Gå til innhold

Barnebursdag?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer nå litt på hva dere ville gjort i denne situasjonen.

Har en datter som blir 3 år i mai. Hun er veldig opptatt av dette, og gleder seg veldig.

De andre vennene hennes i bhg, har netopp hatt bursdag, og ikke invitert noen fra bhg (så vidt jeg vet), Er vel ikke vanlig å begynne med det før 4-5 års alder??

Neste år skal de uansett splittes opp og fordeles på på storebarnsavd.

Men, mine venner med barn som vi har innvitert de andre årene, har nå flyttet så langt unna at de ikke kan komme. Og vi har nesten ikke familie, og våre barn er de eneste barna på begge sider.

Vi er ensomme i hverdagen, og har fryktelig lite nettverk generelt, selv om jeg virkelig prøver å bli kjent med andre...

Skal jeg invitere noen av barna fra bhg, selv om jeg ikke kjenner foreldrene og ikke vet om de synes dette er for tidlig eller ok??

Eller skuffe jenta, og droppe barnebursdag rett og slett fordi vi ikke har noen venner lenger???

Anonym poster: 60d8a68f66d3df12f1a09f6e52ba8717

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan hun ikke få lov å invitere de hun leker med i barnehagen? Ser ikke noe problem i det.

• Liker 1
Gjest gjest
Skrevet

Hvis jenta og dere har lyst på selskap er det klart dere kan invitere til bursdag :-) 4-årsdagen var den første vi feiret, først og fremst fordi da er barna store nok til å være på besøk alene. 3-åringer må gjerne ha mamma eller pappa med seg (selv om det finnes unntak)

Men for dere kan jo det være veldig hyggelig! Går det ann å invitere tre-fire barn hun leker med med foreldrefølge fra barnehagen, utenat noen blir utelatt? Da hadde jo dere blitt kjent med foreldrene også, som kanskje kunne gitt grobunn for hyggelig samvær videre. Voksne tåler også pølser til middag ;-)

Jeg ville imidlertidig ikke invitert 20 barn med følge, da blir det mer kaos enn hygge.

Skrevet

La datteren din invitere de hun leker sammen med.

Null problem!

AnonymBruker
Skrevet

Jepp, enig med Estrella, hun kan jo invitere en eller to, i denne alderen er jo det helt ok. Du må nok regne med at foreldrene også blir med, men det kan jo være hyggelig.

Et annet alternativ, er å ta henne med på en liten utflukt, finne på noe spesielt. Pakke ned litt god niste, en kakebit til alle sammen og la jenta nyte dagen, gi henne all oppmerksomhet. Nyt at hun ikke er så stor enda, det skal mye til for å skuffe ei så lita jenta. Det viktigste er at dere er sammen og koser dere.

Det kommer mange bursdager i fremtiden, og da er ofte forventningene mye større. Ha en hyggelig bursdag!

Anonym poster: d17cb4dd667a2ce42c3a5e2c4f73c759

Gjest pellepirat
Skrevet

Den første ordentlige barnebursdagen til dattera vår hadde vi i år, da ble hun 5. Men er ikke noe problem å ta det som verken 3- el 4års bursdag! Selvfølgelig kan dere gjøre det!

Selv om man ikke kjenner de andre foreldrene, så må man jo regne med at noen av dem overværer bursdagen også, og da er det jo en mulighet for å bli kjent?

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar!

Klart jeg innviterer med foreldrene også, bare koselig det:)

Bare lurte på om det kansje blir litt dumt, siden de andre 3 åringene ikke har invitert noen fra bhg??

De er bare 4 "store jenter" på avdelingen, så er naturlig å invitere de 3 andre jentene i så fall:)

Skrevet

Tusen takk for svar!

Klart jeg innviterer med foreldrene også, bare koselig det:)

Bare lurte på om det kansje blir litt dumt, siden de andre 3 åringene ikke har invitert noen fra bhg??

De er bare 4 "store jenter" på avdelingen, så er naturlig å invitere de 3 andre jentene i så fall:)

Vi trenger ikke å gjøre alt likt som alle andre :)

Gjest gjest
Skrevet

Fire jenter høres jo perfekt ut!

Det blir ikke dumt i det hele tatt, bare veldig hyggelig. God burdsdagsfeiring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...