omarel Skrevet 26. mars 2013 #21 Skrevet 26. mars 2013 (endret) Hva med å tenke litt selv da? Anonym poster: f70e3443eedc2625ba2f29de2280acf4 Ja jeg tenker når jeg respekterer individet men tolerer ikke akten, som min Skaper ikke tillater! Det er for meg moral, på samme måte som det er moral for deg å akseptere det av sosiale og samfunnsmessige årsaker og påvirkninger! Endret 26. mars 2013 av omarel 2
Cuckold Skrevet 26. mars 2013 #22 Skrevet 26. mars 2013 (endret) Ja jeg tenker når jeg respekterer individet men tolerer ikke akten, som min Skaper ikke ikke tillater! Det er for meg moral, på samme måte som det er moral for deg å akseptere det av sosiale og samfunnsmessige årsaker og påvirkninger! Richard Dawkins svar til en muslim som angriper ikke-religiøses moral: Endret 26. mars 2013 av Cuckold 4
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2013 #23 Skrevet 26. mars 2013 Jeg elsker homofile! Sist jeg var på legevakts så var den sykepleieren som fiksa meg homofil. Han var så søt at jeg ville putte han i lomma og ta han med hjem. jeg er buddhist.... Anonym poster: 6d89657dc88a5ab560cb3f99ff50e052 1
Callisto83 Skrevet 26. mars 2013 #24 Skrevet 26. mars 2013 Jeg kan ikke fordra begrepet 'homofil'. Hvorfor kan vi ikke bare kalle folk ved navnene deres? Jeg går da ikke rundt og kaller folk for hetro? Det er uansett noe man blir født som, det har eksistert siden tidenes morgen og det kan skje i alle slags familier og i alle samfunn. Jeg synes også det er tragisk at det bare forbindes med den seksuelle delen, et kjærlighetsforhold består av mye mer enn det. Så for meg er det helt det samme, alle er like mye verdt og alle fortjener å leve livet sitt slik de ble skapt. I frihet og fred. Ingen religiøse fanatikere skal ha enerett på noe som helst. De får heller feie for sin egen dør, og kjenner jeg de rett, så har de gjerne MYE å feie selv har jeg inntrykk av 8
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2013 #25 Skrevet 26. mars 2013 Tenker det at mennesker kan ikke noe for deres seksuelle legning, er de homofile syns jeg de skal respekteres på lik linje med de som er bi/hetro. Det jeg ikke har respekt for, er pedofili og mennesker som har seg med dyr. Det er noe jeg aldri kommer til å forstå, og jeg syns det er groteskt. Anonym poster: 3c6d0204ae886449a7cbf650b424b5a6 3
Berentsens Skrevet 26. mars 2013 #26 Skrevet 26. mars 2013 Sykt vanskelig å vite hva mennesker mener om homofili. Hva mener du? Og hvilken religion har du? Anonym poster: bcaa0232125aa425325a3355044e3dfd Jeg mener at homofili er det samme som heterofili, altså en naturlig del av livene våre. Det burde ikke være noe som andre ser negativt på, eller fordømmer. Er ikke tilknyttet noen spesiell religion. 1
Menneske Skrevet 26. mars 2013 #27 Skrevet 26. mars 2013 Jeg er kristen. Homofili er naturlig og er det samme som heterofili. Gud elsker de homofile like mye som de heterofile. Det er kjærlighet, og Gud er kjærlighet. Jeg både godtar og liker homofile mennesker som andre. Etter at jeg har lest alle innleggene her, så ser det ut som alle er enige? 4
Testosteron Skrevet 26. mars 2013 #28 Skrevet 26. mars 2013 Homofili er en perversjon. Det er sjukt. Seksualitet handler om forplantning, og det er jo helt elementært at to personer av samme kjønn ikke kan få barn sammen. 2
Rosewood Skrevet 26. mars 2013 #29 Skrevet 26. mars 2013 Homofili er en perversjon. Det er sjukt. Seksualitet handler om forplantning, og det er jo helt elementært at to personer av samme kjønn ikke kan få barn sammen. Vel, sex handler ikke bare om forplantning da. Vi mennesker og delfiner er de dyreartene som har sex for nytelsens skyld, og ikke bare for forplantning. Hvis heterofile skal få ha sex for nytelsens skyld, hvorfor skal ikke homofile få lov? Er ingenting sjukt med det 10
Gjest Skogmann Skrevet 26. mars 2013 #30 Skrevet 26. mars 2013 Er agnostiker. Hva voksne folk frivillig velger å gjøre innenfor privatlivets fire vegger er ikke min sak. 3
Nowayback Skrevet 26. mars 2013 #31 Skrevet 26. mars 2013 Nei, tenker ikke negativt om homofili. Religion derimot.... *kremt* 13
Chien Skrevet 26. mars 2013 #32 Skrevet 26. mars 2013 Jeg er ikke religiøs, og jeg mener at homofili er like naturlig og greit som heterofili.
Nowayback Skrevet 26. mars 2013 #33 Skrevet 26. mars 2013 Homofili er en perversjon. Det er sjukt. Seksualitet handler om forplantning, og det er jo helt elementært at to personer av samme kjønn ikke kan få barn sammen. Er forsåvidt heterofile par som enten ikke vil, eller ikke kan få barn. Men du er kanskje for sneversynt til å se den? 3
Testosteron Skrevet 26. mars 2013 #34 Skrevet 26. mars 2013 Vel, sex handler ikke bare om forplantning da. Sa jeg det da?
Testosteron Skrevet 26. mars 2013 #35 Skrevet 26. mars 2013 Hvis heterofile skal få ha sex for nytelsens skyld, hvorfor skal ikke homofile få lov? Fordi det er sjukt.
Testosteron Skrevet 26. mars 2013 #36 Skrevet 26. mars 2013 Er forsåvidt heterofile par som enten ikke vil, eller ikke kan få barn. Men handlingen er den samme enten sexen fører til graviditet eller ikke, og det er det som er poenget her: handlingen - ikke graviditeten. 1
Cuckold Skrevet 26. mars 2013 #37 Skrevet 26. mars 2013 Hvis heterofile skal få ha sex for nytelsens skyld, hvorfor skal ikke homofile få lov? Fordi det er sjukt. Du mener altså at de homofile ikke skal få lov å ha sex seg imellom? To voksne mennesker som har lyst på sex med hverandre skal droppe det fordi du og andre religiøse mener det er "sykt"? Vil du at det skal være straffbart, eller er det bare at du helst ser at de homofile retter seg etter de religiøse antiliberales norm og avstår fra sex av respekt for dere, eventuelt av frykt for utfrysning og andre sosiale represalier? 10
Gjest Skogmann Skrevet 26. mars 2013 #38 Skrevet 26. mars 2013 Fordi det er sjukt. Det finnes homofili i naturtilstander også (hos dyr). Kan dyr være sjuke i huet? Hva er egentlig så sjukt med det? Har alt du gjør en "større mening"? Alt du gjør er fornuftig og i tråd med...tja, Gud? For siden homofili oppstår naturlig i naturen, så kan det da vel ikke per definisjon være sjukt? Så da antar jeg du baserer deg på den Bibelse Gud? 1
Gjest Skogmann Skrevet 26. mars 2013 #39 Skrevet 26. mars 2013 Men handlingen er den samme enten sexen fører til graviditet eller ikke, og det er det som er poenget her: handlingen - ikke graviditeten. Så du mottar ikke blowjobs med andre ord, fordi handlingen ikke kan føre til graviditet? 10
Pearl2.0 Skrevet 26. mars 2013 #40 Skrevet 26. mars 2013 Seksuell legning kunne virkelig ikke brydd meg mindre. Jeg er kristen i den grad at jeg er døpt, konfirmert, gift i kirken og liker å dra på gudstjeneste på julaften
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå