Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har begynt å la småen smake på mat (banan, pære, potet, gulrot...) og det har ført til dårlig ånde... Han har ikke tenner så vi pusser jo ikke, men vil jo tro babyer kan få sur ph i munnen slik som oss selv om det ikke går utover tenner enda... Hva gjør dere? Eller har ikke deres dårlig ånde? :-/

Videoannonse
Annonse
Gjest Clafoutis
Skrevet

Har ikke merket noe til dårlig ånde hos gutten min på 6 mnd, han har fått fast føde i to måneder nå. Det kan ikke være at han har for eksempel sopp i munnen, da? :vetikke:

Skrevet

Men det lukter liksom bare litt surt.. Som hvis vi voksne spiser for mye søtt og får feil ph i munnen..hvis du skjønner? Hvordan lukter sopp da?

Gjest Clafoutis
Skrevet

Men det lukter liksom bare litt surt.. Som hvis vi voksne spiser for mye søtt og får feil ph i munnen..hvis du skjønner? Hvordan lukter sopp da?

Vet egentlig ikke om sopp lukter noe, men det er jo ikke så uvanlig at spedbarn får sopp i munnen, det var derfor jeg tenkte det kanskje kunne være det :) Eller eventuelt en annen infeksjon av noe slag?

Skrevet

Spedbarn lukter jo bare deilig så lenge de får morsmelk ;)

Det gjelder for det første bæsjen, som går over fra den syrlige lukten til å lukte skikkelig... dritt, rett og slett, og etterhvert får de også dårlig ånde på linje med store barn og voksne.

Husker jeg vekte yngstejenta en gang hun var stor baby- hun var så vakker, og lå så fredfullt og sov, og jeg tenkte "Hvordan kan du som er så nydelig ha en så grusom morra-ånde?" :fnise:

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...