AnonymBruker Skrevet 19. mars 2013 #1 Skrevet 19. mars 2013 Det nærmer seg 17. mai... Vi har tidligere feiret med venner. Etter at vi fikk barn har vi vært hos foreldrene mine og gått til min gamle barneskole. Nå er barna såpass store at de vil ha mer glede av der (men fortsatt under skolealder...). Jeg vil gjerne starte en tradisjon nå, sånn at barne får gode minner om 17. mai. Jeg lurer derfor på hvordan deres 17. mai ser ut??? Anonym poster: f265e2421cc2c0cb2e8b534d63c41e53
Gjest Magdalene Skrevet 19. mars 2013 #2 Skrevet 19. mars 2013 Vi har tre vennepar med barn på lunsj, etter barnetoget (som er ferdig rundt kl 11:00). Spiser, koser oss, barna leker og koser seg. Ofte har det blitt til at de blir hele dagen og at vi griller litt seinere, og koser oss med champagne og vin ut over kvelden. 1
Mafalda Skrevet 19. mars 2013 #3 Skrevet 19. mars 2013 (endret) Årets 17. mai (vi har barn på klassetrinnet som arrangerer dagen, i år også...): - 06:00: Påkledning, søljemontasje, og generelt stress i heimen - 07:00: Møte opp i skolegården med 20 porsjoner varmmat og åpne kafe (Gubben er i matgruppa) - 09:00: Flaggheising og gudstjeneste (frivillig). En av oss er med på dette med barna, mens den andre løper ned for å holde av plass blant bunadskjerringmafiaen på Karl Johan (fordel å være utstyrt med paraply eller andre våpen) - 10:00: Følge barnetoget ned til Youngstorget - 11-14:00: Se på barnetog, forbanne trange bunadssko, fore utålmodige småsøsken med is - 14-17:00: Arrangere leker i skolegården med resten av lekegruppa. Jeg og babyen har spesielt ansvar for å stable blikkbokser. Jadda. - 18:00: Gå hjem og kollapse. Fin middag, voksenfest, lang og koselig kveld? Glem det Tillegg: Til TS, så løser altså spørsmålet om "Hvordan skal vi feire 17. mai" seg selv så fort barna når skolealder. Da er løpet lagt for de neste 15 årene, hurra... Endret 19. mars 2013 av Mafalda 1
Jens Skrevet 19. mars 2013 #4 Skrevet 19. mars 2013 Etter barnetoget drar vi på lunsj til venner med barn. kl 1600 drar vi på skolen hvor det arrangeres leker etc... Etter dette drar vi hjem til naboen med barna, griller, drikker vin og koser oss alle sammen. Våre barn er også i skolealder;-)
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2013 #5 Skrevet 19. mars 2013 Vi drar hjem etter skoletoget, griller nydelig mat. Så er det skifting av diverse unger og tid for borgertog. Senere russetoget, stor glede for barna. Hjem til kaffe og 17. mai kake. Ingen venner involvert her, mamma kommer en tur bare. Kvelden er vi dauslitne og lykkelig for å være alene. Anonym poster: 5a8b8545e2095bf6cf3c0e2f0e371b0e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå