Gå til innhold

Faen, han var bare ute etter en ons?.......

Fremhevede innlegg

Gjest Kalkunkrøll
Skrevet (endret)

....

Endret av Kalkunkrøll
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har ihvertfall ikke lest grundig... Noe som selvfølgelig forandrer utgangspunktet for resten av retorikken din.

Anonym poster: 694c824e6aea77ca1666984b8b3ab093

Du har ihvertfall ikke lest grundig... Noe som selvfølgelig forandrer utgangspunktet for resten av retorikken din.

Anonym poster: 694c824e6aea77ca1666984b8b3ab093

Sitat TS: "Uff.... Hva skal jeg gjøre, sende han en melding til? Ringe?"

Hva var det du sa om å ikke lese tråden?

Og din stråmannsargumentasjon lengre opp blir bare usaklig. Vennligst prøv igjen. Les gjerne hva jeg skriver - du har jo tydeligvis ikke klart dette heller når jeg legger frem en teori basert på empiri og du automatisk trekker slutningen om at jeg påstår at det er slik. Jeg stilte et åpent spørsmål med en mulig forklaring.

Gjest Kalkunkrøll
Skrevet (endret)

Søtt, istedet for å angripe retorikken og argumentasjonen min forsøker du hersketeknikk ved å fremstille meg som en mann uten ryggrad.

Så hva om situasjonen var motsatt. Du hadde fått tilsvarende kontakt med ei jente på byen men når du kom tilbake hadde hun dratt. Du sendte henne flere meldinger og ringer men hun nekter å svare samt overser deg. Ville du fremdeles ment at jenta likte deg og at du derfor burde mase mer? Tror du virkelig at det ville gjort denne jenta mer interessert?

I min verden er det vill fantasi og ønsketenkning. Enhver person som treffer noen man føler en reel tiltrekning til vil ikke oppføre seg slik hvis man ikke har heftig baggasje som uansett ville kunne ødelegge på kort sikt. Jatting og rosa briller hjelper aldri - "hes just not that into you". Om jeg skulle ta feil vil han uansett etterhvert ta kontakt tilbake og muligens ha en plausibel forklaring på dette. Men her baserer man seg på empiri og ikke de spesielle unntakene.

Min forklaring går på menneskelig psykologi, du er sur fordi jeg rett ut gir logiske forklaringer som evt gir TS en grunn til å backe ut slik at denne fyren evt ikke får bare leke med følelsene hennes. Om det er hva som går under "bitterhet" i din verden - vel det får være ditt problem. Jeg har iallefall aldri oversett og nektet å svare om ei jente jeg traff og likte tok kontakt med meg.

Å anklage andre for å være "nice guy" med en kontekst som virker som tatt fra disse "pua-forumene" virker svært useriøst. I tillegg virker du å innbille deg at bare fordi jeg er mann skal jeg glatte over og hjelpe ham til å "score"? Jeg kjenner ikke fyren, kjenner ikke TS og bryr meg særdeles lite så i henseende. Jeg fokuserer på spørsmålet i tråden. Ikke om en fyr får napp eller ei.

Det klarte du fint å framstå som uten min hjelp. Gikk løs på selve grunnlaget i retorikken din - synsing og fordommer. Hun har ikke mast eller gjort en voldsomt innsats for å få kontakt med han, hun har bare sagt hei på face en gang. Hersketeknikker slenger jeg heller ikke om meg, men var kanskje et kompliment at du syns jeg svarte søtt? i rest my case.

Endret av Kalkunkrøll
Gjest hogwash
Skrevet

Sitat TS: "Uff.... Hva skal jeg gjøre, sende han en melding til? Ringe?"

Hva var det du sa om å ikke lese tråden?

Og når du fremstiller det motsatt, er det som om begge deler har skjedd. Uredelig.

• Liker 1
Skrevet

Det klarte du fint å framstå som uten min hjelp. Gikk løs på selve grunnlaget i "retorikken" din - synsing og fordommer. Hun har ikke mast eller gjort en voldsomt innsats for å få kontakt med han, hun har bare sagt hei på face en gang. i rest my case.

Jeg føler at du tar dette ekstremt personlig? Er det ikke du som driver og skriver her inne om å dumpe samboeren din for en fantasikvinne du har sett på et treningssenter? Du må vel i så måte være den siste mann på jord til å komme med tips og råd.

Retorikk er måten man ordlegger seg og debatterer. Du tenker kanskje på argumentasjonen min. Og nei, jeg baserer meg på det man vet om oppførselen og kausalitet. Mønster =/= fordommer.

Skrevet

Og når du fremstiller det motsatt, er det som om begge deler har skjedd. Uredelig.

Habla noruega ? Har jeg fremstilt det som at TS ikke har prøvd å kontakte denne fyren?

Hmm, merkelig som 2-3 mannfolk her på KG tar seg skikkelig nær av den typen spørsmål.....

Gjest Kalkunkrøll
Skrevet (endret)

Jeg føler at du tar dette ekstremt personlig? Er det ikke du som driver og skriver her inne om å dumpe samboeren din for en fantasikvinne du har sett på et treningssenter? Du må vel i så måte være den siste mann på jord til å komme med tips og råd.

Retorikk er måten man ordlegger seg og debatterer. Du tenker kanskje på argumentasjonen min. Og nei, jeg baserer meg på det man vet om oppførselen og kausalitet. Mønster =/= fordommer.

Vitsen med å legge dine egne følelser over på meg? Er ikke noe konkuranse, Forklarer deg bare så enkelt og direkte som jeg kan. Les innlegget ditt engang til å tell hvor mange setninger og ord du har brukt for å beskrive og gå løs på meg personlig nå da. Bruk det som avkjølnings telling i stedet for å skrive enda et sinnainnlegg til meg. Laters.

Endret av Kalkunkrøll
Gjest hogwash
Skrevet

Habla noruega ? Har jeg fremstilt det som at TS ikke har prøvd å kontakte denne fyren?

Hmm, merkelig som 2-3 mannfolk her på KG tar seg skikkelig nær av den typen spørsmål.....

Nei, men du fremstilte det som om hun har prøvd betraktelig hardere enn hva hun selv har skrevet.

"Så hva om situasjonen var motsatt. Du hadde fått tilsvarende kontakt med ei jente på byen men når du kom tilbake hadde hun dratt. Du sendte henne flere meldinger og ringer men hun nekter å svare samt overser deg. Ville du fremdeles ment at jenta likte deg og at du derfor burde mase mer? Tror du virkelig at det ville gjort denne jenta mer interessert?"

Som leder deg til konklusjonen;

"Enhver person som treffer noen man føler en reel tiltrekning til vil ikke oppføre seg slik hvis man ikke har heftig baggasje som uansett ville kunne ødelegge på kort sikt. Jatting og rosa briller hjelper aldri - "hes just not that into you". Om jeg skulle ta feil vil han uansett etterhvert ta kontakt tilbake"

Jeg synes det er en meget forhastet konklusjon på et utrolig tynt grunnlag.

AnonymBruker
Skrevet

jeg forstår guybrush sitt poeng og det er en måte å gjøre det på, absolutt. Men som dere andre sier har jeg ikke gjort annet enn å si hei på facebook. Jeg forstår det bare ikke, har fått høre fra felles venner at han er verdens godeste gutt og er absolutt ikke typen til å playe rundt. I tillegg introduserte han meg for vennene sine og sa at han likte meg og spurte om jeg var singel og sånn. han virket oppriktig interessert og det var jeg også. Er godt mulig han ble såra da jeg blei med kompisen min, men da er han jo litt selvhøytidelig? "heldigvis" går vi på samme skole da. Vi er begge. russ i år. Kanskje han vil snakke med meg når han ser meg da... *sukk*

Anonym poster: 24b846b1763e395082389d8aefea7fd8

Skrevet

Det var ikke meningen :/ Søren. Hva gjør jeg nå? Har jo sagt hei, føler ikke det er så mye mer jeg kan gjøre...

Du må gjøre mer. Kan ikke regne med at gutten alltid skal gjøre all jobben. Liker du han, må han få vite det. Var jo du som gikk fra han, skal han legge seg langflat og få deg tilbake? Du må nok gjøre det selv.

Gjest JakeGreen
Skrevet

Det du spør om er noe vi her inne i beste fall kun kan spekulere i. At han ikke har tatt kontakt i løpet av en halv dag trenger ikke bety at han ikke er interessert.

Det er deilig å kysse.

:)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Så lett blir en fjær til ti høns her inne.

Hvorfor bruker du i det hele tatt så mye tid på å tenke på dette? Ja, han var kjekk og ja dere klina, mer enn det var det ikke. Fint at du tok kontakt med han, men mer enn det kan du ikke gjøre. Du kan si noe om hva han var ute etter på bakgrunn av om han tar kontakt med deg eller ikke.

Endret av Nettinettet
AnonymBruker
Skrevet

Du må gjøre mer. Kan ikke regne med at gutten alltid skal gjøre all jobben. Liker du han, må han få vite det. Var jo du som gikk fra han, skal han legge seg langflat og få deg tilbake? Du må nok gjøre det selv.

jeg sa jo til han at jeg kommer tilbake, mulig han ikke oppfattet det. Nå har jeg pratet med mange felles venner og sagt til dem at jeg er interessert, kanskje hanfår høre det snart. Men likevel, han kan da ikke ha blitt så såret av det at han ikke har tatt kontakt på 2 dager. Da må han rett og slett ikke være interessert..

AnonymBruker
Skrevet

Så lett blir en fjær til ti høns her inne.

Hvorfor bruker du i det hele tatt så mye tid på å tenke på dette? Ja, han var kjekk og ja dere klina, mer enn det var det ikke. Fint at du tok kontakt med han, men mer enn det kan du ikke gjøre. Du kan si noe om hva han var ute etter på bakgrunn av om han tar kontakt med deg eller ikke.

han sa han likte meg og introduserte meg for vennene sine. Buhu

AnonymBruker
Skrevet

For meg virker det som om han ble såra av at du stakk med kompisen din. Det ga kanskje inntrykk av at han ikke var viktig nok for deg der og da. Tenk hvis han hadde stukket med en venninne når dere satt og hadde det hyggelig sammen, så hadde du sittet der alene igjen. Hadde det vært så gøy?

Kan hende han er litt for nærtagende i forhold til deg, men jeg hadde også reagert med å bli litt paff i en sånn situasjon. Hva var det liksom som var sååå viktig at du måtte forlate ham hvis du faktisk var interessert? Når man nettopp har møtt noen kan man ikke forvente at de skal sitte der og vente på deg..

Anonym poster: 6a2c3395eafac7cc64bada7866073b26

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...