Gå til innhold

Selvangivelsen ligger ute på Altinn

Anglofil

Anbefalte innlegg

Gjest Naria

Det står ingenting på skatteetatens sider om at ikke alle e-brukere kan se oppgjøret sitt nå. Så dere som ikke har fått den enda er nok ikke registrert som e-brukere. Det at dere kunne se skatteoppgjøret på altinn i fjor er ikke det samme som å være e-bruker.

Her kan man forresten registrere seg dersom man ikke allerede har gjort det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor ble man informert om dette md e-bruker? Hadde jeg visst om det før 1. mars hadde jeg selvsagt gjort det... da må de vel informere om muligheten.

Anonym poster: 2f8aa5f6dde7147291101cb3f5a24ac4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ble man informert om dette md e-bruker? Hadde jeg visst om det før 1. mars hadde jeg selvsagt gjort det... da må de vel informere om muligheten.

Jeg har ikke fått med meg denne informasjonen overhodet, så mye tyder vel på at det har vært for dårlig informasjon rundt dette? Synes jeg så en artikkel der sjefen selv sa noe lignende.

Anonym poster: 0979ee1fdd1886f4169a7b2722abcee0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 000 tilbake på skatten :nigo:

Anonym poster: d4bae48140ba02afb6f74b1d0d5de2ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns jeg så informasjon om dette overalt, jeg! Det lå ute på nettaviser i flere omganger, og 28. februar var det flere overskrifter med "i dag er siste dagen for å registrere seg som e-bruker" og lignende.

Jeg registrerte meg som e-bruker 1. mars, men de har tatt meg med likevel. Får 13 000 igjen, men det regnet jeg ut på skattekalkulatoren i januar. Så ingen stor overraskelse! Får igjen for skatting på utbetalt ferielønn ved bytte av arbeidsplass i 2011, og manglende ferielønn i fjor. Så forhåpentligvis blir det bra ferieutbetaling i juni i år!

Endret av Thorn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når man da er e-aktør, får man skatteoppgjøret der da? Jeg registrerte meg nå, er det forsent? Stod jeg ville få vite det 2.april da, men det er så lenge til.

Anonym poster: 5e16e7b94bfc6a3a29345fec002a686f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som ikke har fått lagt ut i dag (og det skal være alle ebrukere) får lagt ut eller tilsendt 2.april. Det er ikke puljer på ebrukerne. Det å ha levert på nett tidligere er altså ikke det samme som ebruker, som mange naturlig nok tror.

Anonym poster: 3340a0e212ccae40f294092e8c9ddaa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var reklamer i aviser og alle de store nettstedene/nettavisene. Jeg så det ihvertfall veldig ofte. Nettavisene skrev jo også saker om det like før fristen gikk ut.

Uansett er det jo ingen krise - alle får jo vite det, noen må bare vente et par uker til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 000 tilbake på skatten :nigo:

Anonym poster: d4bae48140ba02afb6f74b1d0d5de2ab

Hvorfor skryter du av at:

-Du har lånt penger til staten til elendig rente.

-Du har ikke pengene nå, men må vente til staten somler seg til å betale de ut.

Anonym poster: 703fd9e99fc0fc726041f5254a626ca6

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær så snill å forklare oss hvor mye man taper på å ha pengene på konto i bank framfor å ha de til gode skatteetaten.

Folk flest har ikke høyrentekontoer - så ta vanlig lønnskonto med i regnestykket ditt.

Jeg er veldig spent på resultatet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk flest har ikke høyrentekontoer - så ta vanlig lønnskonto med i regnestykket ditt.

Dette er jo bare tull. Hvor er det du plasserer sparepengene dine da?

Anonym poster: b123dd6ba59ca293ba8ff926e0ae9511

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke fått med meg denne informasjonen overhodet, så mye tyder vel på at det har vært for dårlig informasjon rundt dette? Synes jeg så en artikkel der sjefen selv sa noe lignende.

Anonym poster: 0979ee1fdd1886f4169a7b2722abcee0

Jeg leste om det dagen før fristen gikk ut, så jeg syns selv at det var elendig info om det, samboer hadde heller ikke hørt/lest om det før. Men jeg rakk jo å registere meg!

Jeg har ikke lånt penger av staten, jeg har betalt for mye i skatt og får pengene tilbake. Det er bedre å få pengene når staten bestemmer enn å aldri få det. Jeg syns at dette er en super måte å "spare" penger på, jeg kunne fått pengene tidligere ved å betale lavere skatt men da hadde jeg ikke fått utbetalt 25.000 kr senere i år som kommer til å gå til ting til babyen som jeg tilfeldig fikk i magen i januar. Hadde jeg fått pengene ved å betale lavere skatt så hadde disse pengene vært oppbrukt da jeg ikke har all verden, tjener ikke enormt mye med min høyere utdannelse (angrer på den ja).

Egentlig er målet mitt å bare ikke bli skyldig, får jeg 500 kr tilbake så er jeg fornøyd, går jeg i null så er jeg også fornøyd.

Kanskje du er sjalu fordi du ikke får noe?

Anonym poster: b73581b36fdb0a471495998dcd25eff2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Jeg fikk ikke med meg dette om e-bruker, men jeg fikk sett selvangivelsen på altinn likevel.

Jeg har iallefall ikke fysisk trykket på noe for å aktivere noe e-bruker eller noe slikt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg fikk ikke med meg dette om e-bruker, men jeg fikk sett selvangivelsen på altinn likevel.

Jeg har iallefall ikke fysisk trykket på noe for å aktivere noe e-bruker eller noe slikt

Da har du kanskje vært e-aktør tidligere? :) Jeg registrerte meg som det for noen år siden, og fikk sett skatteoppgjøret i dag. Trengte ikke registrere meg som e-bruker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Da har du kanskje vært e-aktør tidligere? :) Jeg registrerte meg som det for noen år siden, og fikk sett skatteoppgjøret i dag. Trengte ikke registrere meg som e-bruker

Eneste jeg har gjort er å sjekke selvangivelsen 1 gang i året på altinn. Hører om andre som har brukt altinn tidligere også, men som nå ikke får sett selvangivelsen.

Mulig jeg har rotet meg borti en eller annen knapp da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær så snill å forklare oss hvor mye man taper på å ha pengene på konto i bank framfor å ha de til gode skatteetaten.

Jeg er veldig spent på resultatet.

Morsom du. Om folk faktisk plasserer flere titusener de ev. skulle ha til overs på lønnskonto, så vil jo det man taper på dette bare gjøre det hele enda verre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får tilbake 3000,- så jeg er fornøyd.

Blir trukket 36% av AAP, og det fungerer tydeligvis. Prøvde meg på mindre (noe nav mente jeg skulle) og fikk baksmell, så i år kan jeg puste lettet ut

Det var mye skatt. Men da har du nok ikke minstesatsen?

Anonym poster: 14001d5b421f73cf4f598b4c82efa202

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...