Vala Skrevet 5. juni 2002 #1 Del Skrevet 5. juni 2002 Hei, Jeg bruker stort sett Outlook Express men vurderer å skifte. Det jeg har bruk for er at mailen sorteres automatisk etter hvilken adresse den kommer til. (Har registrert 5 mailadresser til forskjellige formål nå og det er så kjedelig å sortere..) Har lest omtrent halve help-katalogen i Outlook E. nå uten å finne det ut så nå spør jeg her.. Jeg vet at dette går an i Eudora, da heter det vel filters eller noe, men gidder ikke bytte om det også er mulig i OE. Håper det er noen dataeksperter der ute som vet dette! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 5. juni 2002 #2 Del Skrevet 5. juni 2002 Du kan ha flere identiteter i Outlook Express også. - File > Identities - Add new identity Denne kaller du f.eks. "Jobb" også setter du opp jobbmail kontoen der. Gjør slik med alle fem mailkontoene (hvis du vil skille alle da) og så får du en "egen" Outlook Express for hver mailadresse. For å bytte mellom mailkontoene går du på - File > Switch identity og så velger du den mailkontoen du skal ha. Lykke til! Det er veldig enkelt og veldig kjekt! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vala Skrevet 5. juni 2002 Forfatter #3 Del Skrevet 5. juni 2002 Aha, takk Det skal jeg prøve meg på! Men det går ikke an at mailen blir sortert etter de forskjellige adressene uten at du må skifte identitet? (I hver sine foldere) Tenker det kan bli litt mye å bytte mellom 5 identiteter hele tiden, vil gjerne ha rask beskjed om mail på 3 av dem.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 5. juni 2002 #4 Del Skrevet 5. juni 2002 Hmm... ikke som jeg kommer på nå.. men jeg har selv fire mailkontoer som jeg stadig bytter mellom, og jeg synes ikke det er noe problem. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vala Skrevet 5. juni 2002 Forfatter #5 Del Skrevet 5. juni 2002 Sikkert bare en vanesak, takk skal du ha for hjelpen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 5. juni 2002 #6 Del Skrevet 5. juni 2002 Bare hyggelig! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppsi Skrevet 5. juni 2002 #7 Del Skrevet 5. juni 2002 Det går helt fint å sortere mailen i Outlook. Det du gjør er at du høyreklikker på "Innboksmappen" og velger "ny mappe". Slik kan du lage mapper som dekker alle mailkontoene og evt. andre behov. Så går du på Verktøy- meldingsregler- E-post. Når du har klikket på E-post velger du videre den siden med post. Og der velger du ny. Du haker av på "Der meldingen er fra kontoen spesifisert" på regel 1. På regel 2 krysser du av for "Flytt den til mappen spesifisert". På det 3. feltet ser du at regelen har kommet opp. Først trykker du på "kontoen spesifisert" og velger kontoen som skal brukes, deretter trykker du på "mappen spesifisert" og velger mappen som posten skal inn i. Du gjør den samme prosessen helt til alle kontoene dine har en plass og dra til *s* Trykk på OK helt til du er tilbake i Outlook, og du må starte Outlook på nytt for at reglene skal gjelde. Kan være det ble rotete, du kan jo spørre gjennom privat melding hvis du trenger mere hjelp.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vala Skrevet 5. juni 2002 Forfatter #8 Del Skrevet 5. juni 2002 Takk Snuppsi!! Var akkurat det jeg lette etter, etter å rote rundt en stund fikk jeg det til slutt til.. Det er jo helt genialt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppsi Skrevet 5. juni 2002 #9 Del Skrevet 5. juni 2002 Bare hyggelig å hjelpe Outlook er en stor favoritt her i hvertfall 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vala Skrevet 5. juni 2002 Forfatter #10 Del Skrevet 5. juni 2002 Ja, her og.. jeg har en kamerat som stadig vekk prøver å omvende meg til å bruke Eudora som i følge han er så vanvittig mye bedre, men da lyktes han ikke denne gangen heller! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 5. juni 2002 #11 Del Skrevet 5. juni 2002 Både Eudora og Incredimail suger. Outlook har alt du trenger. Milla12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 5. juni 2002 #12 Del Skrevet 5. juni 2002 Hei alle Outlook fans. Håper noen kan hjelpe meg med følgende problem: Det er en adressebok i standard Outlook (har Outlook XP), men jeg vil lage flere adressebøker til klienter, leverandører etc. Ikke grupper i eksisterende adressebok, men selvstendig adressebok - er dette mulig? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. juni 2002 #13 Del Skrevet 5. juni 2002 Outlook er noe dritt, jeg sverger til netscape messenger, den er mye bedre!!! Og så slipper jeg å bekymre meg over alle disse virusene som bare følger outlook. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vala Skrevet 5. juni 2002 Forfatter #14 Del Skrevet 5. juni 2002 Kanskje vi like gjerne skal slå fast at alle har sine favoritt-programmer? Skravla: Er ikke sikker på den dessverre.. Kan ikke se at det står noe om flere adressebøker her, men jeg har Outlook Express da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 6. juni 2002 #15 Del Skrevet 6. juni 2002 Skravla: Hva med å lage en egen mappe med adresser? I adresseboken min har jeg en mappe som heter "Jobb" og en som heter "Privat". Veldig kjekt, for da er det litt mer oversiktlig. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. juni 2002 #16 Del Skrevet 8. juni 2002 On 2002-06-05 17:30, Milla wrote: Både Eudora og Incredimail suger. Outlook har alt du trenger. Milla Og Outlook suger virus! Nullet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå