Gå til innhold

Enda mer fornøyd!!! Tips til vielsen:

Lullu

Anbefalte innlegg

Vi har nå fått min bror og sambo sin søster til å lese Salomos høysang, kapittel 2 og 8, under vielsen. Dette blir jo så flott! Må jo selvsagt få bekreftet fra prest først, men disse versene er jo så nydelige syntes jeg! Handler jo bokstavelig talt om kjærligheten mellom mannen og kvinnen.

Så har jeg tenkt og tenkt på hva slags musikk brudebarna skal gå til. For jeg syntes det blir litt stusselig om de går uten musikk, og selve inngangsmarsjen vil jeg ikke skal spilles før brura kommer gående (vraltende?). Ville ha en søt barnesang, og gjett hva min forlover kom på!?

Cornelius Vresvik sin sang som heter noe som "barna på Carl Johan" eller noe slikt. Dere vet den sangen med masse barnelatter i bakrunnen, og nynning la, la, la, la........ Dette kommer jo bare til å bli så flott! Må jo også nevne at våre brudebarn er 1,5 år og 2 x 5,5 år.

Vi spiller sangen en liten stund, før "min" brudemarsj starter og dørene går opp.

Sambo er ikke hjemme, så jeg har jo ikke fått snakket med han. Det jeg vet er at han syntes denne sangen er så SØT, så han faller vel rett og slett totalt for idèen han også håper jeg.

Min forlover er verdens beste syntes jeg!! Hun sover her i natt, for i morgen skal vi til Bergen og finne brudekjole på Brudekjoleformidlingen. Det kribler i maven :-)

Flott, eller hur?? :ler::ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hei.

Vet godt hvilken sang du mener. Nå høres jeg sikkert veldig negativ ut, men den sangen får meg til å tenke på fulle folk i 50-årene. Jeg klarer ikke helt å se den for meg i en kirke i et bryllup.

Mener å huske at det er lagd en parodi på den også, tror det var til Grete Waits-løpet.

Hm. Må se om jeg finner den på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho::hoho::hoho:

Ja, enda godt at vi ikke forbinder denne med det samme som deg da Ingeline :wink:

Vi syntes den er sååååå søt, og det er jo det som betyr noe. Skal jo kun spille "den fineste" delen av sangen. Dvs. mest av refrenget og nynningen.

Sambo syntes det var en flott idè forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvilken sang det er jeg men, så lenge dere forbinder noe med den så blir det sikkert bra. Fortell oss hvordan det går i Bergen da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det var bra du ikke tok kommentaren min ille opp, Lullu. (Men jeg mener det fortsatt :-) )

God tur til Bergen og lykke til med kjolevalget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må si meg veldig enig med Ingeline her, Lullu....

No offence, men hadde jeg sittet i kirken og de hadde begynt å spille den melodien ville jeg trodd hele greia var en spøk.

Og jeg tror også at de aller fleste forbinder denne sangen med Grethe Waitz løpet, der han synger om alle de vakre damene han skal sjekke ut.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Har du fått det godkjend? :o

Er den så ille altså? Tror jeg må søke litt på nettet jeg nå for å få hørt den..

Men, når jeg tenker meg om så er Cornelius sine sanger ofte litt...*kremt* spesielle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er ikke at Cornelis` sanger er så ille, poenget er at den er blitt skrevet om til en tilbe-damer-på Karl-johan - sang...

Kelner får jag booka om det går

samma tid samma plats for nãsta år....

rai ra ti tati rai rai rai rai rai rai.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er ikke at Cornelis` sanger er så ille, poenget er at den er blitt skrevet om til en tilbe-damer-på Karl-johan - sang...

Kelner får jag booka om det går

samma tid samma plats for nãsta år....

Sier ikke at alle sangene hans er så ille, men mange av sangene hans handler om ganske så mye rart...

Men, problemet er altså hva andre kan forbinde med sangen? Jeg har ikke hørt denne sangen (og jeg pleier å ha hørt de fleste) så om dere liker sangen Lullu og tror at deres "tolkning" er den som gjelder for de fleste så syns jeg dere skal gå for den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Regner med det er flere som sambo som bare har hørt parodiversjonen. Han hadde sansynligvis lurt fælt i kirken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rune Andersen har en sinnsykt bra parodi på denne, det showet har både gått på tv og hatt utallige forestillinger på bl a Victoria i Oslo og turne i hele sør Norge.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rune Andersen har en sinnsykt bra parodi på denne' date=' det showet har både gått på tv og hatt utallige forestillinger på bl a Victoria i Oslo og turne i hele sør Norge.....[/quote']

Da er vel sjansen ganske stor for at mange har hørt parodien Lullu, da ville jeg ha tenkt på en annen sang tror jeg.. (takk for oppklaring Tex, nå vet jeg hvorfor jeg ikke har fått det med meg, klarer nemlig ikke Rune Andersen :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke for å ødelegge stemninga for dere , men den sangen synes jeg er fæl. Blir skikkelig irritert når jeg hører de ungene gnåle. :o hehe

Men som jeg har sagt så mange ganger hver sin smak. Personlig synes jeg den sangen passer i et bryllup som en sau på travbanen. :kvalm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vi forbinder ikke denne sangen med det dere beskriver i det hele tatt vi, men nå kommer det jo en haug med andre gjester som sikkert har samme tankegang som dere. Så da MÅ vi jo bare velge en annen. Vil jo ikke at folk skal reagere slik som dere gjør. Vi tenker på barn og latter vi, men det er jo oss :wink:

Har dere noen tips om andre sanger vi kan bruke da? Tenkte litt på "Barn av regnbuen" også.... Men vet liksom ikke.

Supert med tilbakemeldinger syntes jeg!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn av regnbuen er jo en fin sang! Vi får håpe det ikke er laget en parodi på den også da :ler: Vi skal også ha brudebarn som går først og vi skal ha Canon in D...Syns den passer fint jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hvilken sang jeg ville valgt til dette.

Cranberrys - Intermission fra (To the faithful departed cden) Nydelig versjon av se min kjole.

Det er litt bakgrunnstøy på slutten (tror noen leser nyheter) men det er veldig lavt og kan fjernes med de enkleste brenne programmene tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...