Gå til innhold

Flyselskaper...

Bokalven

Anbefalte innlegg

Har noen erfaring med eller vet noe om flyselskapet Duo Airways?

Jeg er for tiden på utkikk etter flybilletter tur/retur Oslo-Edinburgh, og leter litt rundt forskjellige steder, og det billigste jeg har funnet så langt er med et selskap som heter Duo Airways, men jeg har personlig ingen kjenskap eller erfaring med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner ikke til Duo Airways, men jeg og mamma skal til Edinburgh i påsken. Vi besztilte gjennom www.travelstart.no, og betalte ca. 5000 tilsammen tur-retur.

Sjekket prisen nå Oslo-Edinburgh og da var prisen for 1 pers tur-retur 2413 kroner.

Denne flighten var det flere andre flyselskap som også hade plasser på, men travelstart var billigere enn alle de andre.

Håper du får en fin tur:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiser 18. mai med retur 22. juni (skal ha praksis, så dette er en del av utdannelsen min). Er veldig skeptisk til ukjente flyselskap, da jeg kjenner til folk som har blitt sittende med "skjgget i postkassa" etter at flyselskapet de skulle reise med gikk konkurs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke til det selskapet, men Edinburgh ligger ikke mer en halvannen til to timer i fra Prestwik som Ryanair lander på... Og dit (fra Torp) får du billetter til 159 kr inkl. skatter og avgifter.... Så hvis det kan være et alternativ er det mye å spare!

Vi kjøpte billetter i går, tur/retur ble godt under 500 kr pr. pers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duo Airways er det nye navnet på Maersk Air UK (altså en del av danske Maersk), det virker vel litt mer betryggende. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.duo.com/en/

Her finner du også "testimonials" fra fornøyde passasjerer.

Jeg har tenkt å fly med Duo til Birmingham til høsten. Tror ikke de er noe dårligere enn andre flyselskaper.

Ellers er som en annen nevnte, veldig greit å fly med Ryanair til Prestwick, det er ikke veldig langt fra Edinburgh. Vi brukte ca. 45 min. med tog til Glasgow fra Prestwick og fra Glasgow til Edinburgh er det heller ikke langt. Vi betalte i underkant av 400 kroner for billettene, tur-retur inkl. skatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner ikke til det selskapet, men Edinburgh ligger ikke mer en halvannen til to timer i fra Prestwik som Ryanair lander på... Og dit (fra Torp) får du billetter til 159 kr inkl. skatter og avgifter.... Så hvis det kan være et alternativ er det mye å spare!

Vi kjøpte billetter i går, tur/retur ble godt under 500 kr pr. pers.

Prestwick er uaktuelt. Jeg vet hvor langt det er fra Prestwick til stedet jeg skal være (som ikke er Edinburgh). Vi fløy faktisk til Prestwick sist, og det syntes jeg ble alt for mye pes... Dessuten, når kompisen min er snill og henter meg synes jeg det er ille at han får 6-7 timer i bilen, da må han jo sette av halve dagen for å hente meg. I tillegg kommer reisen til Torp, som også er ganske mas (har fløyet fra Torp flere ganger før). Så, nei, Torp og Prestwick er ikke et alternativ for meg. Det blir Gardermoen-Edinburgh.

Duo Airways er det nye navnet på Maersk Air UK (altså en del av danske Maersk), det virker vel litt mer betryggende.

Egentlig ikke, det er også et totalt ukjent flyselskap for meg... Og når det bytter navn på den måten gjør det meg faktisk mer skeptisk...

http://www.duo.com/en/

Her finner du også "testimonials" fra fornøyde passasjerer.

Jeg har tenkt å fly med Duo til Birmingham til høsten. Tror ikke de er noe dårligere enn andre flyselskaper.

Ellers er som en annen nevnte, veldig greit å fly med Ryanair til Prestwick, det er ikke veldig langt fra Edinburgh. Vi brukte ca. 45 min. med tog til Glasgow fra Prestwick og fra Glasgow til Edinburgh er det heller ikke langt. Vi betalte i underkant av 400 kroner for billettene, tur-retur inkl. skatt.

Slike vitnesbyrd fra fornøyde pasasjerer fremstår som dårlig reklametriks á la TV-Shop på meg, er jeg redd.

Og som jeg sa tidligere, Prestwick er ikke et alternativ.

Jeg er i og for seg ikke ute etter reisetips, siden dette ikke er første gang jeg besøker Hawick. Forøvrig regner jeg med at det minst ville ha tatt 4-5 timer med kollektivtransport å komme seg fra Prestwick til Hawick, og da blir det alikevel fort dyrt. Nei, destinasjonen er og blir Edinburgh, jeg var bare ute etter om noen hadde fløyet med Duo tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er til noen som helst hjelp så har jeg fløyet med Maersk (den gangen de het det), og det var i hvert fall helt OK. Maersk hadde tidligere samarbeid med SAS og man fikk SAS bonuspoeng på Maersk sine flyvninger, så SAS gikk i hvert fall god for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå bestilt billetter direkte fra British Airlines, noe som faktisk ble billigere enn det jeg fant med Duo. Greit nok, det blir ikke direktefly, men jeg har ingenting i mot å mellomlande på Heathrow.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Nå er jeg kjempeglad for at jeg valgte å ikke fly med Do Airlines, for jeg hadde aldri verden hatt råd til ny flybillett!

Duo stopper alle flyvninger

Flyselskapet Duo Airways har innstilt all drift. Selskapet som blant annet flyr fra Oslo til Edinburgh og Birmingham har markedsført seg med lave priser og full service.

På selskapets nettsider blir det i dag opplyst at selskapet stopper alle flyvninger. Passasjerer som har bestilt billett med selskapet må se langt etter sine planlagte reiser med selskapet. De kan heller ikke regne med å få tilbake pengene de har betalt for billettene.

Personer som allerede har reist ut med selskapet har dermed heller ikke gyldige returbilletter. På selskapets hjemmeside blir de fortalt at de må ta seg hjem på egen hånd. Hvor mange norske passasjerer det er snakk om som nå får sine reiseplaner forandret er foreløpig usikkert.

http://www.aftenposten.no/nyheter/okonomi/...ticle786197.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var det bra du ikke bestilte av dem da..

Mamma og jeg brukte dette flyselskapet til Edinburgh da vi var der i april, og synes det var det virket som et bra selskap..

Bedre mat enn på SAS og mye billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...