jo bare se på hvor mange måter det er å tolke handlingen «å tukte» i bibelen. Alt blir tolket i bibelen, enten du tolker den bokstavelig fra perm til perm eller ikke. Ikke en eneste gang sier Jesus noe som helst om homofile, og uansett i hvilken av leirene en befinner seg i, for/mot homofili så begrunner de valget sitt ut i fra bibelen. En kan si det samme om kvinnelige prester og andre kontroversielle temaer, man kan ikke være imot homofile prester uten å dømme, og hva er det man ikke skal gjøre i den kristne tro? Jo nettopp dømme. Du kan ikke sitere det som står i 3 mosebok, (menn som ligger med menn er styggedom) om du ikke ønsker å sitere andre ting som står i gamle testamentet (øye for øye, tann for tann, fot for fot, Gud oppfordrer til flerkoneri, trassige sønner skal steines i hjel, du skal ikke gå i klær som er vevd av to ulike stoff, dødsstraff for utroskap, voldtektsoffer skal steines til døde) jeg kan komme på mye mer som står i bibelen om du ønsker flere eksempler på ting vi har heldigvis er godt bort i fra, så dette med at man velger og vraker det har det blitt gjort hele tiden, heldigvis. En homofil kompis av meg sa det så godt, «om det finnes en Gud kommer jeg nok mest sannsynlig til helvete, ikke fordi jeg er homofil, men fordi jeg ikke tror. Min største frykt da er at jeg treffer folk som Nina Karin Monsen og andre løgniser der nede, det må være helvete det!» Og hvem vet, kanskje de som dømmer mest er de som virkelig sliter om det skulle komme en dommedag, det står vist det også i bibelen. . Endret 1. april 2013 av skreppamedleppa
jabx Skrevet 1. april 2013 #100 Skrevet 1. april 2013 Når det kommer til homofile prester og homofile som vil gifte seg i kirken, ser jeg problemet med at det står eksplisitt i bibelen at gud fordømmer menn som har omgang med menn slik som de har omgang med kvinner. Det står også i bibelen at det er forbudt å ha sex under kvinnens menstruasjon, og hvis man har det så skal begge henrettes. Poenget ditt var? Jeg er ikke kristen selv, og har ingen personlig grunn til å følge bibelen, ,men jeg reagerer på at man ønsker å endre en bok man anser for å være guds ord fordi man ikke er enig i det som står der. Det har de kristne gjort til alle tider. Hva er problemet med å gjøre det igjen? Tror man boken er fra gud, så må man forholde seg til den som nettopp det og da hører det ingen steder hjemme at man velger bort ting man ikke liker Men det er jo nettopp slik bibelen har blitt til: http://en.wikipedia.org/wiki/First_Council_of_Nicaea De valgte ut det de selv mente var riktig. Vil man endre innholdet, og sette seg over bokens forfatter, så kan man umulig tro at den faktisk kommer fra gud. Forfatter? Bibelen har mange forfattere, og motsier til og med seg selv. Og selv kristne sier at bibelen ikke er direkte ord fra Gud, men bare "inspirert av Gud". 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå