Gå til innhold

p sprøyte


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

jeg lurte på om hvordan man kan få tatt p spøryten. er det mulige bivirkninger...? hva koster det? og hvor kan man ta den? hvor skal man hendvende seg.

takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

hei..jeg bruker ikke p-sprøyte men ei venninne gjør - du må til legen..vet ikke hvor mye den koster.. noen har mye småblødninger..men hun har ikke hatt "uka" på et år..syns det høres helt herlig ut!! kansje jeg skal vurdere den jeg og?! Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei

Jeg får p sprøyten og jeg kan bare anbefale den. Du går til legen og får en resept på den, henter den på apoteket og går tilbake til legen og får den satt der. Den må taes hver tredje måned.

Av bivirkninger har ikke jeg merket noe som helst. Men det er sikert individuelt.

Jeg fikk ikke småblødninger akurat men mer som farget utflod de to første ukene og siden har jeg ikke hatt noen ting.

Men vær litt obs på at dersom du ønsker å bli gravid så tar det gjerne en stund fra du slutter å ta den til du klarer det.

Men det er det beste prevensjons middelet for meg...

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei igjen

Glemte å ta med prisen husker ikke helt men tror den lå på rundt 120,-. For en sprøyte som varer 3 mnd.

klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kjære kjære dere!!!

For all del, ikke bruk psprøyta!!!

Da den kom til Norge, og ble godkjent, skulle den i hovedsak brukes til mennesker som ikke burde få barn ( utviklingshemmede o.l). Den ble desverre etterhvert godkjent, og kunne brukes for alle kvinner i Norge.

Jeg var en av de som fant ut at å slippe å ha mensen, var jo bare helt fantastisk. Hva mer kunne jeg drømme om.

Jeg hadde to barn, og hadde egentlig ikke tenkt på om jeg skulle ha fler. Men etter en tid bestemte vi oss for å prøve å få en til. Jeg sluttet med p sprøyta for tre år siden, og har fremdeles ikke fått meg noen ny baby. Det er ene og alene p sprøytas feil, så tenker du noen gang på at du skal ha barn, så ikke ta den. Er du sikker på at du ikke skal ha barn, - så steriliser deg!!!!

ANBEFALES OVERHODE IKKE

L@dyDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

den koster under hundrelappen for 3 mnd. Har selv ikke opplevd noen bivirkninger, syntes det var helt topp og enkelt etter at jeg fikk barn. Har heller ikke hatt mensen på 2 år.

Sluttet nå da jeg prøver å gå ned noen kilo og fikk vite at p-sprøta da utgjorde den motsatte virkning. Den "gir fra seg litt fett" hver gang du setter den. Ble ikke sånn at jeg la på meg merkbart, men klarte ikke å gå ned.

Bortsett fra det anbefaler jeg den på det sterkeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok sprøyta i april og siden det har jeg ikke blødd en dråpe. Den heter Depo-Provera og koster 78,- icon_smile.gif

*klem*

PS: jeg har ikke merket NOEN bivirkninger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt p-sprøyta siden oktober, ingen bivirkninger i det hele tatt siden dag 1. Hadde heller ingen bivirkninger av p-piller, så det kan hende jeg bare er lite følsom for hormonforandringer.

Når det gjelder hvor raskt man blir fruktbar igjen etter p-sprøyta... Det finnes nok av jenter som er blitt gravide etterpå, selv om noen sliter. Og det legen min sa til meg var at "Hvis fruktbarheten ikke kommer i gang etter 1 år, så kan vi sette hormonbehandling for å få den igang." Ja, jeg vet at det er å påføre kroppen enda mere hormoner, men jeg personlig har ikke noe problemer med det. Har du ingen problemer med p-sprøyting, så er det ingen vits i å være bekymret over fruktbarhets-sprøyter heller.

Gå for p-sprøyta, det er veldig fint å slippe p-piller!

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg fikk hormoner etter at det var gått et år siden jeg sluttet med psprøyta, men er fremdeles ikke gravid etter to år med hormoner og faenskap.

Jeg anblefaler den ikke, tenk konsekvenser!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei.

P-sprøyten får du satt hos en lege, eller helsesøster. Hvis det er en helsestasjon for ungdom i nærheten der du bor, bør du dra ditt. Der er timen gratis, du må bare betale for sprøyten. Den koster ca. 80 kr, på apoteket, der du må hente resepten. Du kan gjerne henvende deg til helsesøster på skolen din, hun vil kunne hjelpe deg videre, ellers henvend deg til de over. Bivirkningene er forskjellig fra person til person, noen får alle, andre noen få, og noen får ikke noen. Bivirkningene man kan få er: kvalme, hodepine, svimmelhet, uregelmessige blødninger i starten og kviser.

Håper dette var en hjelp for deg :) . Jeg tar p-sprøyte selv og er godt fornøyd med det :wink: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...