Paine Skrevet 5. mai 2014 #561 Del Skrevet 5. mai 2014 Også "spør" man ikke et spørsmål, man "stiller" et spørsmål. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apocalypse Skrevet 5. mai 2014 #562 Del Skrevet 5. mai 2014 Bruken av "hos" irriterer meg. F.eks. "Jeg fikk en gave hos bestemor" - skal det ikke være "jeg fikk en gave av bestemor?" Det er jo riktig hvis vedkommende fikk gaven da hun var hos bestemoren - men det virker som mange bruker "hos" når det egentlig skal være "av." Det virker også som det er en dialektgreie, men fortsatt grusomt irriterende (med mindre jeg tar helt feil...) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #563 Del Skrevet 6. mai 2014 Også "spør" man ikke et spørsmål, man "stiller" et spørsmål.Nei man spør Anonymous poster hash: cde7c...27d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest crazycatlady Skrevet 7. mai 2014 #564 Del Skrevet 7. mai 2014 Bruken av "hos" irriterer meg. F.eks. "Jeg fikk en gave hos bestemor" - skal det ikke være "jeg fikk en gave av bestemor?" Det er jo riktig hvis vedkommende fikk gaven da hun var hos bestemoren - men det virker som mange bruker "hos" når det egentlig skal være "av." Det virker også som det er en dialektgreie, men fortsatt grusomt irriterende (med mindre jeg tar helt feil...) Det er nordnorsk dialekt. Er halvt nordlandsk og min nordlandske familie sier "E fekk en gave hos ho bæssmor". Men de skriver "jeg fikk en gave av bestemor". Enig i at det er grusomt irriterende når folk skriver på dialekt. Irriterendes er også noe som irriterer meg. Det heter irriterende for svingende! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #565 Del Skrevet 7. mai 2014 hvor treffer dere på mennesker som sier noe så dumt? aldri hørt noen si det før Anonymous poster hash: 459be...6ca Jeg har lest en del gamle barne-/ungdomsbøker, og der blir det som regel skrevet "flirte", ikke flørte. Altså en vanlig skrivemåte før i tiden. Anonymous poster hash: 2ebe0...678 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 7. mai 2014 #566 Del Skrevet 7. mai 2014 Jeg har ofte sett at folk skriver "også ikke" i flere varianter. Eksempel: "Jeg har også ikke sett noe..." "Heller ikke" heter det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #567 Del Skrevet 7. mai 2014 Jeg har ofte sett at folk skriver "også ikke" i flere varianter. Eksempel: "Jeg har også ikke sett noe..." "Heller ikke" heter det. Har du virkelig sett det ofte? Det har aldri jeg sett, høres ut som noe en fireåring kunne sagt. Anonymous poster hash: dee0a...886 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paine Skrevet 7. mai 2014 #568 Del Skrevet 7. mai 2014 Nei man spørAnonymous poster hash: cde7c...27d Å si at man spør et spørsmål er feil. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 8. mai 2014 #569 Del Skrevet 8. mai 2014 (endret) Aargh, nå har jeg fått søppelpost fra Finn, med tilbud om "Sommerferie fra 1498,-"! Sommerferie får man fra skole, jobb eller studier, og den koster ingenting! En ferietur, eller sydentur, derimot, som det er snakk om her, kan man sikkert få for både 1498 og flere og færre kroner. Endret 8. mai 2014 av Pringle 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 9. mai 2014 #570 Del Skrevet 9. mai 2014 (endret) Jeg gjør kanskje mye rart, men jeg vil ikke aktivt gå inn for å ødelegge min egen helse! I morgen er det Verdens aktivitetsdag. Visste du at en rask gåtur på 10 minutter tilsvarer ca 1200 skritt? Bruk stegteller - det øker motivasjonen!10 000 skritt daglig anbefales av WHO som helseforebyggende ifølge mail fra Grete Roede. Endret 9. mai 2014 av Pringle 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 14. mai 2014 #571 Del Skrevet 14. mai 2014 Oversettelse nå fra "Mord og mysterier": I kveld skal Skimmingtons skjebne forsegles. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #572 Del Skrevet 15. mai 2014 Jeg har ofte sett at folk skriver "også ikke" i flere varianter. Eksempel: "Jeg har også ikke sett noe..." "Heller ikke" heter det.det skriver på forskjellige måter Å si at man spør et spørsmål er feil.NeiAnonymous poster hash: cde7c...27d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 15. mai 2014 #573 Del Skrevet 15. mai 2014 det skriver på forskjellige måterAnonymous poster hash: cde7c...27d Det heter ikke "også ikke". Det riktige er "heller ikke". 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 15. mai 2014 #574 Del Skrevet 15. mai 2014 Anonymous poster hash: cde7c...27d Nei Er du kranglete? Det heter å stille spørsmål.. Med det samme jeg skriver her, kan jeg opplyse deg at det også heter å sette spørsmålstegn. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guybrush Skrevet 15. mai 2014 #575 Del Skrevet 15. mai 2014 Jeg gjorde det ifjord...... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #576 Del Skrevet 15. mai 2014 Er du kranglete? Det heter å stille spørsmål.. Med det samme jeg skriver her, kan jeg opplyse deg at det også heter å sette spørsmålstegn.Nei jeg er rettete:)Anonymous poster hash: cde7c...27d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest crazycatlady Skrevet 15. mai 2014 #577 Del Skrevet 15. mai 2014 (endret) Det er ingenting som heter rettete, lille venn. Endret 15. mai 2014 av RusaPåBrus 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #578 Del Skrevet 15. mai 2014 Det er ingenting som heter rettete, lille venn. Det betyr at jeg er en som har rett:) Det er Anonymous poster hash: cde7c...27d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2014 #579 Del Skrevet 15. mai 2014 Det er ingenting som heter rettete, lille venn. Joda, det er ett godkjennt ord ifølge bokmålsordboka.Anonymous poster hash: 13870...c52 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alja Skrevet 15. mai 2014 #580 Del Skrevet 15. mai 2014 Heter det "jeg er på veg" eller "jeg er på vei"? "Jeg kjørte utfor vegen" eller "Jeg kjørte utfor veien" ?????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå