Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen gode tips? Jeg er 39 uker på vei, og ble (igjen) brått forkjølet. Skikkelig tett i nese, bihuler mm, og sliter bla med å få sove. Dette er jo veldig upraktisk siden fødsel kan starte når som helst, og jeg vil jo gjerne ha litt søvn og energi på lager...

Tips..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke egentlig. Hadde det likedan, var forkjølet da jeg gikk i fødsel og, men ikke feber lenger. Ta paracet og sov så mye du klarer. Saltvannsspray og drikk mye. God bedring og lykke til!

Skrevet

Takk :) Ja, er vel ikke så mye annet å gjøre..;)

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel greit å bruke nesespray selv om man er gravid? Jeg hadde i hvert fall brukt det for å åpne den tette nesen, god søvn er viktig.

Anonym poster: d867d1045712dce6928141606fe32f8e

Skrevet

Er skeptisk til nesespray, både pga graviditet og at det bare ender med neseblod.. Saltvann fungerer jo dessverre bare akkurat mens jeg holder på...

Skrevet

Jeg hadde tatt nesespray uten tvil. Du trenger søvnen.

AnonymBruker
Skrevet

Man skal absolutt ikke bruke nesespray. Det trekker sammen årene og kan gi babyen lite blodgjennomstrømning. Men på det verste har jeg brukt nesespray for å få sove...

Anonym poster: 51fdd8ec6fcabc422c56b0f91238b9d2

• Liker 1
Skrevet

Jeg og var forkjølet som høygravid og fødte mens jeg var syk. Tok solhatt, hostesaft og nesespray i mellom riene :P Dagene etter fødselen merket jeg ikke noe til forkjølelsen

AnonymBruker
Skrevet

Man skal absolutt ikke bruke nesespray. Det trekker sammen årene og kan gi babyen lite blodgjennomstrømning. Men på det verste har jeg brukt nesespray for å få sove...

Anonym poster: 51fdd8ec6fcabc422c56b0f91238b9d2

Jeg ligger på sykehus, høygravid med komplikasjoner og har blitt forkjøla i tillegg. Jeg får nesespray her så det er vel ikke noe absolutt at man ikke skal bruke det. Alt med måte er det noe som heter.

Anonym poster: 89c0a14942dd0f9c6b3ca221ebaf7b26

AnonymBruker
Skrevet

Vær bare glad du ikke har spysjuka slik jeg hadde. Men det gikk jo det også ;)

Anonym poster: a4d467a51d10f17731e26796a5548b20

AnonymBruker
Skrevet

Er ganske forkjølet selv men bare i uke 9. Jeg pleier å putte et halvt hvitløksfedd i hvert nesebor (får meg til å nyse en del med en gang, hehe) og har det der i 15-20 min, med noen snytepauser hvis det begynner å renne. Da får man ut masse av snør når man snyter seg etterpå, iallefall gjør jeg det. Det hjelper for å åpne opp. På meg har aldri nesespray fungert bortsett fra litt de som er saltvann. Ellers så skyller jeg nesa med et nesehorn og saltvann, men det hjelper ikke om det er helt tett, da er hvitløksfedd best! Alt dette gjør at jeg som regel blir fortere frisk.

God bedring og lykke til!!

Anonym poster: 3109e6703ae41517340aabe6db548cf3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...