Gjest Shines Skrevet 5. april 2013 #41 Del Skrevet 5. april 2013 Etter at jeg flyttet til ny by, har treningsrutinene falt mer eller mindre i grus. Jeg som pleide trene 4 ganger i uken, har nå redusert det til stort sett èn:P Matvanene har heller ikke vært særlig glansbildeaktig,og ihvertfall ikke slik de fremstår på matbloggen De fire ukentlige baconsurrede ostepølser på narvesen, kebaben, alt smågodtet og iskremet skal nå byttes ut med sunn, sunn mat!! (Ihvertfall av og til:P) Kondisen er vel kanskje den som har forfalt mest. For et år siden sprange jeg en mil på 52 minutt, og det er dit jeg har tenkt meg tilbake til! Styrketreningen har jeg faktisk holdt noelunde vedlike, da den ene økte i uka har bestått av tung vektløftning(tungt for meg hvertfall). Sånn vektmessig ligger jeg der jeg har ligget siste årene, har ikke lagt noe videre på meg(utrolig nok), men hvordan det ser ut på innsiden vet jeg jo lite om:P Så dette er først og fremst en ren treningsdagbok, ikke en slankedagbok. Kom gjerne med tips, motivasjon eller annet=)! Første løpeøkt skal utføres straks! Blodsmak, here I come!(ugh) Hei:) Hva m å bare slappe av litt? Ta en trening , en løperunde når det passer og kose deg m det? Ser på resultatene dine at du har vert uhyggelig veltrent, og det har jeg selv vert, men ettervert bør man, om man ikke bedriver toppidrett, eller har planer om det, finne et nivå som man har det ok og gøy med... Finn ei koselig løperute, ikke gi deg, og tenk at du skal sove over denne morgenen, for gjør man det, blir det ofte slik neste også,,,men ta deg sammen og kom i gang... Da vil du oppeholde en ok og fornuftig rutine, og være i form til det meste:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lillesiren Skrevet 5. april 2013 #42 Del Skrevet 5. april 2013 Det er ikke noe problem. Si ifra om du trenger hjelp, faggot Oh, hvis du hadde løpt foran meg og dratt meg rundt i et tau hadde det vært veldig fint Merker så utrolig godt hvor mye formen har dalt. Prøvde å gi på i refrengene idag, som jeg alltid pleide gjøre tidligere, men måtte kaste inn håndkledet etter ca 10 sek:P Vel, ny joggetur i morgen, gir meg ikke så lett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shines Skrevet 5. april 2013 #43 Del Skrevet 5. april 2013 Det er ikke noe problem. Si ifra om du trenger hjelp, faggot hehe Jeg er komplett ny her, men du må være spez festlig, både i intelligens og sosialintelligent humor.. Jeg liker din form for kreativitet i alle fall:) Hyggelig å møte deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lillesiren Skrevet 5. april 2013 #44 Del Skrevet 5. april 2013 Hei:) Hva m å bare slappe av litt? Ta en trening , en løperunde når det passer og kose deg m det? Ser på resultatene dine at du har vert uhyggelig veltrent, og det har jeg selv vert, men ettervert bør man, om man ikke bedriver toppidrett, eller har planer om det, finne et nivå som man har det ok og gøy med... Finn ei koselig løperute, ikke gi deg, og tenk at du skal sove over denne morgenen, for gjør man det, blir det ofte slik neste også,,,men ta deg sammen og kom i gang... Da vil du oppeholde en ok og fornuftig rutine, og være i form til det meste:) Du har nok mye rett i dette:) (Jeg er nok bare litt utålmodig angående resultater ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yme Skrevet 5. april 2013 #45 Del Skrevet 5. april 2013 (endret) Oh, hvis du hadde løpt foran meg og dratt meg rundt i et tau hadde det vært veldig fint Merker så utrolig godt hvor mye formen har dalt. Prøvde å gi på i refrengene idag, som jeg alltid pleide gjøre tidligere, men måtte kaste inn håndkledet etter ca 10 sek:P Vel, ny joggetur i morgen, gir meg ikke så lett Kondis er ferskvare, så om du setter deg på rævva en uka, kaster du den rett ut vinduet. Heldigvis går det for tå bygge den opp igjen, i tillegg til at du kan opprettholde den, med bare en intervall-joggetur i uka. Ta en halvtime med jogging, hvor du jogger i et behagelig tempo i 3 minutter, så jogger såpass fort at du blir sliten og merker melkesyra mot slutten av 4 minutter, så 3 minutter med behagelig tempo igjen (hvor du jogger så behagelig at melkesyra blir helt borte), så 4 minutter med mer intensitet igjen, så 3 minutter, så 4 osv... Gjør det i 35 minutter, så er det den beste måten å oppnå kondis på, om du tar den 3 dager i uka. hehe Jeg er komplett ny her, men du må være spez festlig, både i intelligens og sosialintelligent humor.. Jeg liker din form for kreativitet i alle fall:) Hyggelig å møte deg Jeg er såpass lur at jeg slenger på smilefjes etter å ha slengt dritt, for da tror folk at jeg er hyggelig Endret 5. april 2013 av Yme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lillesiren Skrevet 5. april 2013 #46 Del Skrevet 5. april 2013 hehe Jeg er komplett ny her, men du må være spez festlig, både i intelligens og sosialintelligent humor.. Jeg liker din form for kreativitet i alle fall:) Hyggelig å møte deg Det er han Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lillesiren Skrevet 5. april 2013 #47 Del Skrevet 5. april 2013 Kondis er ferskvare, så om du setter deg på rævva en uka, kaster du den rett ut vinduet. Heldigvis går det for tå bygge den opp igjen, i tillegg til at du kan opprettholde den, med bare en intervall-joggetur i uka. Ta en halvtime med jogging, hvor du jogger i et behagelig tempo i 3 minutter, så jogger såpass fort at du blir sliten og merker melkesyra mot slutten av 4 minutter, så 3 minutter med behagelig tempo igjen (hvor du jogger så behagelig at melkesyra blir helt borte), så 4 minutter med mer intensitet igjen, så 3 minutter, så 4 osv... Gjør det i 35 minutter, så er det den beste måten å oppnå kondis på, om du tar den 3 dager i uka. Ja det er dette jeg egentlig har tenkt til, men synes det er så mye lettere å gjøre på mølle der man har kontroll på både fart og intervalltid:) Jeg blir så lett distrahert når jeg løper ute og ikke har noe til å kontrollere meg.."Åh, se på den søte hunden.." Oh, se der ligger Kiwi'en ja, en brus hadde vært godt nå" "Kanskje jeg bare skal gå litt istedet, er jo så koselig?" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shines Skrevet 5. april 2013 #48 Del Skrevet 5. april 2013 Jeg er såpass lur at jeg slenger på smilefjes etter å ha slengt dritt, for da tror folk at jeg er hyggelige Skal ta den til etterretning;) Regner med du så mitt innlegg ang Magnus karlsen før disse svarene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lillesiren Skrevet 5. april 2013 #49 Del Skrevet 5. april 2013 Jeg er såpass lur at jeg slenger på smilefjes etter å ha slengt dritt, for da tror folk at jeg er hyggelige Å Yme, du lurer ikke oss, vi vet du er hyggelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yme Skrevet 5. april 2013 #50 Del Skrevet 5. april 2013 (endret) Ja det er dette jeg egentlig har tenkt til, men synes det er så mye lettere å gjøre på mølle der man har kontroll på både fart og intervalltid:) Jeg blir så lett distrahert når jeg løper ute og ikke har noe til å kontrollere meg.."Åh, se på den søte hunden.." Oh, se der ligger Kiwi'en ja, en brus hadde vært godt nå" "Kanskje jeg bare skal gå litt istedet, er jo så koselig?" Er det ikke noe lysløyper eller noe i nærheten da? Man har litt mer kontroll, om man løper i skogen, i forhold til å jogge rundt i en by. Skal ta den til etterretning;) Regner med du så mitt innlegg ang Magnus karlsen før disse svarene Jeg veit ikke hvem Magnus Karlsen er, tror jeg Er det noe du har skrevet i denne tråden, eller et annet sted? Jeg pleier egentlig bare lese de innleggene hvor folk har sitert noe jeg har skrevet ;-P Endret 5. april 2013 av Yme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lillesiren Skrevet 5. april 2013 #51 Del Skrevet 5. april 2013 Er det ikke noe lysløyper eller noe i nærheten da? Man har litt mer kontroll, om man løper i skogen, i forhold til å jogge rundt i en by. Hm..Godt tips, skal forhøre meg litt rundt:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guybrush Skrevet 6. april 2013 #52 Del Skrevet 6. april 2013 Det kjipe er når det blir et ork. Når enhver unnskyldning til å avbryte blir en fristelse man må konsentrere seg for å motstå Det kjipeste med å løpe ute i Norge er jo at det er surt, kaldt, regner, får våte føtter/sko og man får rennende nese når det er kjølig og annen dritt Da er jeg faktisk mer glad i sykling. Men derimot når været er fint og man innimellom har sol, god temperatur og tørt underlag - da funker det. Men ellers er jeg mest glad i å løpe på tredemølle faktisk. Ingen laggreie du kan hive deg med på som gir variert trening? Jeg fikk sjukt god trening da jeg spilte cageball. Ekstremt intensivt med raske korte pauser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lillesiren Skrevet 6. april 2013 #53 Del Skrevet 6. april 2013 Det kjipe er når det blir et ork. Når enhver unnskyldning til å avbryte blir en fristelse man må konsentrere seg for å motstå Det kjipeste med å løpe ute i Norge er jo at det er surt, kaldt, regner, får våte føtter/sko og man får rennende nese når det er kjølig og annen dritt Da er jeg faktisk mer glad i sykling. Men derimot når været er fint og man innimellom har sol, god temperatur og tørt underlag - da funker det. Men ellers er jeg mest glad i å løpe på tredemølle faktisk. Ingen laggreie du kan hive deg med på som gir variert trening? Jeg fikk sjukt god trening da jeg spilte cageball. Ekstremt intensivt med raske korte pauser. Jeg er egentlig veldig glad i å løpe jeg:) Det er jo en grunn til at jeg har holdt på med det såpass lenge:)(før jeg flyttet:P) Det eneste jeg ikke liker er å løpe med dårlig kondis:P Jeg er egentlig like glad i å løpe på mølle, men er vel bare den gnagende samvittigheten for ikke nyte det fine været som fører til at jeg føler jeg må løpe ute:P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guybrush Skrevet 6. april 2013 #54 Del Skrevet 6. april 2013 Ja jøss det er morsomt når ting funker. Savner toppkondisen hvor jeg løp de første 15 km med feltstøvler, rifle og 10 kilos oppakning på under 1 time. Savner ikke gnagsårene vel å merke:P Du får finne steder uten kiwi og voffser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guybrush Skrevet 6. april 2013 #55 Del Skrevet 6. april 2013 (endret) http://www.endomondo.com Endomondo fungerer med alle typer trening, enten du løper, sykler, danser eller driver med andre ting. Den finnes i både gratis- og Pro-versjon, hvor Pro-versjonen har en del tilleggsfunksjoner – blant annet at du kan forsøke å slå dine egne rekorder. Du kan også kjøpe et "Athletes Lounge"-medlemsskap til 6 dollar i måneden (ca. 35 kroner), som gir deg omfattende muligheter til å sammenligne dine egne prestasjoner med venner og familie. Vi testet dette, men synes tilleggsinformasjonen vi fikk var såpass begrenset at vi ikke mener det er verdt pengene. Appen gir deg gode tilbakemeldinger underveis om blant annet fart, distanse og snitthastighet. Har du hodetelefoner/håndfri med knapper på kabelen for å starte/stoppe musikk, kan du i Android-versjonen få Endomondo til å lese opp blant annet fart, distanse og tid ved å trykke på knappen. Det er for øvrig støtte for pulsmålere i både Android- og iPhone-versjonenen. Endomondos nettsider er veldig gode, og gir god oversikt over alle treningsøktene dine, samt en masse nyttig og morsom statistikk. Du kan legge til venner som også bruker Endomondo, og dere kan utfordre hverandre – for eksempel til å se hvem som kan løpe lengst i løpet av en gitt periode. Treningsresultater kan automatisk eller manuelt deles på for eksempel Facebook. I likhet med Runkeeper kan du også logge informasjon fra annet enn selve treningsappen, som for eksempel vekt og fettprosent fra en trådløs badevekt som leveres av produsenten Withings. I både iPhone- og Android-versjonene av appen kan du få opp rekordene til vennene dine, og prøve å slå for eksempel en venns raskeste tid på 5 km. Vennene dine kan følge deg på et kart mens du løper, og skrive inn kommentarer underveis. Kommentarene leses opp for deg mens du er ute og løper. Du kan også forsøke å slå noen av dine egne rekorder, eller følge en rute du har løpt tidligere. Pulsbelte med blutooth http://www.amobil.no/artikler/denne-gjor-det-morsommere-a-trene/107811 Endret 6. april 2013 av Guybrush Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lillesiren Skrevet 6. april 2013 #56 Del Skrevet 6. april 2013 Ukens andre økt er gjennomført:)!! Det ble intervalltrening ala Yme med fart 7 i pauser og 12 ellers, tungt, men det skal det jo være. Ellers gjennomførte jeg styrkeprogrammet mitt, uten noen endringer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjärterdam Skrevet 6. april 2013 #57 Del Skrevet 6. april 2013 Men vi skal selvsagt ta noen heftige skippertak, right? Trene heeele neste uke istedenfor .............. M-hm, jeg trøster meg med at jeg har vært i skogen i nesten hele dag med minien, ikke hardtrening, men hinderløype er jo moro uansett :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lillesiren Skrevet 6. april 2013 #58 Del Skrevet 6. april 2013 http://www.endomondo.com Pulsbelte med blutooth http://www.amobil.no...-a-trene/107811 Takk for tips, sannsynligvis veldig fin å ha når jeg løper utendørs:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guybrush Skrevet 7. april 2013 #59 Del Skrevet 7. april 2013 Jeg hører "normal" døgnrytme også skal funke bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lillesiren Skrevet 10. april 2013 #60 Del Skrevet 10. april 2013 Ukens første økt er utført! Ble styrketrening idag, siden jeg skal bort i helga og dermed ikke får utført det da. Jogget frem og tilbake fra treningssenteret da, teller det? Ja, det teller. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå