Gå til innhold

Lillesiren skal tilbake i form!


Gjest Lillesiren

Anbefalte innlegg

Gjest Lillesiren

Etter at jeg flyttet til ny by, har treningsrutinene falt mer eller mindre i grus. Jeg som pleide trene 4 ganger i uken, har nå redusert det til stort sett èn:P

Matvanene har heller ikke vært særlig glansbildeaktig,og ihvertfall ikke slik de fremstår på matbloggen :fnise: De fire ukentlige baconsurrede ostepølser på narvesen, kebaben, alt smågodtet og iskremet skal nå byttes ut med sunn, sunn mat!! (Ihvertfall av og til:P)

Kondisen er vel kanskje den som har forfalt mest. For et år siden sprange jeg en mil på 52 minutt, og det er dit jeg har tenkt meg tilbake til!

Styrketreningen har jeg faktisk holdt noelunde vedlike, da den ene økte i uka har bestått av tung vektløftning(tungt for meg hvertfall).

Sånn vektmessig ligger jeg der jeg har ligget siste årene, har ikke lagt noe videre på meg(utrolig nok), men hvordan det ser ut på innsiden vet jeg jo lite om:P

Så dette er først og fremst en ren treningsdagbok, ikke en slankedagbok.

Kom gjerne med tips, motivasjon eller annet=)!

Første løpeøkt skal utføres straks! Blodsmak, here I come!(ugh)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finn noen som kan gi deg dårlig samvittighet om du skulker -. funker alltid på meg :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillesiren

Lykke til! Dette klarer du bra :)

Takktakk, satser på det=)!

Finn noen som kan gi deg dårlig samvittighet om du skulker -. funker alltid på meg :D

Hehe, det er det jeg håper litt av funksjonen til denne dagboka skal ha. Sånn som idag: Jeg skrev at jeg "straks" skulle ut og løpe, men, shopping og middag på IKEA fristet mer, så da ble det dèt istedet:P

Men, så kom jeg på at jeg faktisk hadde skrevet i her at jeg skulle løpe idag, så for å ikke fremstå som totalt prinsippløs kom jeg meg ut ikveld istedet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende! Oppdater med resultater og slikt, da.

Er så spennende å følge med på progresjonen til folk, spesielt når det gjelder kondisen for den tar seg opp så fort ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillesiren

Spennende! Oppdater med resultater og slikt, da.

Er så spennende å følge med på progresjonen til folk, spesielt når det gjelder kondisen for den tar seg opp så fort ;)

Will do! Det kjipe er at det går andre veien også: Totaltsprengt lunger og melkesyra meldte seg etter usle 20 minutter:P

Ble 5 km på meg idag, det jeg tidligere pleide ta som oppvarming til styrketreningen. Jaja, en plass må man begynne(og det er tydelig heelt fra scratch).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Will do! Det kjipe er at det går andre veien også: Totaltsprengt lunger og melkesyra meldte seg etter usle 20 minutter:P

Ble 5 km på meg idag, det jeg tidligere pleide ta som oppvarming til styrketreningen. Jaja, en plass må man begynne(og det er tydelig heelt fra scratch).

Synes dette var bra, jeg! Kondisen er jo noe som taper seg ekstremt fort, men det fascinerende er jo og hvor heftig fort det tar seg opp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillesiren

Synes dette var bra, jeg! Kondisen er jo noe som taper seg ekstremt fort, men det fascinerende er jo og hvor heftig fort det tar seg opp ;)

Takk for det(spesielt siden jeg ikke er videre imponert selv :laugh: )!

Ja, heldigvis:)!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillesiren

Ukens andre treningsøkt er gjennomført, denne gangen styrke. Tror egentlig det er på høy tid å skifte ut styrkeprogrammet mitt da jeg har stort sett utført de samme øvelsene over et år nå, men det får vente til jeg er ferdig med oppgaven. Slik ser det ut per nå:

Knebøy 3x8 - 60 kg

Markløft 3x8 - 50 kg

Leg roll(eller noe sånt) 3x15 - 30 kg

Rygg(sånn rolignende-sak) 3x12 - 35 kg

shoulderpress - 3x8 - 20 kg

triceps - 3x12 - 15 kg

Trenger sårt noen tips til noen greie mage/nedre rygg øvelser, så..anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gode mann, hvorfor prøver du ikke heller et fullkropsprogram? Ta en titt her.

De vil veldig gjerne selge deg proteintilskudd og vitaminer, men bare drit i det. Last ned det gratisheftet de har, så lærer du alt du trenger til å komme igang, og få raske resultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillesiren

Ok, takk for tips:)

Programmet mitt var engang et fullkroppsprogram, det er bare jeg som gradvis har krympet det inn :fnise: Men hjelper kanskje å bytte:)!

Endret av Lillesiren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det programmet her er veldig bra, også får du hjelp til å regne ut kalorier, og progresjon på vektene. Tenk så fin rumpe du kommer til å få da! Magisk!!

Heftet viser deg, som sagt, det meste av det du trenger å kunne, og viser deg hvordan du kan forandre på det, etter hvert som målene dine forandrer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: Jeg har ikke sett den, men om den står i stil med resten av hu, regner jeg med at den er ganske bra.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillesiren

Det programmet her er veldig bra, også får du hjelp til å regne ut kalorier, og progresjon på vektene. Tenk så fin rumpe du kommer til å få da! Magisk!!

Heftet viser deg, som sagt, det meste av det du trenger å kunne, og viser deg hvordan du kan forandre på det, etter hvert som målene dine forandrer seg.

Mja, tviler på det blir som mye kaloritelling for min del(dreper jo hele matgleden :laugh: ), men skal definitivt prøve meg på intervalltreningen, og teste ut det helkroppsprogrammet:)!

Yme: rumpe? - trukke du kan forbedre perfeksjon ;)

Hehe, vil ikke si meg helt enig i den akkurat, men tusen takk for komplementet;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Man trenger ikke telle kalorier, men det er greit å få oversikt over hvor ny man trenger på en dag, sånn at man hvertfall ikke får i seg for lite... Selve treningen er nemlig ødeleggende på kroppen, så hvis du ikke spiser nok, ender du opp i dårligere form en da du starta.

Makronæringen er 60-70 prosent av treninga, så maten er viktigere enn å komme seg på gymmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillesiren

Man trenger ikke telle kalorier, men det er greit å få oversikt over hvor ny man trenger på en dag, sånn at man hvertfall ikke får i seg for lite... Selve treningen er nemlig ødeleggende på kroppen, så hvis du ikke spiser nok, ender du opp i dårligere form en da du starta.

Makronæringen er 60-70 prosent av treninga, så maten er viktigere enn å komme seg på gymmen.

Voldsomt så komplisert det skulle være da :laugh: Vil jeg ikke merke om jeg får for lite i meg ved at jeg da går ned i vekt? Makronæring, hva menes med det?

Viktig å poengtere at jeg ikke skal ned i vekt, er egentlig kondisjonen som har hovudfokuset mitt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et godt råd er å legge ut bilder i dagboka slik at vi kan følge fremgangen. Man ser det ikke så godt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makronæring er proteiner, fett og karbohydrater. Du har en annen gruppe, mikronæring, som da er vitaminer, mineraler og sånt.

Man trenger ikke nødvendigvis å merke så mye selv med en gang, om man gjør noe "feil", så det er egentlig lurt for alle å ha en sånn halvveis grei oversikt over hva man får i seg på en dag... Du trenger ikke være nazi på det i det hele tatt, men prøv å se hvor mye du må spise, for at det skal dekke dagsbehovet ditt, sånn at du veit sånn cirka hva du minst burde spise på en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...