Gå til innhold

Nord-Korea og USA

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vet at det var USA som begynte?

• Liker 2
Gjest Badebuksa
Skrevet (endret)

Du vet at det var USA som begynte?

Alltid USA som begynte ;)

Men tilbake til det jeg spurte om: Tror du Nord-Korea kommer til å sende atombombe på USA? Eller er det tomme trusler?

Endret av Badebuksa
  • Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Men tilbake til det jeg spurte om: Tror du Nord-Korea kommer til å sende atombombe på USA? Eller er det tomme trusler?

Nord-Korea kommer aldri til å atombombe USA. Derimot er det veldig sannsynlig at USA kommer til å atombombe Nord-Korea.

AnonymBruker
Skrevet

Det holder å sende hun gale nyhetsoppleseren, så flykter amerikanerne til skogs. :laugh:

Anonym poster: 9fc310c63406ecd2d847cc15cde84a7e

• Liker 4
Skrevet (endret)

Hvorfor mener du korea er sinte på usa, - at denne ergrelsen og sinnet kom fra ingenting? Eller av alle de tusener av liv amerikanerne har drept?ei jeg tror ikke korea kommer til sende atombombe på usa.

Men jeg håper usa en gang for alle sier unnskyld for alle overgrep fra 50-tallet. Hadde ikke usa sultet nord korea inne med handelsblokader så hadde heller ikke korea vært så sinte på amerikanerne.

Hvorfor var amerikanerne nede i korea in the first place?

Endret av waco
  • Liker 2
Skrevet

Jeg er redd han lille tjukke nord-koreaner mener alvor. Er redd at det smeller en dag. Jeg tror nok at hele verden kommer til å falle over nord-korea og at krigen blir kortvarig. Håper at alle sanksjoner har gjort at nord-korea ikke har så mye å stille opp med.

• Liker 2
Gjest Badebuksa
Skrevet

Nord-Korea kommer aldri til å atombombe USA. Derimot er det veldig sannsynlig at USA kommer til å atombombe Nord-Korea.

Hvorfor tror du ikke de gærningene kommer til å gjøre det? Så Nord-Korea kommer med tomme trusler altså?

Jeg tviler på at USA bomber Nord-Korea. Man får i allefall ikke håpe det - uansett hvor mange gærninger og hvor mye ondskap som finnes der (store leirer der de tortuerer folk f. eks).

Jeg synes det er vanskelig å se for seg at de kan gjøre noe sånt i 2013. Men vi får vel se.

Gjest Badebuksa
Skrevet

Hvorfor mener du korea er sinte på usa, - at denne ergrelsen og sinnet kom fra ingenting? Eller av alle de tusener av liv amerikanerne har drept?ei jeg tror ikke korea kommer til sende atombombe på usa.

Men jeg håper usa en gang for alle sier unnskyld for alle overgrep fra 50-tallet. Hadde ikke usa sultet nord korea inne med handelsblokader så hadde heller ikke korea vært så sinte på amerikanerne.

Hvorfor var amerikanerne nede i korea in the first place?

Du vet at Nord-Korea har truet Norge og?
Skrevet

Er dog enig med enkelte her når det gjelder USA. Deres utenlandskpolitikk har ikke alltid bidratt med å skape en stabil verden.

• Liker 1
Gjest Badebuksa
Skrevet

Verden er vel ikke stabil - USA eller ikke. Hadde USA plutselig eksistert, hadde vi kanskje hatt det enda verre :) Så man skal ikke være så alt for antiamerikansk. Selvom de har gjort mye stygt, men det har de fleste land dessverre. Og kommer til å gjøre, dessverre.

Skrevet

Du vet at Nord-Korea har truet Norge og?

Norge har gjort større skade på nord-korea enn det nord-korea har gjort mot norge.

Forestill deg norge i en handelsblokade! Hva om ti prosent av befolkningen i norge sultet ihjel, og endatil så hadde det vært blokade, - hadde du som norsk nordmenn vært glad i resten av verden da?

• Liker 2
Skrevet

Såvidt jeg vet har Nord-Korea kommet med en rekke tomme trusler mot USA og flere andre, uten at det har resultert i noe som helst. Det som nå begynner å bli skummelt er at Nord-Korea har hatt vellykkede prøveoppskytninger, og selv om teknologien deres mest sannsynlig ikke kan sammenlignes med feks den norske, er de rett i hælene våre. Det som skremmer meg personlig med Nord-Korea er den ekstreme isolasjonen og den tilsynelatende minimale forståelsen for hvordan resten av verden fungerer. Fascinerende, dog. For øvrig tror jeg heller ikke USA kommer til å bombe Nord-Korea, og håper landet kommer til å åpne grensene sine mer i årene som kommer.

• Liker 1
Skrevet

Såvidt jeg vet har Nord-Korea kommet med en rekke tomme trusler mot USA og flere andre, uten at det har resultert i noe som helst. Det som nå begynner å bli skummelt er at Nord-Korea har hatt vellykkede prøveoppskytninger, og selv om teknologien deres mest sannsynlig ikke kan sammenlignes med feks den norske, er de rett i hælene våre. Det som skremmer meg personlig med Nord-Korea er den ekstreme isolasjonen og den tilsynelatende minimale forståelsen for hvordan resten av verden fungerer. Fascinerende, dog. For øvrig tror jeg heller ikke USA kommer til å bombe Nord-Korea, og håper landet kommer til å åpne grensene sine mer i årene som kommer.

Eeeh, du har fått med deg at det er FN som har igangsatt blokade og ikke nord-korea?

Skrevet (endret)

Hvorfor tror du ikke de gærningene kommer til å gjøre det? Så Nord-Korea kommer med tomme trusler altså?

Mulighetene er veldig begrenset, for da må i hvert fall Nord-Koreanske soldater transportere atombomben med fly, bil eller båt siden de ikke innehar den nødvendige raketteknologien, en slik operasjon er naturligvis ganske risikabel. Det er nok hakket mer sannsynlig at Nord-Korea bruker atomvåpen mot Sør-Korea på grunn av nærheten.

Jeg tviler på at USA bomber Nord-Korea. Man får i allefall ikke håpe det - uansett hvor mange gærninger og hvor mye ondskap som finnes der (store leirer der de tortuerer folk f. eks).

Hvis Nord-Korea mobiliserer sine 9 millioner soldater (inkludert reservesoldater) og kampviljen er stor, så er nok massiv bombing det beste alternativet.

Endret av meh
Skrevet

De eneste som har brukt atombomben er jo amerikanerne.

Sjuke mennesker.

• Liker 2
Skrevet

Eeeh, du har fått med deg at det er FN som har igangsatt blokade og ikke nord-korea?

Du tenker det jeg sa om isolasjon og samarbeid? Men nei, det var jeg ikke. Du må gjerne utdype når og hvordan, og hvordan dette fungerer i praksis i dag. Inntrykket jeg har fått er at et autoritært lukket regime, en skakk-kjørt økonomi og ideen om selvforsyning over tid, sammen med vekselvis fungerende samarbeid med Sovjet og Kina har ført til en isolert nasjon som i dag står uten noen sterke bånd til resten av verden. Du må gjerne korrigere meg.

Skrevet

Du tenker det jeg sa om isolasjon og samarbeid? Men nei, det var jeg ikke. Du må gjerne utdype når og hvordan, og hvordan dette fungerer i praksis i dag. Inntrykket jeg har fått er at et autoritært lukket regime, en skakk-kjørt økonomi og ideen om selvforsyning over tid, sammen med vekselvis fungerende samarbeid med Sovjet og Kina har ført til en isolert nasjon som i dag står uten noen sterke bånd til resten av verden. Du må gjerne korrigere meg.

Det er amerikanerne som alltid har gått inn for blokade. Slik har det vært i over seksti år.

Fordi at seierherrene fra andre verdenskrig sitter i sikkerhetsrådet så er det også seierherrene fra annen verdenskrig som også trekker landegrenser og bestemmer styre og stell.

Tror du at det er nord-korea som ønsker å ha blokaden akkurat som blokaden i gaza?

• Liker 2
Gjest nobilian
Skrevet

Norge har gjort større skade på nord-korea enn det nord-korea har gjort mot norge.

Forestill deg norge i en handelsblokade! Hva om ti prosent av befolkningen i norge sultet ihjel, og endatil så hadde det vært blokade, - hadde du som norsk nordmenn vært glad i resten av verden da?

Du er jo klin kokos..

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes det er vanskelig å se for seg at de kan gjøre noe sånt i 2013. Men vi får vel se.

Nord-Korea bare forsvarer seg. Enhver stat med vettet i behold må jo skaffe seg atomvåpen, før de blir invadert av gærne amerikanere. For eksempel hadde Afghanistan, Irak og Libya vært frie stater i dag, uten krig, og uten å bli invadert av USA/NATO, dersom de hadde hatt atomvåpen.

Men noe som jeg tror er veldig sannsynlig kommer til å skje, er at de gærningene som leder USA nå, sprenger en atombombe i USA, og legger skylden på Nord-Korea, nettopp for å få en unnskyldning til å atombombe Nord-Korea. Nordmenn flest er så dumme og hjernevaskede at de kommer til å sluke denne løgnen med krok, søkke og snøre.

.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...