Gå til innhold

Hva har du (anbefaler) liggende i bilen?


Gjest barista

Anbefalte innlegg

Noen nevnte solbriller. Ja, viktig! Jeg har noen veldig mørke som jeg bruker kun i bilen, og hvis det blir kraftig motsol. Det er ekkelt å ikke se noen ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Skogmann

Lue

Hansker

Fiskehansker (åpne fingre)

hodelykt

børste/kost (til snø)

spade

spylevæske

motorolje

vannflaske ( i tilfelle lekk av kjølevæske)

spray til dekkene (tilfelle glatt)

olje til lås ( i tilfelle nøkkelen blir kald og det elektroniske blir kaputt er det kjipt om man ikke får vridd rundt nøkkelen heller..opplevd flere enn én gang)

startkabler

jekk/reservedekk

pledd

solbriller

ekstra snuslager

Naf bok

mobillader

silikon til dørene

thats it tror jeg..ikke vits med noe verktøy da det ikke er noe man kan gjøre med motoren til nye biler uansett om den skulle stoppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guri! Jeg lurer på om jeg i det hele tatt hadde fått plass til bagasjen, hadde jeg tatt med alt folk nevner her inne...! :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren min er forbredt på plutselig krig, innvasjon og/eller terror.

Han har fyllt opp bilen med klær, fiskeutstyr, telt, soverpose/liggeunderlag, kniver, skiutstyr, stormkjøkken, hermetikk og div. overlevelsutstyr. Han har faktisk en egen skiboks fyllt opp med dette rølet som alltid er festet på bilen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren min er forbredt på plutselig krig, innvasjon og/eller terror.

Han har fyllt opp bilen med klær, fiskeutstyr, telt, soverpose/liggeunderlag, kniver, skiutstyr, stormkjøkken, hermetikk og div. overlevelsutstyr. Han har faktisk en egen skiboks fyllt opp med dette rølet som alltid er festet på bilen.

:ler: :ler: :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: :ler: :ler:

Han er sprø som en havrekjeks.

En gang skulle jeg på langtur med han, ca. 10 timer (vi skulle tilfeldigvis til samme område og jeg fikk sitte på). Midt ute i ødemarken, med minst 2 timer hver vei til sivilisasjonen, så begynner en varselslampe på dashbordet å blinke...

Han hadde hatt noe kødd med motoren i flere måneder, men hadde ikke giddet å fikse det fordi han hadde "Overlevelsesskiboksen" på taket. Om bilen stoppa, kunne vi jo likegodt BLI på vidda en stund, for det var visst noen gode fiskevann i nærheten og noen fjelltopper han ennå ikke hadde besteget og gud vet hva. Jeg ble litt stressa. Ved å sitte på med han sparte jeg penger på flybillett, men risikerte å tilbringe sommerferien i et telt i Ingenmannsland med han.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser at det ikke er nevnt, men ; Isopropanon! Fåes kjøpt på bensin stasjoner og fjerner kondensen i drivstoffet vist bilen stopper når det er kaldt.

Og jeg kjører rundt med skuterklær og pledd i bagasje rommet, nettopp fordi det kan skje utrolig mye rart på en fjellovergang. Engang gikk varmeannlegget mitt rett etter at jeg hadde kjørt inni (og satt meg fast i) en fokk skalv. Det var både kaldt å vente på viking, pluss at det var veldig kaldt å kjøre videre.

Og vist det har skjedd en ulykke å man må ut å hjelpe så er det jo også fint med varme klær.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Jeg har en lommelykt som kan lades med håndkraft, som også er beltekutt og nødhammer :) Er i hanskerommet mitt.

Låsespray i veska er også lurt i vintermnd :)

Og en del ekstra spylervæske, går alltid tom langs veien. Tror også jeg har en spade, og selvsagt isskrape.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motorolje, spylervæske, frostvæske, vannflaske i tilfelle lekasje ja, er smart.

Anonym poster: 5be74300c6a0e6b0225c8c0b70fa6bf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Eg er alltid budd på krig, men så er eg jo også gift med ein offiser...

  • Pledd
  • Startkablar
  • Slepetau
  • Refleksvest
  • Jekk
  • Reservedekk
  • Slik dings til å løyse og feste boltar
  • Diverse stroppar til å feste ting på tak eller baki
  • Pledd
  • Solbriller
  • Mobilladar
  • Våtservietter
  • Skrape
  • Kost
  • Vindaugsspylevæske
  • Laken
  • Vassflaske
  • Hovudlykt
  • Blyant
  • Småpenger

Endret av Tigress
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest barista

Takk for mange gode tips. Nå har jeg hamstret på biltema og jula. Veldig klar for alt!

  • Laken

Denne ble jeg litt nysgjerrig på. Hvorfor har du laken liggende i bilen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for mange gode tips. Nå har jeg hamstret på biltema og jula. Veldig klar for alt!

Denne ble jeg litt nysgjerrig på. Hvorfor har du laken liggende i bilen? :)

Om man kjører seg fast i gjørme, snø eller sand så kan det hjelpe å legge et laken eller lignende i problemområdet så hjulene får litt mer veigrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Takk for mange gode tips. Nå har jeg hamstret på biltema og jula. Veldig klar for alt!

Denne ble jeg litt nysgjerrig på. Hvorfor har du laken liggende i bilen? :)

Takk for mange gode tips. Nå har jeg hamstret på biltema og jula. Veldig klar for alt!

Denne ble jeg litt nysgjerrig på. Hvorfor har du laken liggende i bilen? :)

For å leggje under ting som skal i bagasjen og som er møkkete. Om ein ved eit høve må skifte dekk på bilen, eller krabbe innunder han er det også greitt å ha noko mellom seg og bakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Kan du bruke dingsen til å løsne og feste bolter? ;)

Sjølvsagt. Brukte han seinast førre laurdag då eg punkterte og måtte skifte dekk. Men eg veit ikkje kva han heiter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Tigress

Sjølvsagt. Brukte han seinast førre laurdag då eg punkterte og måtte skifte dekk. Men eg veit ikkje kva han heiter.

No har eg funne ut kva dingsen heiter også: det er ein boltenøkkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...