Julie Skrevet 25. mars 2004 #1 Del Skrevet 25. mars 2004 Vet ikke helt om dette hører til her, men.. Har i flere år hatt lyst til å ta mc-lappen og vurderer å få ut fingeren nå i sommer. Men jeg kunne tenkt meg å visst ca pris før jeg melder meg på kurs. Er det noen her som har peil? Kan legge til at jeg aldri har kjørt moped e.l., men jeg har billappen. Julie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 25. mars 2004 #2 Del Skrevet 25. mars 2004 Nå har ikke jeg tatt MC-lappen da, men på min kjøreskole står følgende priser for MC: Teorikurs Kr. 1000.- Kjøretime Kr. 450.- Kjøretime etter kl 1700 og lørdag Kr. 500.- Obligatorisk landeveiskjøring Kr. 2400.- Teoritest Kr. 100,- Leie MC.til førerprøve Kr. 1500.- Faktureringsgebyr Kr. 50,- Gebyr Statens Veivesen ved teoriprøven Kr. 210,- Gebyr Statens Veivesen ved praktisk førerprøve Kr. 420,- Gebyr Statens Veivesen ved utstedelse av førerkort Kr. 175,- Og så er det jo avhengig av hvor mange timer du trenger selvsagt, men har du lappen allerede burde det vel gå raskere med tanke på at du allerede kan reglene og har trafikkforståelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 25. mars 2004 #3 Del Skrevet 25. mars 2004 Slike priser varierer vel en hel del, men det er jo bare å ta kontakt med kjøreskolen(e) i nærheten og høre hva prisene er der?!?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NIKI Skrevet 25. mars 2004 #4 Del Skrevet 25. mars 2004 Jeg betalte rundt 5-6000 for lappen. Med det er 3 år siden da. Som Gro sier, så varierer prisene litt på de forskjellige kjøreskoler da, sikkert litt fra by til by og. Lykke til om du bestemmer deg for å ta lappen da. Kos deg, og kjør forsiktig Husk; det er mange tullinger ute å kjører... (dagens "formaning" ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jolie Skrevet 28. mars 2004 #5 Del Skrevet 28. mars 2004 Jeg vet det jo ikke, men jeg tror det er billigere å ta lappen 'på landet' enn i en storby. Sambo betalte omtent 20.000 for lappen for vel to år siden. I Oslo. Ikke var han treig til å ta ting, og ikke var det mye somling og utsettelse. Det var bare rett og slett utrolig mange kjøretimer. Først og fremst virker det som om man er mye mer i kjøregården i Oslo enn 'på landet'. Antagelig fordi man skal beherske sykkelen meget godt før man skal ut i bytrafikken. I Oslo skal man jo rett ut i filskiftingsverden, og det er greit å håndtere sykkelen. Derfor tror jeg at man slipper unna med færre timer 'på landet', da trafikken er mindre. Man trenger vel rett og slett ikke å meste sykkelen perfekt før man slippes ut i trafikken. Jeg synes sambos lapp ble svinedyr. Altfor dyr til at jeg har tenkt å ta den på samme sted. Jeg velger nok å reise hjem (på landet) og ta den via et intensivkurs i sommerferien. Kanskje var han bare uheldig med valg av kjøreskole? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå