Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Stemmer FRP og har fått 125-130 på de IQ testene jeg har tatt og 9 (høyeste skår) på den i forsvaret og jobber som ingeniør innen et teknisk og matte/logikk tungt felt.

Knuste jeg fordommene dine nå TS?

Anonym poster: 54d55b33a332a188b0a715cdc0e9f257

Sorry, må bare: :skratte: :skratte: :skratte:

Anonym poster: 7838fa7afb1afb69f8ef83fa5a4c9704

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sorry, må bare: :skratte: :skratte: :skratte:

Anonym poster: 7838fa7afb1afb69f8ef83fa5a4c9704

Var dette et forsøk på å demonstrere din egen ignoranse?

• Liker 2
Skrevet

Åh herregud... Uansett om det har blitt "undersøkt" i Storbritannia, så har det lite å si for nordmenn. Om undersøkelsen gikk på skole, jobb, helse etc, så ville de fått forskjellige resultat fra land til land. Her i Norge f.eks. hvor vi ikke trenger å betale stort mye for skole og helsetjenestene våre.

Kjæresten min stemmer FRP og har 131 i IQ i følge mensa, broren min på 16 har IQ på 135.

Uansett så vil jeg si man ikke kommer stort langt om man ikke har EQ'en i orden.

AnonymBruker
Skrevet

Venstre har de smarteste velgerne.

Anonym poster: e36e7711afb7832f1fe3c8899096d5c5

Skrevet

Stemmer FRP og har fått 125-130 på de IQ testene jeg har tatt og 9 (høyeste skår) på den i forsvaret og jobber som ingeniør innen et teknisk og matte/logikk tungt felt.

Knuste jeg fordommene dine nå TS?

Du kan ikke ha lært så mye om statistikk i alle fall... Bare fordi noen vinner i lotto betyr ikke det at det er det som er vanlig.

Forøvrig tror jeg ikke at det er nevneverdig forskjell på intelligens mellom de som dras mot høyre og de som dras mot venstre. Jeg tror derimot at venstresiden ser på høyresiden som "dumme", og at høyresiden ser på venstresiden som "dumme".

• Liker 3
Skrevet (endret)

....

Endret av flesvik
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke ha lært så mye om statistikk i alle fall... Bare fordi noen vinner i lotto betyr ikke det at det er det som er vanlig.

Kan statistikk jeg, men tror ikke du kan lese...

Her er fra trådstarter:

Er det forskning på dette`At jo lenger til høyre så får man lavere IQ? I politikken. Skulle vel si at Freppere har lav IQ å det stemmer godt med mine erfaringer.

Anonym poster: 54a352496d573a336cfba91799466949

Som du ser så står det ikke noe om gjennomsnitt, el her. Altså menes det at alle FRP'ere har lav IQ.

Dessuten så er jo ikke FRP akkurat så veldig langt til høyre. I USA f.eks ville de vel blitt regnet som ganske så sosialistiske.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Kan statistikk jeg, men tror ikke du kan lese...

Hvordan kan jeg skrive hvis jeg ikke kan lese?

Som du ser så står det ikke noe om gjennomsnitt, el her. Altså menes det at alle FRP'ere har lav IQ.

Selvfølgelig menes det ikke alle. Når man stiller grupper opp mot hverandre på den måten er det alltid snakk om generelle tendenser.

Dessuten så er jo ikke FRP akkurat så veldig langt til høyre. I USA f.eks ville de vel blitt regnet som ganske så sosialistiske.

Javel...

Endret av Gud
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Javel...

Ja...

Du har ikke en gang lest FRP sitt programm skjønner jeg.

Her f.eks fra helsepolitikken deres:

Helsepolitikk

Det er et offentlig ansvar at alle får tilgang til nødvendige helse- og omsorgstjenester. Fremskrittspartiet mener befolkningen har rett på nødvendig behandling i helse- og omsorgsinstitusjoner, hos allmennleger og spesialister. Vi vil sikre at pasientene har valgfrihet når det gjelder behandlingssted, slik at de selv styrer helsetjenestetilbudet. Dette gjøres ved at folketrygden betaler for behandling av pasienter basert på stykkpris - uavhengig av behandlingssted. Det skal heller ikke være et krav om at helse- og omsorgstjenester utføres i offentlig regi, men for offentlig regning.

Tilbud i utlandet skal kunne velges av pasienten dersom et tilbud om behandling i Norge ikke kan gis innen en gitt tidsfrist. Det er dessverre fremdeles slik at pasienter må stå i kø for å få behandling, også når det gjelder alvorlige lidelser og nødvendig omsorg. Køene viser at dagens helsevesen ikke klarer å dekke behandlingsbehovet i Norge.

Fremskrittspartiet har vært en pådriver for å få en statlig overtakelse av de offentlig eide sykehusene, og mener dette er viktig for å sikre en best mulig tjeneste. De regionale helseforetakene må fjernes, og erstattes av et statlig sykehusdirektorat som samler Norge til ett helserike. Finansiering av helse og omsorg er like viktig som barnetrygd, arbeidsledighetstrygd og sykelønn. På disse områdene er det et system med automatisk behovsstyrt betaling fra folketrygden. Fremskrittspartiet vil ha det samme systemet på helse, omsorg og sosiale tjenester. Juridiske rettigheter til hver enkelt kombinert med automatisk, behovsstyrt betaling fra staten. Vanskeligere er det ikke, uansett hva våre konkurrenter hevder.

Dette vil i USA ansees som en ganske så sosialistisk politikk.

Endret av flesvik
Skrevet (endret)

Selvfølgelig menes det ikke alle. Når man stiller grupper opp mot hverandre på den måten er det alltid snakk om generelle tendenser.

Dette:

Skulle vel si at Freppere har lav IQ

Sier ingen ting om noe gjennomsnitt eller generallisering.

Endret av flesvik
  • Liker 1
Skrevet

Ja...

Du har ikke en gang lest FRP sit programm skjønner jeg.

Nei, jeg har ikke lest Frp sitt partiprogram. Jeg har heller ikke spurt om det, så jeg skjønner ikke helt hvorfor du driver å snakker om det.

Sier ingen ting om noe gjennomsnitt eller generallisering.

Nei, men det er underforstått. Det blir som når man sier "menn er høyere enn kvinner". Da mener man ikke at alle menn er høyere enn alle kvinner.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Nei, jeg har ikke lest Frp sitt partiprogram. Jeg har heller ikke spurt om det, så jeg skjønner ikke helt hvorfor du driver å snakker om det.

Ehm fordi tråden og det du siterte handler om det kanskje...

Hvordan kan du kritisere noen som du ikke en gang har lest meningene til?

Nei, men det er underforstått. Det blir som når man sier "menn er høyere enn kvinner". Da mener man ikke at alle menn er høyere enn alle kvinner.

Nei da skriver man at mann er generelt høyere enn kvinner.

Endret av flesvik
Skrevet

Ehm fordi tråden og det du siterte handler om det kanskje...

Nei, tråden handler om intelligens blant velgere, ikke politikken til de forskjellige partiene.

Hvordan kan du kritisere noen som du ikke en gang har lest meningene til?

Hvilken kritikk?

Nei da skriver man at mann er generelt høyere enn kvinner.

Det kan man også skrive, men "menn er høyere enn kvinner" betyr akkurat det samme som "menn er generelt høyere enn kvinner". Det er slik folk flest ordlegger seg, og det er slik trådstarter mener det. Tro meg.

Skrevet (endret)

Nei, tråden handler om intelligens blant velgere, ikke politikken til de forskjellige partiene.

La meg hjelpe deg litt med leseferdighetene med noen uthevinger:

Som du ser handlet det du oprinnelig siterte om frp. Og tråden handler også delvis om frp. Igjen kan jeg hjelpe din leseforståelse med en utheving fra åpningsinnlegget:

Er det forskning på dette`At jo lenger til høyre så får man lavere IQ? I politikken. Skulle vel si at Freppere har lav IQ å det stemmer godt med mine erfaringer. Anonym poster: 54a352496d573a336cfba91799466949

Hvilken kritikk?

Hvilken kritikk?

Se over...

Endret av flesvik
Skrevet

La meg hjelpe deg litt med leseferdighetene med noen uthevinger:

Som du ser handlet det du oprinnelig siterte om frp. Og tråden handler også delvis om frp. Igjen kan jeg hjelpe din leseforståelse med en utheving fra åpningsinnlegget:

Tråden handler ikke om politikken til Frp, men om intelligensen til velgere av parti på forskjellige politiske fløyer. Det var du som begynte å dra frem partipolitikk. Jeg har ingen interesse av å diskutere det her, og har heller ikke gjort det.

Hvilken kritikk?

Se over...

Kan du vennligst sitere meg der jeg kritiserer noen?

Skrevet (endret)

Ja...

Du har ikke en gang lest FRP sitt programm skjønner jeg.

Her f.eks fra helsepolitikken deres:

Dette vil i USA ansees som en ganske så sosialistisk politikk.

Hva har amerikansk politikk med dette å gjøre? hahahahha

Tydeligvis stor forskjell på street smart og intelligens. :biggrin: Diskuterte med noen andre FrP-velgere idag, og de trakk også inn USA hver jævlig gang (for å ikke snakke om hvor mye de sporet av på trådene), Hva er greia liksom? Kan dere please slutte å snakke om USA HELE tiden?

På denne tråden skal vi diskuterer vi noe helt annet, og syntes vi skal holde oss til det, ikke slenge ut partiprogrammet til FrP som har nada med dette å gjøre.

Endret av Rægs
  • Liker 1
Gjest JakeGreen
Skrevet

De største idiotene finner man utvilsomt lengst til venstre og lengst til høyre.

Det som fascinerer meg er hvor mange tilsynelatende begavede, dannede og intelligente mennesker som faktisk bekjenner seg til sosialistisk tankegang. Ignoransen og den kognitive dissonansen enkelte av disse viser er nesten imponerende.

De skarpeste hodene har selvsagt en pragmatisk tilnærming til politikk, så vel som de fleste andre områder i livet.

:)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte hvilken vei penis gikk før jeg leste tråden. Og de sekundene jeg tenkte så stemte det ganske bra.

Anonym poster: 10b341bed4fc932cc74fdfa8166aa87e

• Liker 1
Skrevet

De skarpeste hodene har selvsagt en pragmatisk tilnærming til politikk, så vel som de fleste andre områder i livet.

:)

Er dette virkelig korrekt? Mitt inntrykk er faktisk det motsatte. At de verste ekstremistene politisk i begge retninger ofte er svært intelligente. Bare se på "Una bomber", han hadde jo svært høy IQ samtidig som han var primitivistanarkist. Vil heller si at problemet er at smarte mennesker overvurderer egen intelligens og evne til å forme verden etter eget intellekt eller klare å se hva som fungerer best, mens dumme mennesker gjerne er mer forsiktige. Ser man på ekstreme bevegelser som DLF, bolsjevikene i Russland, Nazistpartiet under Hitler, Lysende sti i Peru og lignende har alle disse vært drevet frem av middelklassen, ikke underklassen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...