jente25 Skrevet 18. mars 2013 #1 Skrevet 18. mars 2013 Jeg har i mange år, siden tidlig i tenårene hvertfall, slitt med kronisk svie i underlivet. Både under sex, etter sex, når jeg tissa og ellers. Svien har ikke noe med sex å gjøre. Kan svi fordi om jeg ikke har hatt sex på en evighet. Har også hatt masse ubehag i underlivet generelt. Klarer ikke stramme truser, og kan være veldig ubehagelig å sykle. Dette problemet var verst tidligere, når jeg var aktiv med skole eller jobb. Når jeg er ute og fryser, når jeg er i aktivitet.. Nå etter at jeg har vært gravid og har føda så er jeg bedre. Det kan være pga jeg er mye mer hjemme nå, i varmen, eller kanskje fødsel gjorde noe med meg. Jeg gruer meg derimot til å starte i jobb igjen (deltid). Er så redd det skal bli verre igjen. Det kan svi så masse\være så vondt at jeg må krype meg sammen, og det går ikke over på en time kanskje. avogtil mer avogtil mindre tid. Jeg har vært på sykehus i oslo for utredning, og de mente jeg hadde vaginisme. Jeg klarer IKKE å slå meg til ro med dette! Det står overalt på nett av vaginisme er at man svir og har vondt under samleie. Det står ikke noe om at man går rundt og sliter til vanlig også. Tviler også sterkt på det er sopp da jeg ikke klør i det hele tatt. Blærebetennelser har jeg hatt, men det har gått over når jeg har tatt medisin mot det. Noen som har opplevd lignende?? Jeg har ALDRI hørt om noen som har slitt med det samme... Finner heller ingenting som helst som kan minne om det på nett.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2013 #3 Skrevet 4. april 2013 Ved vestibulitt og vaginisme er det vanlig å ha vondt ellers også. For noen er det så ille at de ikke kan ha stramme bukser eller truser, noen kan ikke sykle og noen kan ikke sitte uten sittering. Har du fått behandling for vaginismen? Det er en lang tråd her inne om vestibulitt og vaginisme, kanskje du har mer hell om du spør der. Anonym poster: a136cd33f4d1fb89d7f6e97a394589ce
Gjest Sunheart Skrevet 5. april 2013 #4 Skrevet 5. april 2013 http://www.oslo-universitetssykehus.no/pasient/diagnoseogsykdommer/Sider/vulvodyni.aspx Kan det være noe slikt?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå