waco Skrevet 16. mars 2013 #41 Skrevet 16. mars 2013 Du har så mange spørsmål, Wacko. Hva med å fortelle hvordan du vil løse problemet med Nord-Korea? Undervis oss! Oppheve blokaden selvfølgelig. 1
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2013 #42 Skrevet 16. mars 2013 Oppheve blokaden selvfølgelig. Oppheve blokaden selvfølgelig. Og opphevelse av blokaden løser problemet med et kommunistisk diktatur, som ensretter og undertrykker sin egen befolkning og som har en hær på over 1 million mann, og som utvikler atomvåpen, på hvilken måte mener du?
waco Skrevet 16. mars 2013 #43 Skrevet 16. mars 2013 Og opphevelse av blokaden løser problemet med et kommunistisk diktatur, som ensretter og undertrykker sin egen befolkning og som har en hær på over 1 million mann, og som utvikler atomvåpen, på hvilken måte mener du? Blokaden gjør det ikke lettere med forandring i hvertfall! Føler du at blokade hjelper på noen som helst måte? Blokaden har ført til en kommunistisk diktatur som ensretter og undertrykker sin egen befolkning. At nord korea har atomvåpen er vel i samme problemstilling som at israel har atomvåpen. Hvorfor er det ingen blokade mot israel? Israel undertrykker flere millioner palestinere og fordriver mennesker fra deres hjem. Er det mindre diktatur i saudi arabia i følge deg? Hvorfor er monarkiet og diktaturet i saudi arabia greit? 2
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2013 #44 Skrevet 16. mars 2013 Blokaden gjør det ikke lettere med forandring i hvertfall! Føler du at blokade hjelper på noen som helst måte? Blokaden har ført til en kommunistisk diktatur som ensretter og undertrykker sin egen befolkning. At nord korea har atomvåpen er vel i samme problemstilling som at israel har atomvåpen. Hvorfor er det ingen blokade mot israel? Israel undertrykker flere millioner palestinere og fordriver mennesker fra deres hjem. Er det mindre diktatur i saudi arabia i følge deg? Hvorfor er monarkiet og diktaturet i saudi arabia greit? "Blokaden har ført til en kommunistisk diktatur" Dette er løgn, som du utmerket vet. Og siden du ser ut til å mislike atomvåpen, så mener du altså det er bedre for verdensfreden at flere får tilgang til dem? Desuten, det er stor forskjell på om Israel har atomvåpen, eller om Nord-Korea får dem. Israel er et vestlig orientert demokrati, som trenger våpen for å holde de arabiske stater, hvorav mange mener Israel bør fjernes fra kartet, fra døren. Nord-Korea angripes ikke av noen, men ledelsen lider - som alle andre diktaturer - av utstrakt paranoia. Men, du har ikke svaret på hvordan opphevelse av blokaden skal hjelpe på kommunistisk diktatur, overgrep mot egen befolkning og militær trussel mot naboene?
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2013 #45 Skrevet 16. mars 2013 Blokaden gjør det ikke lettere med forandring i hvertfall! Føler du at blokade hjelper på noen som helst måte? Blokaden har ført til en kommunistisk diktatur som ensretter og undertrykker sin egen befolkning. Du har stooore problemer med å skille årsak og virkning. Anonym poster: 44f5ccb390b67b82ac7b97021af7b2ff 2
waco Skrevet 16. mars 2013 #46 Skrevet 16. mars 2013 Nord-Korea angripes ikke av noen, men ledelsen lider - som alle andre diktaturer - av utstrakt paranoia. Som sagt amerikanerne har 40 000 mann ved 38 lengdegrad ved fronten til nord-korea. Hvorfor? Er det for å skape fred? Fortell meg litt om bakgrunnen for koreakrigen da? 1
waco Skrevet 16. mars 2013 #47 Skrevet 16. mars 2013 Men, du har ikke svaret på hvordan opphevelse av blokaden skal hjelpe på kommunistisk diktatur, overgrep mot egen befolkning og militær trussel mot naboene? Da kunne du og jeg ha reist dit! Nord korea er en av verdens mest liberale land, - visste du at det er forbudt i nord korea å sette cannabisbrukere på glattcelle eller straffeforfølge cannabisbrukere på noen som helst måte i nord korea? 1
Lutetium 71 Skrevet 16. mars 2013 #48 Skrevet 16. mars 2013 Da kunne du og jeg ha reist dit! Nord korea er en av verdens mest liberale land, - visste du at det er forbudt i nord korea å sette cannabisbrukere på glattcelle eller straffeforfølge cannabisbrukere på noen som helst måte i nord korea? Herre Moses! 6
waco Skrevet 16. mars 2013 #49 Skrevet 16. mars 2013 Herre Moses! Ops, min feil, jeg mente i forhold til cannabislovgivningen! 1
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2013 #50 Skrevet 16. mars 2013 Som sagt amerikanerne har 40 000 mann ved 38 lengdegrad ved fronten til nord-korea. Hvorfor? Er det for å skape fred? Fortell meg litt om bakgrunnen for koreakrigen da? 40000 mann mot 1000000 Nord-Koreanske soldater? Hvorfor må de ha en million mann, er det for å skape fred?
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2013 #51 Skrevet 16. mars 2013 Da kunne du og jeg ha reist dit! Nord korea er en av verdens mest liberale land, - visste du at det er forbudt i nord korea å sette cannabisbrukere på glattcelle eller straffeforfølge cannabisbrukere på noen som helst måte i nord korea? Så ett land som er "liberale" i forhold til hash-bruk, men som undertrykker sin egen befolkning, og som bruker penger på utvikling av atomvåpen og rakett-teknologi i stedet for å skaffe mat til den sultende befolkning, de støtter du? Hvis du mener dette, da er du langt langt mindre intelligent enn det man ut fra dine eller tåpelige innlegg kunne frykte. Men, så indoktrinert og snevertsynet som du åpenbart er, du kan sikkert bare reise til Nord-Korea, jeg tror ikke noen vil hindre deg. Ingen i Norge, i hvert fall.
waco Skrevet 17. mars 2013 #52 Skrevet 17. mars 2013 Så ett land som er "liberale" i forhold til hash-bruk, men som undertrykker sin egen befolkning, og som bruker penger på utvikling av atomvåpen og rakett-teknologi i stedet for å skaffe mat til den sultende befolkning, de støtter du? Hvis du mener dette, da er du langt langt mindre intelligent enn det man ut fra dine eller tåpelige innlegg kunne frykte. Men, så indoktrinert og snevertsynet som du åpenbart er, du kan sikkert bare reise til Nord-Korea, jeg tror ikke noen vil hindre deg. Ingen i Norge, i hvert fall. Jeg støtter ikke nord korea i det hele tatt, jeg støtter bare ikke blokaden. Den blokaden du er for som gjør at styret herjer med befolkningen sin og blokaden gjør at nord korea ha rett i at landet er under beleiring. Du da, - du er imot nord korea og for blokaden? Slik jeg er for nord korea og imot blokaden mener du?
Fossegrimen Skrevet 17. mars 2013 #53 Skrevet 17. mars 2013 Nord-Korea har hverken kapasitet eller interesse av å gjøre noe mot USA, ikke sjanse i havet. Dersom noe skjer og det blir krig tror jeg absolutt det vil være en dum misforståelse/provokasjon fra Sør Korea/USA som utløser det. Selvsagt vil Nord Korea bli knust i en slik krig og det vet de veldig godt. Det vi ser nå er et rent spill for galleriet.
waco Skrevet 17. mars 2013 #54 Skrevet 17. mars 2013 Så ett land som er "liberale" i forhold til hash-bruk, men som undertrykker sin egen befolkning, og som bruker penger på utvikling av atomvåpen og rakett-teknologi i stedet for å skaffe mat til den sultende befolkning, de støtter du? Du må nesten forklare hva du mener med frihet. For en cannabisbruker så er det soleklart at nord-korea er frihet, - i nord korea kan en cannabisbruker gå på gata uten frykt for å bli arrestert eller satt på glattcelle. Visste du at dersom en cannabisbruker går for eksempel på oslo s, så kan han risikere bøter, fengsel, innesperring, glattcelle, håndjern og trusler om fangenskap. Etter din mening, hvilket land undertrykker sin befolkning mener du? At en cannabisbruker skal bli sjekket i rompa når man er på glattcelle er det din definisjon av frihet? Er du for eller imot menneskerettigheter for cannabisbrukere, - retten til å ferdes fritt på gata, retten til å ikke bli anmeldt, retten til å ikke bli tiltalt og retten til å ikke bli dømt? Finnes disse frihets rettighetene i norge synes du? For cannabisbrukere? Du må nesten forklare hvordan du definerer undertrykt og hvordan du definerer frihet?
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2013 #55 Skrevet 17. mars 2013 Du må nesten forklare hva du mener med frihet. For en cannabisbruker så er det soleklart at nord-korea er frihet, - i nord korea kan en cannabisbruker gå på gata uten frykt for å bli arrestert eller satt på glattcelle. Visste du at dersom en cannabisbruker går for eksempel på oslo s, så kan han risikere bøter, fengsel, innesperring, glattcelle, håndjern og trusler om fangenskap. Etter din mening, hvilket land undertrykker sin befolkning mener du? At en cannabisbruker skal bli sjekket i rompa når man er på glattcelle er det din definisjon av frihet? Er du for eller imot menneskerettigheter for cannabisbrukere, - retten til å ferdes fritt på gata, retten til å ikke bli anmeldt, retten til å ikke bli tiltalt og retten til å ikke bli dømt? Finnes disse frihets rettighetene i norge synes du? For cannabisbrukere? Du må nesten forklare hvordan du definerer undertrykt og hvordan du definerer frihet? Neida, jeg må vist ikke forklare deg noe som helst. Ikke fordi du ikke har lov å spørre, men fordi en person som har et så forkvaklet og forskrudd menneskesyn som du, likevel ikke vil være i stand til å reflektere over svaret. Hvis du oppriktig mener at cannabis-misbruk har noe som helst å gjøre i en debatt om motsetningene mellom vsetlig demokrati og fjernøstlig diktatur, ja da er du så langt uten for pedagogisk rekkevidde, at jeg ikke gidder å prøve en gang. Konklususjonen må bli at du sikkert har røykt hjernen din bort!
waco Skrevet 17. mars 2013 #56 Skrevet 17. mars 2013 Neida, jeg må vist ikke forklare deg noe som helst. Ikke fordi du ikke har lov å spørre, men fordi en person som har et så forkvaklet og forskrudd menneskesyn som du, likevel ikke vil være i stand til å reflektere over svaret. Hvis du oppriktig mener at cannabis-misbruk har noe som helst å gjøre i en debatt om motsetningene mellom vsetlig demokrati og fjernøstlig diktatur, ja da er du så langt uten for pedagogisk rekkevidde, at jeg ikke gidder å prøve en gang. Konklususjonen må bli at du sikkert har røykt hjernen din bort! Eller så kan man konkludere med at du er straffelysten, - omtrent like straffelysten på annerledes cannabistenkende som det nord-korea er mot sine dissidenter. Har jeg rett?
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2013 #57 Skrevet 17. mars 2013 Eller så kan man konkludere med at du er straffelysten, - omtrent like straffelysten på annerledes cannabistenkende som det nord-korea er mot sine dissidenter. Har jeg rett? Nei, selvsagt har du ikke rett, akkurat som du er helt på viddene i de aller fleste av de andre diskusjonene du deltar i. "Har jeg rett?" - ja sikkert :blomst: :blomst:
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2013 #58 Skrevet 19. mars 2013 http://www.dagbladet...ikter/26278677/ "Nord-Koreas viseambassadør til FN, Ri Tong-il, hevdet mandag at det er trusselen fra atommakten USA som har tvunget Nord-Korea til å utvikle kjernevåpen selv."
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2013 #59 Skrevet 19. mars 2013 http://www.dagbladet...ikter/26278677/ "Nord-Koreas viseambassadør til FN, Ri Tong-il, hevdet mandag at det er trusselen fra atommakten USA som har tvunget Nord-Korea til å utvikle kjernevåpen selv." Nei, sier du det? Mener Nord-Korea, snille lille greie fredselskende og demokratiske Nord-Korea at det er store stygge USA sin skyld? Nå skjønner jeg alt så mye bedre, takk skal du ha. (Så det var altså USA's skyld hele veien, ja - var dei ikke det jeg tenkte?)
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2013 #60 Skrevet 19. mars 2013 http://www.dagbladet...ikter/26278677/ "Nord-Koreas viseambassadør til FN, Ri Tong-il, hevdet mandag at det er trusselen fra atommakten USA som har tvunget Nord-Korea til å utvikle kjernevåpen selv." Om du tror noen politiker sier akkurat det de mener, så er du passe naiv. Tror du Stoltenberg alltid snakker sant for eksempel? Anonym poster: 44f5ccb390b67b82ac7b97021af7b2ff
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå