Gjest Anonymous Skrevet 29. mars 2004 #21 Del Skrevet 29. mars 2004 Jeg kjenner noen jurister og statsvitere som jobber i staten og de tjener bare 260.000,- brutto. I USA ville de ha tjent mye mer i forhold til lang utdanning. Jeg synes det er utrolig rart at ikke nordmenn med høyere utdanning tjener mye mer enn de gjør nå. At de gidder å godta det? Jaja, krever man ikke mer blir det ikke på dem heller.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 29. mars 2004 #22 Del Skrevet 29. mars 2004 Av alle jeg kjenner er det de som er blitt håndtverkere og de som har it-utdannelse som tjener mest, de ligger alle på 350-500.000. Ingen har studielån. Vi akademikere ligger under 270.000 alle mann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleba Skrevet 29. mars 2004 #23 Del Skrevet 29. mars 2004 Slapp av! Belønningen kommer sikkert med årene! Jeg må innrømme at da jeg var yngre og nyutdannet, syntes jeg også det var veldig urettferdig at venninnner som hadde begynt å jobbe rett etter ungdomsskolen, tjente mer enn meg. OG jeg hadde en svær studiegjeld. De hadde brukt ni år på å jobbe seg fram i yrkeslivet, hadde etablert seg med hus og mann og barn, og var i det hele tatt veldig ovenpå i forhold til meg økonomisk. Akkja (20 years after), hvem tror dere er luta lei av jobben, er syk både her og der (slitasje og lignende diffuse plager), går rundt og føler seg gamle, mens jeg og mine likesinnede surfer i vei i gode og interessante jobber, koser oss og fremdeles føler oss som i studiedagene? Vet jeg generaliserer, men omtrent slik er det i MIN lille erfaringsverden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå