Gå til innhold

Klageinnlegg om urinveisinfeksjon..

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bare lurer på om det virkelig er så vanskelig å få hjelp av det svenske helseverket?

Jeg bor her i Sverige, og dette er første gang jeg prøver å skaffe meg legetime. Ringte for å bestille meg time, og her er opplysningene jeg ga: Jeg har hatt UVI på og av siden oktober, telefondamas reaksjon på dette var: OI!. Det kommer gjerne en uke, er borte neste, for så å komme igjen uka deretter. Fikk spørsmål om jeg hadde symptomer nå, men det hadde jeg ikke. Nei, men da syntes hun at vi skulle avvente og se. Jeg prøvde å forklare henne at jeg fikk UVI så ofte at jeg gjerne ville ha en legetime allikevel, fordi jeg mest sannsynligvis kom til å ha UVI da uansett(om timen er en uke fram i tid for eksempel). Men neida, vi fikk avvente time, og om det ble skikkelig ille fikk jeg ringe 1177(Sveriges versjon av legevakten).. Følte ikke at jeg nådde fram, og at eneste mulighet til å få time var om jeg hadde symptomer på UVI.. Fikk liksom ikke forklart at jeg ville ha utredet hvorfor jeg får urinveisinfeksjon så ofte.

Jeg har hatt det sikkert 20 ganger i vinter, og jeg merker at det blir verre og verre for hver gang jeg får det. Har ikke hatt råd til å gå til lege før nå. Jeg pleier å klare å holde det i sjakk ved å drikke masse eplecidereddikk, ta tranebær, drikke masse vann og appelsinjuice, samt ta c-vitamin, allikevel får jeg urinveisinfeksjon..

Jeg orker ikke å ha det sånn lengre, så nå har jeg tatt saken litt i mine egne hender. Jeg får UVI sykt lett, så jeg dro derfor med meg kjæresten min ut på en liten gåtur istad, og siden det ikke er så altfor kaldt ute så hadde jeg på meg enn tynn tights. Og ja, nå sitter jeg her med en lett UVI igjen, og bare venter på å kunne ringe helsesentralen imorgen og si at nå har jeg symptomer på UVI.

Anonym poster: fccbcfff9b57e3db49b9d615ccea0f3b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring legen i morgen og si at du ønsker å bestille deg en legetime. Hvis hun da spør hva det gjelder så får du heller svare at du ønsker en sjekk, eller at det er noe privat du helst vil ta med legen eller noe. Da får de kanskje ikke prioritert deg til rask time, men da får du da iallefall time:-)

Skrevet

Klarte lett å pådra meg UVI igår, så jeg ringte etter time igjen istad. Snakket med samme dame som igår, og hun kjente meg igjen. Jeg sa det at jeg gjerne ville utrede hvorfor jeg får UVI så ofte, og da svarte hun faktisk: "Men da må du jo få time hos legen din", hun hadde i det hele ett veldig motvillig tonefall når hun prata med meg.. Hun avbrøt seg selv og sa: For du har vel ingen symptomer idag? Og da var jeg glad for at jeg kunne si jo, jeg fikk symptomer igår kveld.. Da ble det plutselig en helt annen tone oss imellom, og jeg fikk time senere idag! Er bare usikker på om jeg skal fortelle legen at jeg har pådratt meg UVI med vilje bare for å få en legetime..

Skrevet

Oops, der forsvant anonymiteten..

Skrevet

Du trenger ikke si til legen at det var med vilje for å få time ;)

Du får det jo lett uansett som du selv sa.

Håper du får hjelp og blir kvitt det, vet hvor vondt det er!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...