Gå til innhold

hjärterdams vei til 60.


hjärterdam

Anbefalte innlegg

Æsj, jeg gikk på en vekt i går etter å ikke ha veid meg på nærmere 6 mnd, har nemlig ikke vekt hjemme.

Vekta viste nesten 70, for meg som er 164 høy ser jeg jo selv at jeg ser bedre ut nærmere 60 enn 70.

Veide 62 for to år siden, og var da rimelig fornøyd. Så ned der omkring igjen får være målet. Det vil si ca 8-10 kg ned.

Status 25/3-13:

Høyde: 164

Vekt: 68

Mage (det jeg er mest misfornøyd med):97 cm

Midje: 84 cm

Bryst: 100 cm

Rumpe: 105 cm

Hvordan jeg skal klare det:

- 1 time fysisk aktivitet hver dag, enten alene eller med barnet mitt.

- minst 30 min trening annenhver dag. (jeg skiller altså aktivitet og trening, skillet går for meg på at aktivitet ikke MÅ gjøre meg svett - men trening SKAL gjøre det.

- brus/godterier kun lørdag fra og med nå.

- generelt mer bevisst på hva jeg putter i munnen.

- kanskje det viktigste: innstillingen og bevisstheten om at det her ikke er en periode, men en livsstilsendring :)

Så får vi se hvor jeg havner om noen mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får innrapportere for meg selv, for å se at det faktisk skjer noe :fnise:

I går var jeg ute med barnet mitt i et par timer tilsammen, ikke like aktiv hele tiden, men vi var iallefall ute.

Nå er jeg på jobb, og etter middag i dag er målet å finne meg en fem-kilometers løype fra der jeg bor, for å se hvor lang tid jeg egentlig bruker når jeg jogger den strekningen. Må ha noe å måle meg på og se om jeg blir bedre utover våren ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er flink!

Haha, når ingen andre skryter må jeg gjøre det selv :fnise:

5,6 km gange i tålelig rask fart, brukte ca 10 min pr km, var ganske glatt noen steder, så tror nok jeg kunne gått raskere om det hadde vært isfritt overalt (dog skal jeg ikke skryte på meg for mye heller :fnise: )

Er en fin runde å gå/jogge fra der jeg bor, så tenker å bruke den aktivt og se hvor fort jeg kommer ned i tidsbruk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillesiren

Flink du er :nigo:

Jobber med å komme i form selv for tiden. Det har blitt litt for mye baconpølser, godteri og kebab til at jeg tror blodårene mine er helt fornøyde for tiden :laugh:

Følger med videre her jeg:)!

Endret av Lillesiren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Koselig at du følger!

I dag har jeg forsøkt meg på 30 days shred lvl 1, fullførte, men har vondt i ca alle muskler jeg har..

Er uansett fornøyd med to dager på rad :)

I morgen vet jeg ikke hva jeg får tid til, skal inn til byen igjen ganske rett etter jobb og har tenkt å bli en stund, får ta det igjen med ekstra effektiv trening torsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillesiren

:)

Koselig at du følger!

I dag har jeg forsøkt meg på 30 days shred lvl 1, fullførte, men har vondt i ca alle muskler jeg har..

Er uansett fornøyd med to dager på rad :)

I morgen vet jeg ikke hva jeg får tid til, skal inn til byen igjen ganske rett etter jobb og har tenkt å bli en stund, får ta det igjen med ekstra effektiv trening torsdag :)

Hva går egentlig det ut på? Vet det er et eller annet linket opp mot hun Jilian fra Biggest Looser, men er det styrketrening, kondis eller begge deler?

Tenkte å ta en styrkeøkt grytidlig imorgen, da jeg har medlemskap på et slikt døgnåpent senter, til tross for at jeg har failet alle 5 ganger jeg har prøvd tidligere:P Virker som jeg bekjemper en naturlov ved å presse meg opp kl 6 om morgenen :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva går egentlig det ut på? Vet det er et eller annet linket opp mot hun Jilian fra Biggest Looser, men er det styrketrening, kondis eller begge deler?

Tenkte å ta en styrkeøkt grytidlig imorgen, da jeg har medlemskap på et slikt døgnåpent senter, til tross for at jeg har failet alle 5 ganger jeg har prøvd tidligere:P Virker som jeg bekjemper en naturlov ved å presse meg opp kl 6 om morgenen :laugh:

Det er kombinert kondis og styrke, liker blandingen :) Bare tatt den to ganger i denne omgangen da :)

Kom du deg på trening?;)

Jeg gikk samme runden som en dag før her i dag, på omtrent nøyaktig samme tid, dvs, hadde jeg ikke stoppa opp for å svare på en melding hadde jeg slått den forrige tiden min :P

Prøver den igjen i morgen :) Tenker det er greit å utnytte det at det er fint vær og jeg kan ut, fremfor å angre på at jeg ikke var mer ute når det var sol og barnefri ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillesiren

Hehe, ikke om morgenen, som var planen, men fikk lirket meg avgårde på kvelden hvertfall:P

Akkurat gått en kveldstur på en 5-6 km, om enn det ikke er trening, så er det hvertfall noe form for aktivitet:) Tenker å jogge imorgen tidlig(så gjenstår det å se om jeg får det til denne gang:P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...