Gå til innhold

Lillesiren skal tilbake i form!


Gjest Lillesiren

Anbefalte innlegg

Gjest Lillesiren

Makronæring er proteiner, fett og karbohydrater. Du har en annen gruppe, mikronæring, som da er vitaminer, mineraler og sånt.

Man trenger ikke nødvendigvis å merke så mye selv med en gang, om man gjør noe "feil", så det er egentlig lurt for alle å ha en sånn halvveis grei oversikt over hva man får i seg på en dag... Du trenger ikke være nazi på det i det hele tatt, men prøv å se hvor mye du må spise, for at det skal dekke dagsbehovet ditt, sånn at du veit sånn cirka hva du minst burde spise på en dag.

Hvordan finner man ut det egentlig? Vil ikke sulten regulere seg etter behovet da?

Siden jeg hverken går ned eller opp slik jeg spiser nå, så tenker jeg at det er greit, eller?

Endret av Lillesiren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lillesiren

Et godt råd er å legge ut bilder i dagboka slik at vi kan følge fremgangen. Man ser det ikke så godt selv.

Tror ikke økt kondisjon vil vises så godt på bilder helt ærlig;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt prøve å forklare deg disse tingene i detaljer, om du vil lære det selv, eller så kan jeg hjelpe deg å fikse det.

Skriver mer senere. Er litt opptatt idag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillesiren

Jeg kan godt prøve å forklare deg disse tingene i detaljer, om du vil lære det selv, eller så kan jeg hjelpe deg å fikse det.

Skriver mer senere. Er litt opptatt idag :-)

Jeg tar gjerne imot generelle tips, men har ikke lyst at maten kun skal bli et verktøy for å forme kroppen, om du skjønner:)

Jeg er altfor glad i mat til å orke å spise disse kjipe wokene uten fett og smak, eller omelett på bare eggehvitter. Jeg er overhodet ikke der:P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mat er ikke så viktig når du trener kondisjon. Du kan spise omtrent hva du vil innenfor rimeligetens grenser og mengder. Det er noe annet når du skal bygge eller deffe.

Tror ikke økt kondisjon vil vises så godt på bilder helt ærlig;)

Man kan se det på gløden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et godt råd er å legge ut bilder i dagboka slik at vi kan følge fremgangen. Man ser det ikke så godt selv.

Hahaha. Nice try ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillis: skaff deg en skikkelig app samt evt en måler som kommuniserer med den. Type forskjellig musikk, "personlig trener på øret" måling på puls, hastighet, lengde osv. Med analyseverktøy. Mattelling osv er jeg enig blir ødeleggende. Men ja viktig å spise nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillesiren

Lillis: skaff deg en skikkelig app samt evt en måler som kommuniserer med den. Type forskjellig musikk, "personlig trener på øret" måling på puls, hastighet, lengde osv. Med analyseverktøy. Mattelling osv er jeg enig blir ødeleggende. Men ja viktig å spise nok :)

Ja, har lyst å få en slags GPS app-sak som måler hvor fort jeg løper og hvor langt hvertfall:)

Før har jeg løpt mye på mølle og da er det relativt enkelt og måle fart og sånt, men nå når det er så nydelig vær her har jeg jo aller helst lyst å løpe ute:D

Den foreløpige planen er å prøve meg på intervaller først, for å få opp kondisen, og deretter gå tilbake til mer langdistanse, som jeg egentlig liker best:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillesiren

Ukens tredje økt er gjennomført! Det ble bare 5 km denne gangen også, merker formen føles ekstra elendig på morgenen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillesiren

Ukens første treningsøkt ble ikke gjennomført før idag gitt, og de 5 kilometrene gikk visst enda treigere enn forrige gang:P Hey, det er ikke denne veien formen skal gå :laugh: !

Tenker det for bli en skippertakshelg, med trening både lørdag og søndag. Satt opp to netter denne uken og rettet en masteroppgave, så føler jeg er unnskyldt for laber innsats sålangt;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukens første treningsøkt ble ikke gjennomført før idag gitt, og de 5 kilometrene gikk visst enda treigere enn forrige gang:P Hey, det er ikke denne veien formen skal gå :laugh: !

Fremskritt kan like greit gå bakover. Det er jo derfor FRP kaller seg fremskrittpartiet ;-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Visste du at forskning tyder på at det å holde mål for seg selv fører til større grad av suksess og oppnåelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillesiren

Visste du at forskning tyder på at det å holde mål for seg selv fører til større grad av suksess og oppnåelse?

Tsk, tsk;) Jeg har egentlig ganske konkrete mål: Løpe 1 mil igjen på rekorden min 52 min, men nå har det for en gangs skyld vært fantastisk pent vær i Bergen så da løper jeg heller ute(og klarer ikke så nøye følge med/motivere meg som på mølla).

T.o.m tirsdag satt jeg klistret foran pc-skjermen og skrev, så etter å ha døgnet rundt måtte jeg sove litt, så måtte jeg på visning igår, og så ble det plutselig fredag før jeg fikk trent..(excuses, excuses, jada, I know :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Lillesiren

Haha, det så kjent ut, både mtp trening og bacheloroppgave :fnise:

Men vi skal selvsagt ta noen heftige skippertak, right? Trene heeele neste uke istedenfor :jepp: .............. :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillesiren

Fremskritt kan like greit gå bakover. Det er jo derfor FRP kaller seg fremskrittpartiet ;-P

Vi kaller det bare litt oppstartsproblemer tenker jeg;) Det mååå jo løse seg=)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Noen har virkelig skjønt Lillesirens livsfilosofi :biggrin:

På seg selv kjenner man andre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kaller det bare litt oppstartsproblemer tenker jeg;) Det mååå jo løse seg=)!

Det er ikke noe problem. Si ifra om du trenger hjelp, faggot :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...