Gjest Mo Skrevet 19. mars 2013 #1 Skrevet 19. mars 2013 Hvor lenge overlever spermen i kvinnens vagina?? Sett at man har sex 3-5 dager før eggløsning, kan egget befruktes med overlevd sperm??
frøkna Skrevet 19. mars 2013 #2 Skrevet 19. mars 2013 Ja, det kan man. Sædceller kan overleve i flere dager etter sexen og befrukte et egg med overlevd sæd. Dette kommer an på hvordan miljøet er for sædcellene inne i kvinnen, men de lever vanligvis 3-5 dager. Noen ganger også opp til 7 dager.
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2013 #3 Skrevet 19. mars 2013 Hvor lenge overlever spermen i kvinnens vagina?? Sett at man har sex 3-5 dager før eggløsning, kan egget befruktes med overlevd sperm?? I vagina, ikke så lenge. I livmoren, så er 3 dager ansett for realistisk, 5 som ikke helt uvanlig, og 7 dager som verste falls scenario.
Gjest Mo Skrevet 19. mars 2013 #4 Skrevet 19. mars 2013 Takk for svar! Havner ikke sæden vanligvis i livmoren da? Herregud jeg føler meg dum nå. Sett at eggløsning var den 12, og vi hadde sex den 8 og 9. Er sjangsene der for at jeg impregnert? Heeheeee, morotrusa på i kveld
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2013 #5 Skrevet 19. mars 2013 Takk for svar! Havner ikke sæden vanligvis i livmoren da? Herregud jeg føler meg dum nå. Sett at eggløsning var den 12, og vi hadde sex den 8 og 9. Er sjangsene der for at jeg impregnert? Heeheeee, morotrusa på i kveld Sjansen er der ja.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå