Minya Skrevet 31. mai 2014 #601 Del Skrevet 31. mai 2014 Aargh, nå har jeg fått søppelpost fra Finn, med tilbud om "Sommerferie fra 1498,-"! Sommerferie får man fra skole, jobb eller studier, og den koster ingenting! En ferietur, eller sydentur, derimot, som det er snakk om her, kan man sikkert få for både 1498 og flere og færre kroner. Jeg tenkte umiddelbart at det heller måtte være en sommerferie fra året 1498, fordi jeg leste så fort at jeg opprinnelig ikke fikk med meg ,- betegnelsen som indikerte kroner og øre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2014 #602 Del Skrevet 31. mai 2014 Tross alt heter det. Tross alt heter det hva? Anonymous poster hash: 13870...c52 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 31. mai 2014 #603 Del Skrevet 31. mai 2014 Tross alt heter det hva? Anonymous poster hash: 13870...c52 Det heter ikke trossalt i ett ord, men tross alt i to ord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 31. mai 2014 #604 Del Skrevet 31. mai 2014 (endret) Det heter ikke trossalt i ett ord, men tross alt i to ord. Jeg tror AB påpekte mangelen på komma, og at det burde stått "Tross alt, heter det.". Eller kanskje tilogmed ""Tross alt", heter det.". Endret 31. mai 2014 av Pringle 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Deer Skrevet 31. mai 2014 #605 Del Skrevet 31. mai 2014 Når folk bruker jeg bruker å i stedet for jeg pleier å. Det kan være det er riktig å si slik, men jeg synes ikke ordet å bruke passer til den sammenhengen. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Papirfly Skrevet 1. juni 2014 #606 Del Skrevet 1. juni 2014 Jeg syns det høres veldig rart ut når noen sier: "Jeg blir å reise hjem". Hører det virkelig overalt for tiden. Eller: "Jeg blir å kjøre dit". Og så hørte jeg noen på Farmen si: "Jeg ønsker hjem." Det skurrer for meg. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 1. juni 2014 #607 Del Skrevet 1. juni 2014 Leser/hører slikt hele tiden: "Jeg/han/hun/fandens oldemor er forelsket", evt "nyforelsket", og så menes det at vedkommende er veldig glad i en annen person OG i et forhold med denne. Det er ikke det forelsket betyr. Forelsket er bare den delen å være veldig glad i, det har ingenting med om man er i forhold med den man er forelsket i eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rossin Skrevet 1. juni 2014 #608 Del Skrevet 1. juni 2014 Leser/hører slikt hele tiden: "Jeg/han/hun/fandens oldemor er forelsket", evt "nyforelsket", og så menes det at vedkommende er veldig glad i en annen person OG i et forhold med denne. Det er ikke det forelsket betyr. Forelsket er bare den delen å være veldig glad i, det har ingenting med om man er i forhold med den man er forelsket i eller ikke. Det der skjønte jeg egentlig ikke helt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2014 #609 Del Skrevet 1. juni 2014 Det heter EI jente! Ikke EN jente! Anonymous poster hash: 9d5ff...103 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 1. juni 2014 #610 Del Skrevet 1. juni 2014 Det heter EI jente! Ikke EN jente! Anonymous poster hash: 9d5ff...103 På bergensk så . 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2014 #611 Del Skrevet 1. juni 2014 Det heter EI jente! Ikke EN jente! Anonymous poster hash: 9d5ff...103 Tullball. Anonymous poster hash: 13870...c52 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 1. juni 2014 #612 Del Skrevet 1. juni 2014 Det der skjønte jeg egentlig ikke helt. Og man kan være så forelsket så mye man bare vil, uavhengig av om forelskelsen er gjengjeldt eller ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rossin Skrevet 1. juni 2014 #613 Del Skrevet 1. juni 2014 (endret) Og man kan være så forelsket så mye man bare vil, uavhengig av om forelskelsen er gjengjeldt eller ikke... Ja, nå skjønner jeg hva du mener. Men jeg skjønner ikke at dette er noe å henge seg opp i. Du kan ikke kun se på det semantiske i språket. Når en person utbasunerer at han/hun er forelska, så kan det selvfølgelig fungere som en kjærlighetserklæring til en som gjengjelder forelskelsen. Det er ingenting galt med det. Det betyr ikke at vedkommende tror at ordet forelskelse betyr å være sammen med noen. Endret 1. juni 2014 av Rossin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 1. juni 2014 #614 Del Skrevet 1. juni 2014 Ja, nå skjønner jeg hva du mener. Men jeg skjønner ikke at dette er noe å henge seg opp i. Du kan ikke kun se på det semantiske i språket. Når en person utbasunerer at han/hun er forelska, så kan det selvfølgelig fungere som en kjærlighetserklæring til en som gjengjelder forelskelsen. Det er ingenting galt med det. Det betyr ikke at vedkommende tror at ordet forelskelse betyr å være sammen med noen. Og nå ser jeg også at jeg skrev litt rotete først... Jeg har pragmatiske språkproblemer, så det er kanskje en medvirkende grunn til at jeg blir så opphengt i semantikk? Jeg kan jo ikke vite hvor stor språkforståelse folk har, du har rett i det. Men jeg hadde kanskje ikke blitt så irritert om de hadde sagt at de er så forelsket i hverandre...? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Timber Skrevet 1. juni 2014 #615 Del Skrevet 1. juni 2014 Jeg får litt noia av folk som ikke uttaler kj lyder riktig... Den verste er jo når de ikke klarer å si kjede riktig, siden det blir tross alt noe helt annet da. Og nei, man går ikke med deler av kvinners underliv rundt halsen dersom man ikke er Ivan den Grusomme... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cartman Skrevet 2. juni 2014 #616 Del Skrevet 2. juni 2014 Herregud hvem bryr seg. Andre må få skrive hva de vil uten at du skal bry deg med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 10. juni 2014 #617 Del Skrevet 10. juni 2014 (endret) Komfertabel/konfertabel. Hvorfor skriver mange det? De sier sikkert ikke at sofaen har god komfert. Endret 10. juni 2014 av Arabella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #618 Del Skrevet 10. juni 2014 Komfertabel/konfertabel. Hvorfor skriver mange det? De sier sikkert ikke at sofaen har god komfert. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=703735 Anonymous poster hash: 13870...c52 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 10. juni 2014 #619 Del Skrevet 10. juni 2014 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=703735 Anonymous poster hash: 13870...c52 Dette er vel i grunnen en gjenganger . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rossin Skrevet 10. juni 2014 #620 Del Skrevet 10. juni 2014 Dette er vel i grunnen en gjenganger . Det er vel det meste som tas opp i disse trådene. Men jeg blir egentlig aldri lei av å lese om at forfordele har skifta betydning, og at det ikke heter satt på TV-en, men satte, så bare fortsett. Dessuten har du selvfølgelig alle variasjonene av "skjære alle over én kam". Moro moro! . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå