Gå til innhold

Få sminken til å holde seg og "skjønnhets-serum"

Gjest hildab

Anbefalte innlegg

Gjest hildab

Finnes det noe hokus-pokus for å få sminken til å holde seg like fin hele dagen? Vanligvis er man jo ikke like pen i sminken etter f.eks en dag på jobb heller.

Og så lurte jeg på en ting til:

Jeg lurer på om det finnes noen form for serum eller noe som man kan spraye seg med eller smøre ansiktet over eller under sminken, for å få et freshere utseende den spesielle dagen? Som strammer huden, eks. I alle fall for noen år siden var det noe som kaltes askepottdråper, men de finnes ikke lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenkte å utnevne min søster til sminkør utover dagen. Ta med sminken og la henne piffe meg opp av og til.... Men er også veldig interresert i gode tips om noen har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt hudpleier/sminkør, eller få noen proffe til å gjøre det denne dagen! Det skal jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg skal også få sminken lagt av profesjonelle på morgenen. Men holder den ut dagen likevel??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hildab
Kontakt hudpleier/sminkør, eller få noen proffe til å gjøre det denne dagen! Det skal jeg :-)

Hvis man skal gjøre dette selv da. Har du noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forarbeidet er ihvertfall veldig viktig. Du må rense huden først og bruke en god dagkrem. Etterpå må du bruke en god foundation og et godt pudder for at sminken skal sitte...

Jeg er veldig fornøyd med Estee Lauder sine produkter, og fikk de anbefalt og demonstrert på Glasmagasinet. Nå vet ikke jeg hvor du bor, men de kan sikkert hjelpe deg i parfymerier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hør med noen som KAN dette. Vet at man får kjøpt slike kremer man bruker før man begynner å legge sminken, og en man avslutter med, for å "spikre" Hør evnt. på parfymerier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjennomfuktet hud er alfa og omega for at sminken skal se pen ut. Deretter er det pudder som holder makeupen på plass, særlig hvis man er varm og svett.

Jeg anbefaler skrubb og en mild fuktmaske dagen før du skal i ilden. Rett før sminken legger du et askepottserum som f.eks Clarins Beaty Flash Balm (toppfavoritt blant modeller og skjønnhetsbransjen i mange år) eller den litt nyere Wrinkless fra Kanebo.

Legg en ikke for tett foundation, men den bør dekke huden sånn nogenlunde. Dette kommer jo også veldig an på hudtypen din. Børst løspudder i en nøytral farge oppå, dette fikserer sminken. Ha med disse tingene for å friske opp sminken underveis:

- Fast pudder

- Leppestift

- Øyenskyggekost (til å jevne ut øyenskygge som striper seg lett i løpet av dagen - selv den beste skygge gjør dette etter å ha vært på farten i ti timer...)

- Evt kajal til våtkanten (forsvinner kjapt!)

Et annet tips jeg har hørt for å fiksere sminken, er å forsiktig gå over fjeset med en fuktig makeup-svamp etterpå. Har ikke testet ut selv, though...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte noe genialt på Estetique som heter eyeshadow base. Merket er Art Deco. Når jeg bruker denne under øyeskyggen sitter den som støpt hele dagen og den blir på en måte vannfast. Pris: 60-79 kr.

Med Eyeshadow base får man ikkke gnidd øyeskyggen så lett utover og det trengs litt trening med denne under får å få et pent resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hildab
Rett før sminken legger du et askepottserum som f.eks Clarins Beaty Flash Balm (toppfavoritt blant modeller og skjønnhetsbransjen i mange år) eller den litt nyere Wrinkless fra Kanebo.

Takk Kalas. Dette var et godt tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte et øyenskygge-sett fra Christian Dior. 2 lyse farger, og 2 bruntoner + sort til "kajalbruk". Skyggen holder seg hele dagen, uten å klumpe seg i det hele tatt. Brukte denne når jeg sminket en venninne til hennes bryllup, og det holdt seg jammen med hele kvelden!

Så litt dyrere sminke bør man investere i denne dagen. De holder også utrolig lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk motshow for en stund siden, da hadde body shop noe greier de sprayet på ansiktet etetr de hadde sminket oss. Vet ikke hav det var. men sminken holdt perfekt til og med i varme og svette omkledningsrom :wink:

Skal stikke innom å høre hva det var jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I alle fall for noen år siden var det noe som kaltes askepottdråper' date=' men de finnes ikke lenger.[/quote']

Jeg har sett de på Estetique faktisk. Ta en tlf du ,så finner du fort ut av det :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...