Gå til innhold

Borte fra barna


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Har bare vært borte fra barna en gang en weekend til nå og det er snart 5 år siden vi fikk førstemann.

Er det vanlig å være borte mer og lengre enn dette, feks en uke, eller er dere andre også sånn som ikke reiser bort fra barna i særlig stor grad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har ikke reist bort så lenge samtidig, men hver for oss har vi vært borte en uke her og det.

Det hadde sikkert ikke gjort noe om vi gjorde det, men vi liker å ha han med, drar heller på helgeturer uten.

Men hvis dere har flere barn, så kan det hende dere trenger det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke reist bort så lenge samtidig, men hver for oss har vi vært borte en uke her og det.

Det hadde sikkert ikke gjort noe om vi gjorde det, men vi liker å ha han med, drar heller på helgeturer uten.

Men hvis dere har flere barn, så kan det hende dere trenger det!

har du også vært borte fra han så lenge som en uke eller var det pappa'n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er det. Folk reiser fra ungene sine når de er bare når de er bare noen mnd gamle og det går kjempefint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du også vært borte fra han så lenge som en uke eller var det pappa'n.

Mest jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg er en av de få som aldri har reist på ferie fra ungene mine annet enn en langhelg i løpet av deres oppvekst.

Ungene selv har reist på ferie med besteforeldrene sine flere ganger - men det har vært når mannen min og jeg har jobbet.

De årene ungene mine var små så hadde jeg maks 4 uker ferie ... kunne aldri tenkt meg å bruke en av de ukene på egenreiser. Den lille ferien jeg hadde når jeg var i full jobb bruktes sammen med barna mine, noen annet hadde vært utenkelig for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har heller aldri tatt av hans feirer, men det har vært jobbreiser.

Det skal jeg derimot i sommer, da skal han en uke med besteforeldre fordi pappaen jobber og jeg skal på et arrangement og være ego! Jeg gleder meg!

Han er ni år nå, da , så såpass må man kunne gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne ikke tenkt meg å reist på ferie uten dattera mi. På lik linje som at jeg ikke reiser på ferie uten mannen min. Vi er en familie nå, vi har det best sammen og koser oss sammen :) Spør meg igjen når jeg er sliten tobarnsmor ;) Når minsten er klar for det skal jeg og mannen på reis alene, men bare i noen dager for å komme oss bort litt. Jeg er typen som leverer dattera mi til "alle", men jeg vil ikke være borte fra henne i flere uker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne ikke tenkt meg å reist på ferie uten dattera mi. På lik linje som at jeg ikke reiser på ferie uten mannen min. Vi er en familie nå, vi har det best sammen og koser oss sammen :) Spør meg igjen når jeg er sliten tobarnsmor ;) Når minsten er klar for det skal jeg og mannen på reis alene, men bare i noen dager for å komme oss bort litt. Jeg er typen som leverer dattera mi til "alle", men jeg vil ikke være borte fra henne i flere uker.

Jeg var lik, vi følte bare ikke for det. Men mine venner med flere barn synes vi var rare som ikke tok vare på kjæresteforholdet. Det gjorde vi jo, vi trengte bare ikke dra bort for å gjøre det.

Tror han var fem år før vi begge var borte mer enn en natt, altså to!

Tror helt klart det er forskjell på hvor mange barn man har!

Jeg synes IKKE man skal ha dårlig samvittighet for å gjøre det, hvis man føler at det er viktig for samlivet, da tjener jo barna på det! Men jeg ville heller ha tatt flere langhelger enn en hel uke.

Synes likevel ikke det er galt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var lik, vi følte bare ikke for det. Men mine venner med flere barn synes vi var rare som ikke tok vare på kjæresteforholdet. Det gjorde vi jo, vi trengte bare ikke dra bort for å gjøre det.

Tror han var fem år før vi begge var borte mer enn en natt, altså to!

Tror helt klart det er forskjell på hvor mange barn man har!

Jeg synes IKKE man skal ha dårlig samvittighet for å gjøre det, hvis man føler at det er viktig for samlivet, da tjener jo barna på det! Men jeg ville heller ha tatt flere langhelger enn en hel uke.

Synes likevel ikke det er galt!

Det er et merkelig utsagn det der. Ser stadig vekk at noen mener at man må reise bort for å ta vare på forholdet.

Dersom man ikke klarer å bevare kjærlighetsforholdet i hverdagen, så har man et stort problem og da tviler jeg på at det hjelper med en uke kjæresteferie i året.

Vi har ihvertfall klart oss uten - og har nå snart vært gift i 25 år.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag reser ganska ofta bort från både barn och man men i jobbet.

Privat skulle inte jag kunna lägga varken tid eller pengar på mer än en "spa-dag" eller jentekväll med övernattning på hytte (har hänt en gång).

Mannen och jag har under 9 år gjort en spa helg med övernattning och två weekends (där en var i kombination med mitt jobb då jag var i Paristrakten i över helgen).

Jag tror det är viktigt att få tid tillsammans som man och kvinna utsn barn någon gång, precis som barnen kan ha en härlig helg med besteföräldrar utan mamma och pappa. Kanske hemma, kanske på övernattning.

Ibland kan det räcka att bara få äta middag på tu man hand eller ta en skogspromenad utan barn. Jg tror två vuxna i en parrelation kan behövs det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke så mye på det der.

Sier du det?

Ok, da er helt sikkert alle studiene og ekspertuttalelsene rent vås.

Tror mer på deg enn på barnepsykologen og førsteamanuensisen ved psykologisk institutt NTNU.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en på tre og et halvt...

Lengste vi begge har vært borte er 5-6 dager, han var 1,5 år og var hos besteforeldrene. Det var litt rart og ikke optimalt for meg, men barnehage var stengt og vi måtte jobbe.

Ellers har jeg som "årlig mål" og få til en weekendtur med mannen alene, jeg synes vi trenger litt alenetid, men vi trenger ikke en uke. Jeg har også dratt på venninnetur evt venninnebesøk (de bor et stykke unna) på 1 - 2 dager (kanskje 2 ganger per år). Mannen har vært borte i en uke + at han har "hjemme alene" helger engang iblant når vi drar til min familie.

Så ja vi er litt borte iblant, men vi har også mye fri sammen (5 uker ferie + at vi har begge innarbeidet jul og påske automatisk i forbindelse med jobb). Alenetid er som regel avspasering av annen innarbeiding.

Eneste jeg nå gruer for er at det ser ut til å bli iallefall to uker (ikke sammenhengende) borte fra gutten i løpet av høsten, grunnen er jobb... Men han har jo pappaen sin da og er hovedsaklig borte på hverdagene.

Anonym poster: bfa06e8867eda549675436a51a5e2907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...