Gå til innhold

NAV og meldekort

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har vært meddommer. Får AAP og leverte papirer og skattekort til tingretten.

Skal fylle ut meldekort hos NAV. Er meddommer-greiene ansett som lønnet arbeid?

Anonym poster: bdf29213d3dcfea883d22f81dc41e336

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor leverte du skattekort til tingretten, om det ikke er betalt? ' Ja, det er lønnet arbeide. Nå skjer det noe feil her inne da jeg skal skrive .

Anonym poster: 7aa7361a3b6533c295494f277360512c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det regnes som lønnet. Du får kun 250 kroner dagen, iallefall får jeg det :( Merkes godt når man er lavtlønnet fra før...pluss at det blir 36% skatt av de 250,- så jeg skjønner at du kan stusse litt på at det regnes som arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt en telefon til NAV. For arbeidstakere får dekket tap av inntekt, mens trygdede får 250 kr/dagen. Hør om du har krav på å få dekket tap av inntekt (dvs dagpenger) disse dagene. For ikke er du trygdet og ikke er du arbeidstaker...

Anonym poster: 1e1cb4711008131eaa162e8a7003167f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine papirer fra lagmannsretten står det 250,- per dag uansett inntekt enten man er trygdet eller i jobb. Jeg tror jeg må ringe og sjekke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine papirer fra lagmannsretten står det 250,- per dag uansett inntekt enten man er trygdet eller i jobb. Jeg tror jeg må ringe og sjekke..

Godtgjørelse

Den som blir trukket i lønn av arbeidsgiver, har krav på å få tapet dekket. Det må da legges fram en attest fra arbeidsgiver som klart viser hvilket beløp som trekkes. De som får lønn fra sin arbeidsgiver får ikke noen særskilt godtgjørelse. Studenter, pensjonister og trygdede får for tiden 250 kroner for hver dag som går med til å møte i retten. Regelverket finnes i forskrift etter rettsgebyrloven (lovdata.no).

Også selvstendige næringsdrivende får dekket tapt arbeidsfortjeneste, normalt beregnet etter gjennomsnittlig dagstap. Du fyller ut et eget skjema (søknad om erstatning for tapt arbeidsfortjeneste) når du kommer til domstolen.

Du har også krav på skyssgodtgjørelse etter statens regulativ. Vanligvis dekkes bare utgifter til rutegående transportmidler.

http://www.domstol.no/lekdommer#Godtgj%C3%B8relse

Anonym poster: 1e1cb4711008131eaa162e8a7003167f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fått beskjed om at jeg skal fylle ut som jeg er på tiltak tidligere, men dette må du sjekke opp med NAV. Få det skriftlig!

Anonym poster: 68e77acd9ac0b477376d8d8649867334

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer ikke. Noen som jobber har fast lønn eller en ordning som gjør at arbeidsgiver betaler lønn. De som blir trukket i lønn skal ha dekket det de blir trukket.

Anonym poster: 68e77acd9ac0b477376d8d8649867334

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...