Gå til innhold

Hvilken pris er riktig? (dagmamma)

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Ungene passes ca. 10-17 man-lør og får lunsj og middag og "annet". Mor holder bleier. Ungene er begge under 3 år. Har mye avlastning gjennom egne store barn som gjerne tar seg av dem når de ikke er på skolen, dvs fra 1430 på hverdager pluss lørdager.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville tatt som grunnpris 200 kr dagen for første barnet.

Andre barnet 150

For mat (tilsammen) 50

Det blir altså 400 kr dagen.

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg ville tatt som grunnpris 200 kr dagen for første barnet.

Andre barnet 150

For mat (tilsammen) 50

Det blir altså 400 kr dagen.

8000 kroner i måneden?? Er du helt på styr? Det var da fryktelig mye, er da ingen foreldre som har råd til det?

Skrevet

Barna er begge under 3 år, foreldrene får utbetalt 7000 i kontantstøtte. Dagmammaer her jeg bor tar dette. Alternative er jo barnehage for to ca 5000,- og ingen kontantstøtte til å dekke oppunder. Hvis du bruker de små grå litt, så er faktisk dagmamma det billigste alternativet allikevel.

Her betales det kun kr 1000 av lønnsinntekten pr mnd i barnepass. Det har vel foreldre råd til.

Gjest Anonymous
Skrevet

De får vel ikke kontantstøtte for barn under ett år?

Ellers takk for tipset om å bruke de små grå, det hadde jeg ikke tenkt på...

Skrevet

Jeg tar 200,- pr dag, fra 8-16 for et barn. Han er 1 år. Da har han med frokost, frukt og youghurt selv. Kanskje de kan ta med maten selv?

Etter min mening er 2 barn, 2 barn uansett. Dersom de får kontantstøtte for begge er det hvertfall ingenting å diskutere. Hva får man i søskenmoderasjon i barnehager (20%???). Du kan jo evt ta utgangspunt i det.

Skrevet

Da jeg passet 2 søsken tok jeg 350 kr dagen.

Da holdt jeg mat, drikke, og betalte eventuelle aktiviteter.

Gjest Anonymous
Skrevet

Er dere da svart eller hvit dagmamma? Jeg skal ha det svart.

Skrevet
Har mye avlastning gjennom egne store barn som gjerne tar seg av dem når de ikke er på skolen' date=' dvs fra 1430 på hverdager pluss lørdager.[/quote']

Skal du betale mindre fordi hun har to større barn...? :o

Barnehageplass hos oss koster 4250 pr barn under tre år, ingen søskenmoderasjon. Dagmammaen skal da ikke lide fordi dere angivelig syns hennes barn skal passe dine halvveis gratis.

Hva med helgetillegg og overtid ?

(det er tross alt snakk om over hundre prosent stilling) Og du...? Gjett hva foreldre som har to barn i barnehage, kanskje i tillegg til et par stykker på sfo og null kontantstøtte betaler.....

Skrevet

Vet ikke hvor lange dagmammaene her borte har ungene, men det ligger på 30-35 kr timen jaffal vet jeg. Jeg tok 35 kr timen, men jeg hadde bare en unge 5 timer om dagen, 3 dager i uken.

Gjest Anonymous
Skrevet

Et ganske standard svar fra deg ja... nå spør jeg hva JEG skal TA BETALT.

Og ja, siden jeg har store barn som elsker små barn og er vant med små barn og kan være ute og leke med dem så synes jeg det skal komme foreldrene tilgode.

Gjest Anonymous
Skrevet

Digresjon:

And the tables turned!

De gjorde jo ikke det, dette har med hvordan man velger å oppfatte ting, det.

Skrevet

Barnearbeid er ikke lov i Norge uansett hvordan du snur kappen etter vinden ellers.

Om det er du som skal ha jobben eller om du skal ha en dagmamma spiller ingen rolle, barn skal ikke tas med i et slikt regnestykke.

Og standard svar fra meg...?

Hva i all verden er det for slags idiot-kommentar?? :o :roll:

Gjest Madam Felle
Skrevet

8000 kroner i måneden?? Er du helt på styr? Det var da fryktelig mye, er da ingen foreldre som har råd til det?

Det er da ikke mye for to barn 6 dager i uken vel. Det er snakk om under 30 kr t per barn, og det er ikke mye etter min mening. Jeg selv hadde tatt 35 kr timen for første barn og 28 kr for andre barnet. Og selv om dagmammaen har større barn somnhjelper til, er det fortsatt dagmammaen som har ansvaret for barna. Så har hun barna i 7 t dagen, så skal hun ha betalt 7 t dagen.

Skrevet

Jeg jobber svart hvis ikke hadde jeg måttet tatt mye mer;)

Forøvrig synes jeg det virker som om du ikke har lyst å ta betalt det som er standard og vanlig blant andre dagmammaer. Dersom du har råd til å ta mindre enn 7000-8000 kr så er du priveligert. Du har nå hvertfall fått en pekepinn hva som er vanlig, så får du bestemme hvorvidt du har råd/lyst å ta under standardprisen. Husk timesbetalingen blir helt latterlig lav uansett

Gjest Anonymous
Skrevet
Barnearbeid er ikke lov i Norge uansett hvordan du snur kappen etter vinden ellers.

Når ble det ulovlig for 15-16-17-åringer å jobbe, egentlig?

Skrevet

Du nevnte ingenting om at ungene er under 1 år :wink: Forandrer ikke svaret mitt uansett.

Skrevet

Når ble det ulovlig for 15-16-17-åringer å jobbe, egentlig?

Jeg kaller ikke femtenåringer barn i en sånn sammenheng.

Gjest Ireth Carnesir( ikke innl
Skrevet

Det er jo enda mer arbeid med barn under 1 år. Så man skal da ihvertfall ikke ha mindre betalt? Og skal dette barnet under 1 også være ute og leke med de store ungene?

Er det rareste argumentet jeg har hørt for å sett pris. Foreldrene med barn i barnehagen får ikke rabatt når de større ungene hjelper til.

Ærlig talt tror jeg ikke du passer å være dagmamma. Høres ut som det skal være så kjempelett å være dagmamma siden du får hjelp av større unger. Det er ikke det. Hva får deg forresten til å tro at så store "barn" gidder å leke med dagungene dine?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...